V případě záhadných potíží firemních zákazníků nebo pokud zákazník již vyzkoušel všechny jiné možnosti, můžeme zákazníkovi dočasně zapůjčit tento analyzátor paketů.
Je to Rasperry Pi spolu se speciálním switchem fungující v režimu mirror. Do portu označeného jako přívod se připojí kabel směrem k internetu a do portů označených monitor můžete zapojit až tři VoIP zařízení, která mají být sledována. Switch pak zasílá kopie všech paketů, které přes něj projdou, k Raspberry Pi, které pakety může ukládat a analyzovat.
Jde o to, že některé anomálie nelze pozorovat nikde jinde než přímo u zákazníka. Např. pokud se občas ztrácí nebo zpožďují příchozí RTP pakety (koktání slyší člověk používající VoIP zařízení), nelze to pozorovat jinde než u zákazníka. Stejně tak pokud některé pakety (jakékoli) občas zahodí zákazníkův router nebo poskytovatel internetu.
Raspberry Pi funguje jako miniaturní linuxový počítač, do kterého se můžeme na dálku přihlásit a porovnávat pakety s těmi, které naměříme u nás na ústředně. Tím můžeme vyloučit nebo potvrdit, zda-li potíže vznikají u nás nebo jiného tranzitního operátora, po cestě nebo přímo na VoIP zařízení.
Tento text jsem přidal též zde http://www.odorik.cz/w/internet?&#analy ... _zakaznika
Analyzování paketů přímo u zákazníka
Re: Analyzování paketů přímo u zákazníka
Kdo umí, ten umí! (Ostatní jen čumí...)
To je služba!!! Vsadím se, že jste jediní!!!
Blahopřeji a jen tak dále!!!
To je služba!!! Vsadím se, že jste jediní!!!
Blahopřeji a jen tak dále!!!
Re: Analyzování paketů přímo u zákazníka
Klobouk dolů, tohle je opravdu unikátní služba!