Stránka 1 z 2

Výpadek VoIP služeb dopoledne 6.4.2018

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 10:58:43
od megacruiser
Momentálně došlo k neočekávanému výpadku. Omlouváme se, předpokládáme, že v řádu desítek minut by měl být ukončen. Přesměrování na záložní čísla funguje. Volání z mobilních telefonů a zpětné volání také funguje.

Re: Výpadek služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:03:56
od Miloš
Má to malou chybu, kdo nemá záložní číslo nastaveno, tak si ho nyní nenastaví :-(

Re: Výpadek služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:04:24
od alt
Obávám se, že ani přesměrování nefunguje. Každopádně není možné je nastavit, protože při kliknutí na odkaz "linky" se vždy zobrazí: "Chyba
V aplikaci došlo k neočekávané chybě.
Problém byl zalogován a administrátor uvědomněn e-mailem."

Re: Výpadek služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:16:59
od alt
vypadá to, že teď už konečně fungují hovory na záložní čísla, ale menu "linky" je stále nefunkční

Re: Výpadek voIP služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:22:13
od Miloš
Hovory na záložní linku fungovaly, mám zde e-maily "Hovor na zalozni cislo" již od 10:50.

Re: Výpadek voIP služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:25:11
od Mello
Ty jo, diky za info, ja uz myslel, ze jsem to nejak rozbil :D

Re: Výpadek služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:29:17
od xsouku04
Tohle vypadá, že je již opraveno.

Re: Výpadek voIP služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 11:37:00
od Miloš
Ano, SIP trunk ústředny se v 11:31 zaregistroval a volání funguje.

Re: Výpadek voIP služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 12:00:33
od jadu
Mezi 11:30 až 11:32 se mi postupně přihlásily všechny linky i všechny telefony. Fungují i hovory.

Re: Výpadek voIP služeb

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 13:12:01
od xsouku04
Výpadek byl způsoben odmlčením se jednoho ze dvou klíčových fyzických serverů, na kterém běží sip proxy sip.odorik.cz.
Obnovení ze zálohy a spouštění na jiném stroji neproběhlo ale ideálně. Během předchozího zálohování došlo k poškození databáze, kterou pak proto nebylo možné spustit. Proto to zdržení. Na změnách, které by měly podobný incident urychlit tak, aby došlo k výpadku jen v řádů minut, jsme již pracovali po zkušenostech s problémovou středeční odstávkou, změny ale ještě nebyly hotové.

Pro technicky zdatné:
sip.odorik.cz sip proxy používá lokální databázi, ve které jsme nyní měli jedinou tabulku s inodb (ostatní tabulky myisam), kde se logují přihlášení SIP uživatelé. Log nemá na funkčnost vliv, ale je to jen historie přihlášení pro řešení problémů. Vypadá to, že poškozením jediné nedůležité inodb tabulky s relativně bezcennými daty, může být snadno znehodnocena celá databáze, kterou je nutné prostě smazat a začít od nuly. Vypadá to na specifikum inodb, které jinak nepoužíváme. Plyne z toho pro nás poučení, že v případě menších tabulek tak může být dobré zálohy provádět v textové podobně, aby pak v případě poškození jediného souboru (např. po výpadku elektřiny - může se stát kdykoli), nebo zálohy, bylo snadné a rychlé začít opět od nuly.