Možnost omezit maximální počet hovorů na lince

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8596
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Možnost omezit maximální počet hovorů na lince

Příspěvek od xsouku04 »

Dnes jsme přidali vyzkoušeli možnost omezit počet hovorů na jedné VoIP lince.

Kód: Vybrat vše

Rychlá syntaxe:
*082[*linka]*max[*kam] – základní tvar
Pokud linka chybí, doplní z volaného veřejného čísla

Parametry:

linka: 6 číslic

max: 1–99

kam: 6 číslic → volá se jako *linka; jinak veřejné číslo nebo SIP jméno beze změny

Chování:

*082*linka*max → pokud aktuální hovory ≥ max → obsazeno (17); jinak *linka

*082*linka*max*kam → pokud aktuální hovory ≥ max → volá se kam; jinak *linka

*082*max[*kam] → před zpracováním se přepíše na *082*linka*max[*kam] podle volaného čísla


Příklad: *082*XXXXX*1*obsazeno_mojefirma

Pokud je na lince XXXXXX 1 a méně hovor, volá to tuhle linku, jinak to volá sip jméno obsazeno_mojefirma.
Je to zdokumentováno i zde. https://www.odorik.cz/w/specialni_cisla ... _vyzvaneni

Obvykle to bývá jediná položka v paralelním zvonění veřejného čísla nebo SIP jména. Hodí se to,a by volající věděl, že máte obsazeno a neflákáte se.

Jiná možnost je omezit maximální počet hovorů na veřejné číslo, nebo SIP jméno. V tomto případě se započítávají jen příchozí hovory a ne odchozí. Tohle umíme nastavit na požádání.

Poslední možnost jak dát volajícímu vědět, že je obsazeno, je vypnout si na telefonu čekajícího hovor  a používat na lince jen jediný telefon.
Případně je možné si na telefonu nastavit podmíněné přesměrování v případě obsazenosti. Způsob výše je obvykle lepší, protože to nevyžaduje změnu nastavení na telefonu.
 
Odpovědět