Stránka 2 z 3

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 8:41:37
od mol191280
To může být čímkoliv. Zkus změnit kodek. Mě osobně nejlíp funguje G729, ale bohužel je placený.
Doma v kompu mi fičí G711, který mi jel celkem na úrovni i v mobilu. Hlavně dávej pozor, aby
kodek, který budeš zkoušet, byl podporován VoIP operátorem. Tohle mě taky dostalo. Nebo taky
můžeš zkusit jiného klienta pro volání. Kromě VoIP aplikací jako např. Bri, můžeš mít v mobilu
Skypa a nechat si hovory spojovat přes něj. A taky nezapomeň, ža VoIP volání vyžaduje kvalitní
internet. Žádné ztrácení paketů a nebo jen minimální. Stáhni si do mobilu z Marketu Speed Test
od společnosti Speedtest.net a zjisti, jestli Tvoje odezva není větší jak 100 ms, pak se to pro
volání nehodí. No a jestli Ti to volání zlobí při použití mobilních dat a ne WiFi, tak se není čemu
divit. Operátor ten internet nemá na takové úrovni, aby se dalo volat. Sice jsem to zkoušel tady
u nás v Č. Těšíně na 3G síti, která tu má pod 100 ms odezvu a rychlost Down: 800 / Up:300 kB/s,
ale i s použitým kodekem GSM to bylo dost špatně slyšet. Krom toho, když dáš mobil k uchu,
signál se ještě zhorší. Párkrát jsem zažil, že po přiložení mobilu k uchu, se mi okamžitě ztratil
rychlý 3G internet a naskočil EDGE, což má odezvu přes 300 ms a je pomalý, takže nešlo volat.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: ned 18. bře 2012 8:14:01
od Tatinek2
Ja jsem začal používat aplikaci Média5 fone. Kvalita dobrá. integroval se mi do seznamu, takže pokud chci volat, tak mi to rovnou dává na výběr přes co chci volat.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 11:58:21
od tomicak
Můžu se zeptat, přes jakýho operátora voláte? Myslim čí 3G síť? Nějak zjišťuju že přes wifi tyhle problémy tak nějak u všech klientů co mám v telefonu mizí. Mám už delší dobu podezření, že mi vodafone nějakym způsobem blokuje sip, aby to nebylo poznat tak nezablokuje přihlášení k sip, i já slyšim zvuk dobře ale "znečistí" odchozí zvuk. Nemáte někdo taky zkušenosti s vodafonovou super sítí? Je to u T-mobile, O2 v pohodě? Díky za názory.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 12:10:25
od xsouku04
A nemůže to být třeba zatížením oné lokality?
Testuji teď telefon asha 303 a nikdo nepozná pokud volám přes 3G. Jsem v Brně.
Nepomůže zvolit jiný kodek ? Chce si to pohrát i s možnostma jako echo cancelace.
Koktání může někdy způsobit špatně fungující echocancelace a pod.
Podívejte se na příspěvek pana kovaříka. viewtopic.php?f=7&t=468&start=60

Nemyslím že by vodafone něco dělal záměrně.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 16:51:54
od tomicak
Mohu se zeptat, telefon testujete na vodafonní síti? Já taky nejčastějc používám telefon v Brně. Pravda je, že pokud jsem v centru (kolem nádraží) tak se mi většinou prakticky nedá volat. V krpoli to většinou jde, stalo se mi třeba jednou v neděli večer, že to bylo taky nepoužitelný, i přes nimbuzz. Každopádně když to jde v pohodě tak protistrana dost špatně slyší. Intenzita kvality u protistrany se trochu liší s použitym klientem, ale ne nijak zásadně. Kodek na to nemá moc vliv. Jediný, co se dá použít, je nimbuzz. Ten zas ale není příliš ideální - integrace, je taky na wildu náročnej - dlouho spouští atp. Ale napadá mě, kdyby přece záleželo tolik na všech možnejch nastaveních, nechovalo by se to stejně i na wifi? Na wifi mi to totiž zas všechno celkem funguje...? Děkuji za příspěvek, na kterej jste mě odkázal, o instalaci jinýho softwaru jsem už uvažoval, problém je, že se v tom prakticky nevyznám - nevim jak na to, ale každopádně ještě to zvážim. Pozn.: Funkčnost Nimbuzz přes 3G si vysvětluju právě tak, že nejde přímo přes sip, ale jde to nejdřív do nimbuzz serveru a k vám do ústředny to už jde internetem, na což teda nemá vodafone vliv, čili to co jde ode mě nejde sipem, je to tak? Z tohoto usuzuju, že by právě vodafone moh bejt viníkem.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: pon 16. dub 2012 18:41:09
od Jivo nereg.
Také mám často problém s tím, že protistrana slyší špatně, u mě je slyšitelnost a kvalita naprosto výborná. Mám Androida HTC EVO 3D stále s offico ROM a používám CSipSimple s kodekem G729 8kHz. Doma přes UPC a mikrotikWIFI upload opravdu +\-1mbits ping 30-60ms bez ztráty paketů a max tři zařízení na WIFI s minimálním tokem. U rodičů levnej WIFI router většinou jen se mnou a připojenou přes jinou WIFI. Upload kolem 500kbits a ping těsně pid 100ms.
Zde čtu, že přibližně stejné problémy. Je nějaký speciální postup, co na Androidu zkusit? Echo cancelation prý kvalitu hovoru nemění.
Kodek alaw v CSipSimple 0.03-01r1108 není.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: pon 16. dub 2012 22:24:28
od tomicak
Mě po aktualizaci zatim dobře funguje Sipdroid, s tim, že ovšem volám s jinym operátorem, kde se spouští kodek G722 HD voice. Zvuk je v tuhle chvíli už v pohodě, normálně jak při volání přes mobilního operátora. Jak na HSPA tak na WiFi. Takže tahle alternativa při slušnym signálu je dobrá.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: sob 14. črc 2012 10:20:07
od luky
nevíte někdo, jestli není někde dobře popsáno nastavení CSipSimple? Myslím tím jeho expertní nastavení, ideálně v novější verzi (latest-trunk Jul 2012). Je tam spousta parametrů, možná by bylo možné některé věci individuálně vyladit pro daný telefon nebo operátora 3g sítě. U některých jen mlhavě tuším, co a jak správně nastavit. Např.:

