Filtrují operátoři hovory?
Filtrují operátoři hovory?
Pokud si pamatuji správně, tak ČTÚ vydal nějaká nařízení ohledně blokací podvržených hovorů.
Jedním z nich mělo být opatření pro případ CLIP, že se do hovoru přidává i originální číslo, např. nomadické v síti odorik. Bez toho by hovor neměl být povolen.
1. funguje to takto a opravdu operátoři takto obecně blokují taková volání?
Př. CLIP mobil číslo VF volá do sítě TM/O2.
2. Kontrolují toto operátoři jen v rámci vlastní sítě? Tj. CLIP čislo mob. operátora do stejné sítě.
Liší se zde VF,TM,O2?
3. číslo v TM síti je vyjmuto z hlasového firewallu. Volá do TM sítě, ale číslo odoriku nebude uvedeno. Dovolá se?
Zajímá mne zkušenost Odoriku jak to nyní funguje a co teda operátoři blokují. Díky za postřehy.
Jedním z nich mělo být opatření pro případ CLIP, že se do hovoru přidává i originální číslo, např. nomadické v síti odorik. Bez toho by hovor neměl být povolen.
1. funguje to takto a opravdu operátoři takto obecně blokují taková volání?
Př. CLIP mobil číslo VF volá do sítě TM/O2.
2. Kontrolují toto operátoři jen v rámci vlastní sítě? Tj. CLIP čislo mob. operátora do stejné sítě.
Liší se zde VF,TM,O2?
3. číslo v TM síti je vyjmuto z hlasového firewallu. Volá do TM sítě, ale číslo odoriku nebude uvedeno. Dovolá se?
Zajímá mne zkušenost Odoriku jak to nyní funguje a co teda operátoři blokují. Díky za postřehy.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8295
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtrují operátoři hovory?
Vypadá to, že to blokují jen podle mobilního čísla. To přiřazené číslo nekontrolují. Ale to by se mohlo změnit.
To přiřazené číslo je tam, hlavně kdyby byl s hovorem nějaký problém, jako kdyby někdo volal, že je někde bomba, nebo to byl skutečný podvodník,
tak pak by jim pomohlo určit, odkud hovor přišel.
VF to ještě nemá hotové, jinak operátoři informaci, které číslo mají blokovat a které pustit, mezi sebou sdílejí. Tedy podvodníci to budou mít opravdu těžší.
Hlavně nyní podvodníci už nemohou volat z pevných linek. Protože hovory ze zahraničí z české pevné linky jsou blokovány. Tedy aby podvodník volal z pevného čísla banky, by už nemělo být možné.
Ty podvody nejsou žádný výmysl, ale opravdu se dějí a jsou vážný problém.
To přiřazené číslo je tam, hlavně kdyby byl s hovorem nějaký problém, jako kdyby někdo volal, že je někde bomba, nebo to byl skutečný podvodník,
tak pak by jim pomohlo určit, odkud hovor přišel.
VF to ještě nemá hotové, jinak operátoři informaci, které číslo mají blokovat a které pustit, mezi sebou sdílejí. Tedy podvodníci to budou mít opravdu těžší.
Hlavně nyní podvodníci už nemohou volat z pevných linek. Protože hovory ze zahraničí z české pevné linky jsou blokovány. Tedy aby podvodník volal z pevného čísla banky, by už nemělo být možné.
Ty podvody nejsou žádný výmysl, ale opravdu se dějí a jsou vážný problém.
Re: Filtrují operátoři hovory?
Je škoda, že služba Odorik nemá možnost poskytovat mobilní telefonní čísla prostřednictvím technologie Voice over IP (VoIP). Z pohledu technologických možností se totiž jedná o řešení, které by potenciálně mohlo uživatelům přinést značné úspory a flexibilitu v komunikaci. Domnívám se, že Český telekomunikační úřad (ČTÚ) ve své regulaci takovou možnost nezakazuje, což naznačuje, že limity pro implementaci této služby mohou být spíše technického nebo komerčního charakteru než legislativního. Bylo by vhodné zkoumat, zda jsou v tomto ohledu bariéry na straně mobilních operátorů, kteří by mohli omezovat interoperabilitu mezi mobilními a VoIP službami, nebo zda existují jiné tržní či infrastrukturní překážky, které brání plné integraci těchto dvou technologií.
Re: Filtrují operátoři hovory?
Díky za info. Já myslel, že přidávání čísel je povinné a bez toho se to blokne.
