Nahrávání hovorů pro callcentrum

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
seal
Příspěvky: 14
Registrován: stř 10. říj 2012 20:10:59

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od seal »

také jsem za.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od kapetr »

A co se týče toho nahrávání monitorované sítě - jak říkáte realizované na Linuxu, tak na to existuje nějaké hotové řešení ?
Já jsem kdysi, než jsem nalezl SIP klienta SFLPhone, který umožňuje nahrávání hovorů, téměř zoufale hledal způsob, jak hovory nahrávat.

Zvažoval jsem právě i možnost ukládání RTP streamů, ale ztroskotal jsem na své neznalosti, jak to udělat - tedy jak tyto UDP streamy z NIC karty nějakým programem dostat a dále zpracovat = udělat z nich audio soubor.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od xsouku04 »

kapetr píše:A co se týče toho nahrávání monitorované sítě - jak říkáte realizované na Linuxu, tak na to existuje nějaké hotové řešení ?
Já jsem kdysi, než jsem nalezl SIP klienta SFLPhone, který umožňuje nahrávání hovorů, téměř zoufale hledal způsob, jak hovory nahrávat.

Zvažoval jsem právě i možnost ukládání RTP streamů, ale ztroskotal jsem na své neznalosti, jak to udělat - tedy jak tyto UDP streamy z NIC karty nějakým programem dostat a dále zpracovat = udělat z nich audio soubor.
Pcapi umožňuje přehrát třeba wireshark.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od kapetr »

wireshark samozřejmě používám, ale to přece není realizované řešení o kterém mluvíme - nahrávání hovorů. To by muselo sedět 20 lidí u 20 wiresharků ručně filtrovat a ukládat streamy a pak je zpracovávat (navíc nevím jak zpracovávat)?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od xsouku04 »

kapetr píše:wireshark samozřejmě používám, ale to přece není realizované řešení o kterém mluvíme - nahrávání hovorů. To by muselo sedět 20 lidí u 20 wiresharků ručně filtrovat a ukládat streamy a pak je zpracovávat (navíc nevím jak zpracovávat)?
http://www.voip-info.org/wiki/view/How+ ... shoot+VOIP

http://web.archiveorange.com/archive/v/ ... NfqV3CaLk7

http://ucsniff.sourceforge.net/readme.html

Podle mého názoru důležité je, že je to obecně možné, existují na toto téma opensource nástroje, konkrétních řešení je určitě více.

Důležitá myšlenka našeho vlákna je ta, že pokud chci nahrávat hovory mé kanceláře nebo callcentra a mít nahrávky sám pod kontrolou, nepotřebuji k tomu Asterisk ústřednu a tedy potencionálně velké bezpečnostní riziko a velké náklady na člověka, který se o ni bude starat. Dobře zabezpečit a nastavit Asterisk není tak triviální jak by se mohlo na první pohled nebo po přečtení nějakého tutoriálu zdát. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=10&t=671
Navíc tohle "odposlouchávání" funguje jen tak jaksi mimo a pokud by mělo výpadek, neznamená to výpadek celého provozu ale jen onoho nahrávání ... A to je pro callcentra velmi podstatné.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od kapetr »

Děkuji za odpověď a za odkazy.
Jen se mi zdá ucsniff být až příliš komplexním řešením.
Ideální by (pro mě) byl prográmek na PC s SIP klientem, který by "jen" připoslouchával komunikaci na mém NIC a ukládal to audio.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od xsouku04 »

Připomínám, že běžný uživatel většinou bohatě vystačí s tím jak to nyní funguje u nás. Žádný speciální software nepotřebujete.
Pokud chcete nahrávat hovor, stačí přidat přefix *086 před číslo. Funguje to jak pro příchozí tak odchozí hovory.
Nahrávka hovoru bude poslána emailem po skončení hovoru, na email, který si zadáte u dané linky.
Nahrávání všech příchozích hovorů docílíte snadno tím, že v paralelních zvoněních použijete tento prefix.
Pro odchozí hovory je nutné vytočit tento prefix, pokud si přejete, aby byl hovor nahráván. Některé telefony umožňují prefix automaticky přidávat pro všechny hovory. Více informací naleznete zde http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od kapetr »

Ano, děkuji.
Toto řešení již úspěšně používám. To nahrávání RTP streamů mě zaujalo spíše z technického pohledu.
Také lze doporučit SFLphone, který nahrání umí.
Předevčírem se mi také konečně podařilo doplnit funkci nahrávání do nedostižného Twinkle klienta. Stačilo přidat jednoduchý skript pro nahrávání z Pulseaudio - Twinkle totiž m.j. podporuje spoštění skriptů při různých událostech.
pagacep
Příspěvky: 1
Registrován: úte 19. bře 2013 12:19:34

Dotaz na "kapetr" Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od pagacep »

Prosím o odpověď na dotaz od laika:
Ten prefix #086 by fungoval i pro telefonování přes jiného operátora (např O2 pevná linka nebo mobily TM, Vodafona)?
Pokud ano, mohl by jste pro laikovi popsat, jak to nastavit?

Za odpověď díky předem.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Dotaz na "kapetr" Nahrávání hovorů pro callcentrum

Příspěvek od kapetr »

pagacep píše: Ten prefix #086 by fungoval i pro telefonování přes jiného operátora (např O2 pevná linka nebo mobily TM, Vodafona)?
Je to odorikovská fíčura.
Pokud ale máte na mysli volání z/na čísla t-mobile, O2, ... na/z čísla u Odorika, tak ano, i na to to je.

Např.: chcete zavolat na 603123456 -> zadáte do VoIP klienta či IP telefonu připojeného na účet u Odoriku číslo *086603123456. Pro nahrávání příchozích hovorů dáte tento prefix před vaše odorik číslo, na kterém přijímáte hovor, nebo to může být i před číslo vašeho mobilu - např. *086vašečíslo (paralelní vyzvánění).
Odpovědět