Nastavení - Media - Kvalita media (implicitně 3)
Nastavení - Media - taktovací frekvence (implicitně 16 kHz, má význam ji snižovat na 8kHz u 3g?)
Nastavení - Media - počet rámců za sekundu (implicitně 20, experimentování obvykle způsobí zamrznutí telefonu)
Nastavení - Media-Extra codec settings - G729 RTP frames per packets
Nastavení - Media - Audio trableshooting - Focus audio (implicitně zapnuto)
Nastavení - Media - Audio trableshooting - Audio mod pro Sip volání
Nastavení - Media - Audio trableshooting - Audio implementation

Nastavení - Síť - Use compact SIP (implicitně vypnuto)
Nastavení - Síť - Disable TCP switch
Nastavení - Síť - hodnota DSCP (implicitně nastaveno 26)
u dalších parametrů netuším, jestli by mohly mít u 3g připojení vliv (DNS, Qos, SIP protocol tweak,....)

Nastavení - Uživatelské rozhraní - úroveň přihlášení (1 až 5)


3g připojení není nic moc, hlavně kvalita odchozího hlasu bývá mizerná, třeba by některé parametry mohly pomoct (velikost paketu...?)

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: pon 16. črc 2012 16:34:48
od xsouku04
Myslím, že hlavní důvod, proč android klienti nedosahují vždy dobrých výsledků je špatná práce vývojářů google. Zvukové API nemá hlavu a patu a je nedotažené a nejednoznačné. Bohužel asi ti vývojáři googlu, kteří spolu měli spolupracovat spolu bohužel nechodí na oběd a tak se stává, že ti co mají starosti gsm zpracování zvuku s jinými zvukaři nějak špatně komunikují. Kdyby komunikovali dobře, mohli by využít stejné zvukové filtry jako pro běžný GSM hovor.
Někdy si trochu přidá i nekvalita/nekomapatilbilita/zvláštnost hardware.
Nezbývá tedy než zkoušet pokus omyl, jestli nějaká z těchto hodnot, může nekvalitu alespoň trochu zachránit. Spíše typuji že nikoli. Ale zrovna třeba s taktovací frekvencí abych si zkusil hrát.

Re: Android SIP klient - alternativa k csipsimple je mizudr

PříspěvekNapsal: čtv 13. úno 2014 15:35:26
od Kukin
Zdravím, až doposud jsem používal na Androidu Skype - kvůli avizované kvalitě hovoru. Mám sony-ericson WT19i a android původní 2.3.4 .
Skype opravdu funguje zvukově dobře, jitter ukazuje 60-100, CPU 60-100%, slyšet je dobře, občas (cca 5%) spadne při přijímání hovoru od Odorika.
Jenže ten mobilní Skype neumožňuje uložit login a heslo, takže je musím pracně vyplňovat anebo nechat Skype běžet na pozadí offline, ale žere baterku (odhadem o třetinu zkrátí provoz telefonu).
Nyní jsem zjistil, že android má SIP účet nastavitelný taky, tak jsem ho nějak rozchodil, jméno - moje číslo linky, heslo - vygenerované z uživatelského účtu Odorik na netu, server - sip.odorik.cz, v podrobnějším nastavení jsem dal číslo portu 6688, Typ UDP a nastavil vždy Send keep-alive (Odes. zpr. k zach. přip.).
Na webovém rozhraní jsem aktivoval SIP a IAX, NAT keep alive směr Odorik->zákazník zrušil a nastavil mail pro zasílání nahraných hovorů, takže jsem si konečně vyzkoušel jak to funguje (mobilní Skype nahrávat neumí a androiďácký VirtualRecorder se Skype nejde, s GSM jo).

Zatím vše funguje dobře, kvalitu hovoru nepozoruju horší a hlavně - nemusím se nikam přihlašovat - prostě jen zapnu WiFi, jdu do tel seznamu, vyberu kontakt, -> dotaz zda IP nebo GSM O2 (v nastavení hovorů -> účty mám Použít internetový hovor -> vždy zobrazit dotaz (po vypnutí wifi dotaz nevyskakuje)) ťuknu na IP volám přímo ze seznamu. Značka ideál, nemusel jsem stahovat žádné další programy, jako CSipSimple,...

Jenom bych se chtěl zeptat, jestli mi taky nehrozí nějaký útok a "vykradení" údajů z SIP účtu, jak jsem se např. dočetl o VoIP telefonech při určitém režimu tady: viewtopic.php?f=32&t=480
O SIP účtech v Nokii řeč nebyla, mohlo by se to stát v tom Androidu?