Analyzování paketů přímo u zákazníka

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Analyzování paketů přímo u zákazníka

Příspěvek od xsouku04 »

V případě záhadných potíží firemních zákazníků nebo pokud zákazník již vyzkoušel všechny jiné možnosti, můžeme zákazníkovi dočasně zapůjčit tento analyzátor paketů.

Obrázek

Je to Rasperry Pi spolu se speciálním switchem fungující v režimu mirror. Do portu označeného jako přívod se připojí kabel směrem k internetu a do portů označených monitor můžete zapojit až tři VoIP zařízení, která mají být sledována. Switch pak zasílá kopie všech paketů, které přes něj projdou, k Raspberry Pi, které pakety může ukládat a analyzovat.

Jde o to, že některé anomálie nelze pozorovat nikde jinde než přímo u zákazníka. Např. pokud se občas ztrácí nebo zpožďují příchozí RTP pakety (koktání slyší člověk používající VoIP zařízení), nelze to pozorovat jinde než u zákazníka. Stejně tak pokud některé pakety (jakékoli) občas zahodí zákazníkův router nebo poskytovatel internetu.

Raspberry Pi funguje jako miniaturní linuxový počítač, do kterého se můžeme na dálku přihlásit a porovnávat pakety s těmi, které naměříme u nás na ústředně. Tím můžeme vyloučit nebo potvrdit, zda-li potíže vznikají u nás nebo jiného tranzitního operátora, po cestě nebo přímo na VoIP zařízení.


Tento text jsem přidal též zde http://www.odorik.cz/w/internet?&#analy ... _zakaznika
Návštěvník

Re: Analyzování paketů přímo u zákazníka

Příspěvek od Návštěvník »

Kdo umí, ten umí! (Ostatní jen čumí...)

To je služba!!! Vsadím se, že jste jediní!!!

Blahopřeji a jen tak dále!!!
xsvobo10
Příspěvky: 26
Registrován: pát 12. srp 2011 19:57:47
Bydliště: Brno

Re: Analyzování paketů přímo u zákazníka

Příspěvek od xsvobo10 »

Klobouk dolů, tohle je opravdu unikátní služba!
Odpovědět