Pitomec píše:Poslal jsem to.
Co se týče včerejší noci:
Poslední komunikace, kdy naše proxy byla v pořádku. Poslali jsme OK a telefon se poté již poté znovu neozval. Možná se ozýval v době, kdy byla proxy vypnutá, ale tyto pakety neeviduje, tedy jsme ani nic neodpovídali.
Co se týče dnešní noci, tam je to ještě podivnější. Vypadá to, že včera večer Vám to poslalo mail o půl deváté, že počet přihlášených zařízení je 0. V té době jsme žádné odstávky nedělali. Nyní je ale zařízení přihlášeno, přitom žádný mail o tom, že se změnil stav z 0 na 1, jste nedostal. Nebo jste ten email na chvíli oddělal?
Dnes ráno, když jsem přišel do pracovny, tak 3 linky mého Linksys SPA941 byly odhlášeny, jedna přihlášena. Nebylo to ale restartem našeho proxy, jedna z linek, která se nemohla přihlásit, byla totiž linka od 802.cz.
S tímto se setkám tak jednou za půl roku, okamžitě pomůže změna lokálního portu. Restart telefonu ani routeru obvykle nezabírá. K nám na server žádné pakety nedorazily, takže buď za to může bug v Linksys SPA941, a nebo nějaký router po cestě se rozhodl, že tyto pakety nebude přeposílat.
Snažili jsme se na rychlo připojit Rasberry pi, aby sledovalo, jestli telefon něco odesílá.
Přepojením kabelů ale vyvolalo restart telefonu a když se telefon restartoval mojí chybou podruhé, všechny linky naskočily, takže měření se stalo bezpředmětné.
Určitě by stálo za to zjistit, jestli v takovém případě se nekorektně chová přímo telefon (žádné pakety neposílá) a nebo pakety zahazuje nějaký router po cestě. Ani bych se nedivili, protože pokud se zařízení nedaří přihlásit, posílá těch paketů hodně a každou chvilku. Mohlo by to nějaký router po cestě poplést tak, že pakety přestane přeposílat.
O možnostech sledování paketů pomocí raspberry pi jsem napsal článek na
fóru a na
wiki.
Kromě výměny je tedy možnost panu Pitomcovi nasadit tohle zařízení a zjistit tak, jestli se Grandstream opravdu kousne, že se přestane o přihlášení bez důvodu snažit, a co přesně tomu předcházelo. A nebo je problém v tom, že pakety přestanou chodit. A nebo telefon vyměnit a tyto pokusy provádět u nás s tím, že podle Murphyho zákonů se nemusí podařit je zopakovat.
Pokud by tento problém měly i nejnovější telefony Grandstream, asi bychom jej nějak popsali, aby byl problém opakovatelný a žádali výrobce, nechť to opraví. Pokud by dělal mrtvého brouka, problém bychom přesně popsali a varovali toho, kdo telefonu uvažuje koupit.
I telefony Well měly svého času podobně závažný problém. Poslali jsme email výrobci Yealing a i když neodpověděl, v dalším firmware to bylo opraveno.