Nahrávání hovorů pro callcentrum

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od xsouku04 »

Pokud máte menší callcentrum a chcete si nahrávat všechny hovory a mít nahrávky sami pod vlastní kontrolou na vlastním disku, máme pro Vás řešení.

Řešení, které můžeme nabídnout je pasivní, tedy "odposlouchává" internetové připojení. Stačí si pořídit switch, který podporuje funkci zrcadlení / mirroring.
Princip je názorně vysvětlen na obrázcích zde http://www.miarec.com/faq/what-is-port-mirroring

Switch je možné si pořídit např. tento.
http://www.alfacomp.cz/php/product.php? ... 000000156R

Zde je seznam switchů co podporují tuhle funkci.
http://www.miarec.com/knowledge/switches-port-mirroring

Na switchi si nastavíte jeden port tak, aby se na něm zrcadlila data z jiných portů. Do tohoto portu připojíte nahrávací počítač. (nebo zařízení)
Možné je též použít starý HUB, pokud jsou přenášená data méně jak 5 Mbit.

Hlavní výhoda je v tom, že k nahrávacímu počítači máte přístup jen Vy a kdyby se s ním něco stalo, není ohroženo samotné volání. Volání je totiž na nahrávání nezávislé, dokonce je nezávislé i na tom, jakého používáte VoIP operátora. Běžně se nahrávání provádí pomocí vlastního Asterisku. Pokud se s ním něco stane, nezavoláte si bez přenastavování všech telefonů. Navíc může být Asterisk bezpečnostní riziko. Odposlouchávací počítač jen odposlouchává, takže může být plně imunní proti jakýmkoli SIP útokům.


Řešení, které bychom použili my, je založeno na opensource a Linuxu a přišli jsme na něj při hledání toho, jak monitorovat kvalitu hovorů přímo u zákazníka, na čemž dále pracujeme. Možná by celý odposlouchávací počítač mohl být jen virtuální ... http://www.petri.co.il/using-packet-ana ... etwork.htm, zjevně ale nejlépe se skutečnou síťovou kartou. Existují USB síťové karty, které by měly být schopny se přímo "napojit" do virtuálu, minimálně některé zvládnou i promiskuitní mód. Tedy mělo by to fungovat. Jestli jde odposlouchávat z virtuálu přes běžnou síťovou kartu, a to jinou než virtuální síť, není jisté, spíše očekávám, že nikoli.

Jiná možnost je koupit si program na http://www.miarec.com, který je přímo pro Windows a umí i real time odposlouchávání. Předpokládám, ale že to bude pěkně drahé. Proto to raději na stránkách přímo neuvádí cenu ...
Kompletní řešení pro větší callcentra stojí totiž až miliony Kč.
Uživatelský avatar
o-k
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 27. pro 2012 18:16:06
Bydliště: Blanensko

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od o-k »

Nahravani hovoru se hodi i beznemu uzivatel kdyz vam nekdo vola, sjednavate nejake terminy a jste v terenu tudiz si nemuzete data nikam poznamenat.
Zkusil jsem pro zvedavost nastavit nahravani pres *086 na webu v menu, kde se nastavuji cisla pro paralelni vyzvaneni a po hovoru prijde e-mail s prilohou .ogg avsak tento soubor ma pouze 3 KB coz je na audio velmi malo. Rekl bych ze je to jen nejaka hlavicka ogg souboru bez zvukovych dat. Mozna jsem neco spatne nastavil.
Je treba zadavat *086*cislovsitiodorik a nebo *086verejnecislo ? Ma fungovat automaticky zaznam jak pro prichozi tak odchozi hovory ?
Muzete prosim funkci nahravani hovoru overit ? Diky.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od Pitomec »

Nemáš to volání náhodou přesměrované? Protože pak to nahrávání samozřejmě nefunguje.
Obrázek
Uživatelský avatar
o-k
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 27. pro 2012 18:16:06
Bydliště: Blanensko

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od o-k »

Mam jen nastaveno paralelni vyzvaneni na mobil. Pokud mi nekdo vola, ja hovor prijmu, tak mi prijde jen onen 3 KB ogg soubor.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od Pitomec »

Mně šlo nahrávat jenom hovory, které jsem přijmul přímo na dané lince. Když ten hovor šel paralelně na mobil (tj. přesměrování), tak nic, resp. taky pár kb prázdný soubor.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Mně šlo nahrávat jenom hovory, které jsem přijmul přímo na dané lince. Když ten hovor šel paralelně na mobil (tj. přesměrování), tak nic, resp. taky pár kb prázdný soubor.
Pokud chcete, aby se nehrával i hovor na mobil, je potřeba tam zadat mobilní číslo také s tím nahrávacím prefixem.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od Pitomec »

Dík, zkusím! :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
srsen
Příspěvky: 59
Registrován: čtv 11. říj 2012 16:15:59

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od srsen »

Takový návrh - co takhle přidat přepínač do rozhraní, kterým by se zapínalo/vypnínalo nahrávání komplet všech hovorů který půjdou přes účet? Bude asi hodně lidí, kteří by si chtěli uchovat komplet všechny hovory jak odchozí tak příchozí a je otravné před odchozí hovory pořád cpát nahrávací prefix.
Uživatelský avatar
TKlf
Příspěvky: 117
Registrován: ned 16. pro 2012 1:05:17

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od TKlf »

Ano ano, o tomto se psalo už v postu o nahrávání, že by to tak chtělo. Ono na Androidu je opravdu těžké kvalitně nahrát hovor bez rootu zařízení.
kotekac

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od kotekac »

Taky bych se přimlouval za možnost aby šlo zvolit nahrávání všech hovorů bez zadání předvolby.
Odpovědět