Hovor uvnitř budovy nemusí jít přes internet

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8159
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Hovor uvnitř budovy nemusí jít přes internet

Příspěvek od xsouku04 »

V síti odorik je možné volat čtyřmi různými způsoby.

Volat na geografické, nomadické nebo jiné veřejné číslo v síti odorik. (např. 539085858)

Volat na šestimístné číslo v rámci např. *300116

Volat na šestimístné číslo v síti s využitím RTP proxy např. **300116 - naše ústředna funguje jen v režimu přeposílač hlasu = RTP proxy a hovor bude spojen jen v případě, že se koncová zařízení dovedou domluvit na společném podporovaném kodeku. Je to vhodné pro videohohovory. Takto uzkutečněné hovory nejsou ve výpisu hovorů.

Volat na šestimístné číslo v síti bez RTP proxy. např ***300116 . Účastníci se budou slyšet jen v případě, že jsou ve stejné lokální síti, nebo pokud zvuk úspěšně projde NATem na přímo. Tedy zvuk samotný nejde přes naši ústřednu, ale přímo z telefonu do telefonu. Využití to má pro hovory v rámci lokální sítě a též pro videohovory, kde nedochází ke zpoždění ani dalším vlivům internetu.


Všechny způsoby volání lze vložit do rychlých kontaktů (voleb) u nás na webu, takže uživatelé nemusí být vědomi, jakým způsobem vlastně volají. I když praktické využití těchto možností zjevně není valné, může se využití někdy hodit, především pro testování, kdy se ještě potíže vyskytují a kdy už ne. Možnost je též užitečná pro videohovory a HD zvuk, kde nejste omezeni tím jaké kodeky podporuje naše ústředna a v případě poslední možností ani kvalitou vašeho internetu (pokud voláte v rámci lokální sítě). Pokud míváte video hovory, je dobré vždy zkusit vytáčet nejdříve s ***300116, pokud vše funguje je to neúspornější způsob, protože média jdou na přímo. Voláním na **300116 jsou sice samotná hovorová a video data přes naši proxy, ta ale do nich nijak nezasahuje.

Aby seznam byl úplný je možné volat ještě na URI v rámci lokální sítě. V tom případě ale vůbec služeb Odorik.cz nepotřebujete. Potřebujete ale, aby to podporoval telefon a též, aby se Vám neměnily ip adresy přidělené telefonům.
Na telefonech Grandstream je takto možné volat vytočením #XXX , de XXX je poslední číslo ip adresy za poslední tečkou. Je třeba to povolit pomocí "Settings" ->"General settings"->"Use Quick IP Call Mode" na yes. V menu "Call features". Před vytočením je nutné zdvihnout sluchátko. Volání na ip adresu překvapivě funguje i když je v menu "Account" -> "call settings" nastaveno "Enable Call Features" na No. Enable Call Features doporučujeme nechat nastaveno na No, protože jedině tak funguje volání na čísla v síti při vytočení čísla s hvězdičkou jako např. *300116

Pokud máte zařízení Linksys/Cisco, je situace s voláním v rámci lokální sítě ještě lepší a je to popsáno zde: http://www.odorik.cz/w/peering#priklad_ ... z_telefonu . Na URI je možné volat jak v rámci lokální sítě tak do internetu stejným způsobem.

Výhoda je v tom, že nepotřebujete vlastní ústřednu a i tak vám bude volání nouzově fungovat v místní síti, i pokud Vám vůbec nepojede internet. Vhodné využití je např. pro otevírání dveří ...

Přepojování hovorů je podporováno jen u prvních dvou způsobů, tedy při volání na *300116 nebo 539085858.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Hovor uvnitř budovy nemusí jít přes internet

Příspěvek od kapetr »

Dobrý den,
volání v LAN se 2/3 hvězdičkami se mi nedaří. Mohl byste se na to prosím kouknout ? Podrobnosti v soukromé zprávě.
Děkuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8159
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovor uvnitř budovy nemusí jít přes internet

Příspěvek od xsouku04 »

Předal jsem SZ kolegovi, aby na ni v pondělí mrknul. Jinak připomínám, že nejčastěji bývá potíž v dialplanu, což můžete snadno ověřit tak, že číslo v síti s hvězdičkami (jednou, dvěma i třemi) uložíte do rychlých kontaktů.
ton
Příspěvky: 2
Registrován: ned 10. lis 2013 19:43:23

Re: Hovor uvnitř budovy nemusí jít přes internet

Příspěvek od ton »

dobrý den

zkoušel jsem volat mezi odoriky na čísla **6xx xxx a tyto hovory jsou ve výpisu hovorů včetně délky hovoru, ne tak je zde uváděno. Stejně tak jako při volání na URI. V telefonu Gigaset C 610 IP jde zadat přímo URI. U telefonu registrovaného na 802.cz se volání ve výpisu hovorů neobjevuje u 802.cz, na odoriku ano.

Problém je, že u volaného se místo čísla volajícího zobrazuje volané číslo, což je na nic hlavně ve zmeškaných hovorech.

Chci se tedy zeptat jak je to s voláním na hlavně na URI, je to správně, že se nezobrazuje u volaného číslo volajícího.

děkuji
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8159
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovor uvnitř budovy nemusí jít přes internet

Příspěvek od xsouku04 »

ton píše:dobrý den

zkoušel jsem volat mezi odoriky na čísla **6xx xxx a tyto hovory jsou ve výpisu hovorů včetně délky hovoru, ne tak je zde uváděno. Stejně tak jako při volání na URI. V telefonu Gigaset C 610 IP jde zadat přímo URI. U telefonu registrovaného na 802.cz se volání ve výpisu hovorů neobjevuje u 802.cz, na odoriku ano.

Problém je, že u volaného se místo čísla volajícího zobrazuje volané číslo, což je na nic hlavně ve zmeškaných hovorech.

Chci se tedy zeptat jak je to s voláním na hlavně na URI, je to správně, že se nezobrazuje u volaného číslo volajícího.

děkuji
Můžete být konrétnější. Pokud hovor vidíte, uveďte jeho ID, což najdete v podrobném výpisu hovorů ve sloupečku vpravo. Já jsem si nyní zavolal sám sobě a hovor ve výpise nevidím.

Volání na URI se ve výpise objevuje. Prosím uveďte id hovoru s popisem problému.
Odpovědět