2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O2

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O2

Příspěvek od xsouku04 »

Některým zákazníkům VDSL jsou některé IP adresy, na kterých běží Odorik.cz, nedostupné. 2.10.2014 12:42 Pokud se to Vás, nebo Vašeho známého týká, prosím využijte možnosti nastavit záložní číslo u každé linky, abyste nepřišli o důležité příchozí hovory.
Nastavit záložní číslo je dobré i preventivně. Nastavit záložní čísla můžete i tak, že nám zavoláte. (protože naše stránky dotyčnému nejdou)

Vypadá to, že je problém u O2, stejně jako to bylo ve velmi podobném případě popsaném zde. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=2633
ZdePri
Příspěvky: 19
Registrován: pon 26. srp 2013 14:00:47

Re: 2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O

Příspěvek od ZdePri »

Také jsem byl výpadkem - závadou u O2 postižený. Závadu jsem na O2 nahlásil.
Na stránky odorik.cz se lze dostat i z "chromého" O2 ADSL např. přes www.proxybrowsing.com.
JirkaP

Re: 2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O

Příspěvek od JirkaP »

Také nám to nefungovalo. Ale i třeba Trilian a vyhledávání přes adresní řádek Mozilly. Web odorik.cz take nejel, přes anonymizer mi najel, tak mi došlo, že závada není na Vašem příjmači.
onelook (nepřihl.)

Re: 2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O

Příspěvek od onelook (nepřihl.) »

Nejen VDSL, ale i ADSL. Nemůžu ale pochopit, jak někdo může v O2 omylem nebo vlivem nějaké poruchy zablokovat přístup k jedné ze cca 4 miliard IP adres (v4). Proč by se zrovna ke komunikaci mezi Odorikem choval nějak jinak než k ostatní komunikaci? Odorik negeneruje podstatný trafik, mezi O2 a Odorikem těžko bude nějaký peering, ... A navíc je to za poslední dobu už druhý takový výpadek. Napadají vás stejné myšlenky?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O

Příspěvek od xsouku04 »

onelook (nepřihl.) píše:Nejen VDSL, ale i ADSL. Nemůžu ale pochopit, jak někdo může v O2 omylem nebo vlivem nějaké poruchy zablokovat přístup k jedné ze cca 4 miliard IP adres (v4). Proč by se zrovna ke komunikaci mezi Odorikem choval nějak jinak než k ostatní komunikaci? Odorik negeneruje podstatný trafik, mezi O2 a Odorikem těžko bude nějaký peering, ... A navíc je to za poslední dobu už druhý takový výpadek. Napadají vás stejné myšlenky?
Osobně nevěřím, že jsou to nějaké naschvály. Prostě v O2 stávají různé věci. V každém případě je vždy dobré mít nastaveno záložní číslo pro příchozí hovory na mobil.

Už je to opraveno cca od 14 hodin.
MartinT

Re: 2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O

Příspěvek od MartinT »

Používám Odorik z Ženevě, připojen jsem přes švýcarské UPC (teprve asi 3 dny, nemohu tedy srovnávat). Dnes večer mi volání nefunguje (během dne údajně nestabilně s výpadky). Může to mít nějakou souvislost s ohlášenou závadou, nebo je problém na mé straně? Používám aplikaci Odorik 1.2.22. (Omlouvám se, ale nejsem rozhodně technický expert, závada může být i u mne). M.T.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.10.2014 naše služby nedostupné z některých ip adress O

Příspěvek od xsouku04 »

MartinT píše:Používám Odorik z Ženevě, připojen jsem přes švýcarské UPC (teprve asi 3 dny, nemohu tedy srovnávat). Dnes večer mi volání nefunguje (během dne údajně nestabilně s výpadky). Může to mít nějakou souvislost s ohlášenou závadou, nebo je problém na mé straně? Používám aplikaci Odorik 1.2.22. (Omlouvám se, ale nejsem rozhodně technický expert, závada může být i u mne). M.T.
Potíže O2 byly velmi vzácný jev. Doporučuji zkontrolovat vlastní kvalitu internetu http://www.odorik.cz/w/internet
Kolísání může být způsobeno zvukovou kartou nebo jejím nastavením. http://www.odorik.cz/w/odorik_telefon_n ... produktoru
Odpovědět