Nahrávání hovorů pro callcentrum
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
také jsem za.
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
A co se týče toho nahrávání monitorované sítě - jak říkáte realizované na Linuxu, tak na to existuje nějaké hotové řešení ?
Já jsem kdysi, než jsem nalezl SIP klienta SFLPhone, který umožňuje nahrávání hovorů, téměř zoufale hledal způsob, jak hovory nahrávat.
Zvažoval jsem právě i možnost ukládání RTP streamů, ale ztroskotal jsem na své neznalosti, jak to udělat - tedy jak tyto UDP streamy z NIC karty nějakým programem dostat a dále zpracovat = udělat z nich audio soubor.
Já jsem kdysi, než jsem nalezl SIP klienta SFLPhone, který umožňuje nahrávání hovorů, téměř zoufale hledal způsob, jak hovory nahrávat.
Zvažoval jsem právě i možnost ukládání RTP streamů, ale ztroskotal jsem na své neznalosti, jak to udělat - tedy jak tyto UDP streamy z NIC karty nějakým programem dostat a dále zpracovat = udělat z nich audio soubor.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
Pcapi umožňuje přehrát třeba wireshark.kapetr píše:A co se týče toho nahrávání monitorované sítě - jak říkáte realizované na Linuxu, tak na to existuje nějaké hotové řešení ?
Já jsem kdysi, než jsem nalezl SIP klienta SFLPhone, který umožňuje nahrávání hovorů, téměř zoufale hledal způsob, jak hovory nahrávat.
Zvažoval jsem právě i možnost ukládání RTP streamů, ale ztroskotal jsem na své neznalosti, jak to udělat - tedy jak tyto UDP streamy z NIC karty nějakým programem dostat a dále zpracovat = udělat z nich audio soubor.
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
wireshark samozřejmě používám, ale to přece není realizované řešení o kterém mluvíme - nahrávání hovorů. To by muselo sedět 20 lidí u 20 wiresharků ručně filtrovat a ukládat streamy a pak je zpracovávat (navíc nevím jak zpracovávat)?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
http://www.voip-info.org/wiki/view/How+ ... shoot+VOIPkapetr píše:wireshark samozřejmě používám, ale to přece není realizované řešení o kterém mluvíme - nahrávání hovorů. To by muselo sedět 20 lidí u 20 wiresharků ručně filtrovat a ukládat streamy a pak je zpracovávat (navíc nevím jak zpracovávat)?
http://web.archiveorange.com/archive/v/ ... NfqV3CaLk7
http://ucsniff.sourceforge.net/readme.html
Podle mého názoru důležité je, že je to obecně možné, existují na toto téma opensource nástroje, konkrétních řešení je určitě více.
Důležitá myšlenka našeho vlákna je ta, že pokud chci nahrávat hovory mé kanceláře nebo callcentra a mít nahrávky sám pod kontrolou, nepotřebuji k tomu Asterisk ústřednu a tedy potencionálně velké bezpečnostní riziko a velké náklady na člověka, který se o ni bude starat. Dobře zabezpečit a nastavit Asterisk není tak triviální jak by se mohlo na první pohled nebo po přečtení nějakého tutoriálu zdát. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=10&t=671
Navíc tohle "odposlouchávání" funguje jen tak jaksi mimo a pokud by mělo výpadek, neznamená to výpadek celého provozu ale jen onoho nahrávání ... A to je pro callcentra velmi podstatné.
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
Děkuji za odpověď a za odkazy.
Jen se mi zdá ucsniff být až příliš komplexním řešením.
Ideální by (pro mě) byl prográmek na PC s SIP klientem, který by "jen" připoslouchával komunikaci na mém NIC a ukládal to audio.
Jen se mi zdá ucsniff být až příliš komplexním řešením.
Ideální by (pro mě) byl prográmek na PC s SIP klientem, který by "jen" připoslouchával komunikaci na mém NIC a ukládal to audio.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
Připomínám, že běžný uživatel většinou bohatě vystačí s tím jak to nyní funguje u nás. Žádný speciální software nepotřebujete.
Pokud chcete nahrávat hovor, stačí přidat přefix *086 před číslo. Funguje to jak pro příchozí tak odchozí hovory.
Nahrávka hovoru bude poslána emailem po skončení hovoru, na email, který si zadáte u dané linky.
Nahrávání všech příchozích hovorů docílíte snadno tím, že v paralelních zvoněních použijete tento prefix.
Pro odchozí hovory je nutné vytočit tento prefix, pokud si přejete, aby byl hovor nahráván. Některé telefony umožňují prefix automaticky přidávat pro všechny hovory. Více informací naleznete zde http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
Pokud chcete nahrávat hovor, stačí přidat přefix *086 před číslo. Funguje to jak pro příchozí tak odchozí hovory.
Nahrávka hovoru bude poslána emailem po skončení hovoru, na email, který si zadáte u dané linky.
Nahrávání všech příchozích hovorů docílíte snadno tím, že v paralelních zvoněních použijete tento prefix.
Pro odchozí hovory je nutné vytočit tento prefix, pokud si přejete, aby byl hovor nahráván. Některé telefony umožňují prefix automaticky přidávat pro všechny hovory. Více informací naleznete zde http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
Re: Nahrávání hovorů pro callcentrum
Ano, děkuji.
Toto řešení již úspěšně používám. To nahrávání RTP streamů mě zaujalo spíše z technického pohledu.
Také lze doporučit SFLphone, který nahrání umí.
Předevčírem se mi také konečně podařilo doplnit funkci nahrávání do nedostižného Twinkle klienta. Stačilo přidat jednoduchý skript pro nahrávání z Pulseaudio - Twinkle totiž m.j. podporuje spoštění skriptů při různých událostech.
Toto řešení již úspěšně používám. To nahrávání RTP streamů mě zaujalo spíše z technického pohledu.
Také lze doporučit SFLphone, který nahrání umí.
Předevčírem se mi také konečně podařilo doplnit funkci nahrávání do nedostižného Twinkle klienta. Stačilo přidat jednoduchý skript pro nahrávání z Pulseaudio - Twinkle totiž m.j. podporuje spoštění skriptů při různých událostech.
Dotaz na "kapetr" Nahrávání hovorů pro callcentrum
Prosím o odpověď na dotaz od laika:
Ten prefix #086 by fungoval i pro telefonování přes jiného operátora (např O2 pevná linka nebo mobily TM, Vodafona)?
Pokud ano, mohl by jste pro laikovi popsat, jak to nastavit?
Za odpověď díky předem.
Ten prefix #086 by fungoval i pro telefonování přes jiného operátora (např O2 pevná linka nebo mobily TM, Vodafona)?
Pokud ano, mohl by jste pro laikovi popsat, jak to nastavit?
Za odpověď díky předem.
Re: Dotaz na "kapetr" Nahrávání hovorů pro callcentrum
Je to odorikovská fíčura.pagacep píše: Ten prefix #086 by fungoval i pro telefonování přes jiného operátora (např O2 pevná linka nebo mobily TM, Vodafona)?
Pokud ale máte na mysli volání z/na čísla t-mobile, O2, ... na/z čísla u Odorika, tak ano, i na to to je.
Např.: chcete zavolat na 603123456 -> zadáte do VoIP klienta či IP telefonu připojeného na účet u Odoriku číslo *086603123456. Pro nahrávání příchozích hovorů dáte tento prefix před vaše odorik číslo, na kterém přijímáte hovor, nebo to může být i před číslo vašeho mobilu - např. *086vašečíslo (paralelní vyzvánění).