Podvodná volání je problém a spíš se divím, že se ten problém neřešil dříve.
TM u svého hlasového firewallu psal, že je to ochrana mezi čísly TM a má zabránit, aby se mi dovolalo podvržené číslo.
A pokud chci CLIP u Odoriku, tak se vyplňuje formulář o vyjmutí ochrany z hlasového firewallu.
Což mi ale nedává smysl a nechápu co to má společného s CLIP.
U CLIPu jako by já podvrhávám číslo a volám na čísla TM.
Takže, abych mohl použít CLIP, tak jsem se vyloučil z hlasového firewallu a teď se i mě dovolájí podvržená čísla?
Jako nemám nic proti rozumnému spárování mobil. čísla a čísla VOIP a klidně ať se to kontroluje, ale ten postup TM nechápu.
A máte pravdu, teď jsem narazil na info, že si to TM a O2 propojili.
Podvodná volání je problém a spíš se divím, že se ten problém neřešil dříve.
TM u svého hlasového firewallu psal, že je to ochrana mezi čísly TM a má zabránit, aby se mi dovolalo podvržené číslo.
A pokud chci CLIP u Odoriku, tak se vyplňuje formulář o vyjmutí ochrany z hlasového firewallu.
Což mi ale nedává smysl a nechápu co to má společného s CLIP.
U CLIPu jako by já podvrhávám číslo a volám na čísla TM.
Takže, abych mohl použít CLIP, tak jsem se vyloučil z hlasového firewallu a teď se i mě dovolájí podvržená čísla?
Jako nemám nic proti rozumnému spárování mobil. čísla a čísla VOIP a klidně ať se to kontroluje, ale ten postup TM nechápu.
A máte pravdu, teď jsem narazil na info, že si to TM a O2 propojili.
Re: Filtrují operátoři hovory?
Vysvětlení je snadné - mobilní operátoři nemají zájem na tom, aby si lidé volali přes VoIP, ale naopak aby volali přes ně a ideálně si platili neomezené tarify za několik stovek korun měsíčně. A na ruku jim jde taky třeba Google, který VoIP klienty v telefonech zařízl od Androidu 12.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8295
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtrují operátoři hovory?
Nedovolají se vám podvržená čísla více než komukoli jinému. To vyjmutí spočívá v tom, že podvodník by teoreticky mohl použít vaše číslo.
Což by mohlo mít za následek to, že by vám mohl občas někdo naštvaný volat nebo psát zpět a nadávat, že jste podvodník, nebo by po vás mohla chtít vysvětlení policie. To je vše, co hrozí, a několika zákazníkům Odoriku se to stalo. Je to nepříjemné, ale vysvětlí se to.
Ale zatím jsou vyjmuti z ochrany i všechna čísla co jsou v roamingu, takže to až tak nebezpečné není. Ale kdyby se to stalo, tak je asi nejlepší si ten CLIP u nás vypnout, aby podvodník nemohl volat z vašeho čísla.
Otázka je, jak se začnou chovat podvodníci, až i Vodafone zavede ochranu. Podvodníci vždy chtějí být v bezpečí zahraničí. I obyčejná předplacenka je pro ně nechtěná stopa. Kromě toho je dost možné, že anonymní předplacenky skončí.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8295
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtrují operátoři hovory?
Mobilní operátoři všude na světě mají docela hrůzu z toho, že by se mohla mobilní čísla používat přes VoIP včetně možnosti SMS zpráv. Takové použití je u nich hodně nežádoucí. I odesílání SMS přes API nebo aplikaci je nežádoucí. Krom toho je tam ten problém s možností falšovat identitu odesilatele. Oni chtějí prodávat balíčky služeb.Pitomec píše: ↑ned 20. říj 2024 13:49:01 Vysvětlení je snadné - mobilní operátoři nemají zájem na tom, aby si lidé volali přes VoIP, ale naopak aby volali přes ně a ideálně si platili neomezené tarify za několik stovek korun měsíčně. A na ruku jim jde taky třeba Google, který VoIP klienty v telefonech zařízl od Androidu 12.
Re: Filtrují operátoři hovory?
Tak proč se teda ptají na posketovatele VOIP a spárované odorik číslo?Nedovolají se vám podvržená čísla více než komukoli jinému. To vyjmutí spočívá v tom, že podvodník by teoreticky mohl použít vaše číslo.
Což by mohlo mít za následek to, že by vám mohl občas někdo naštvaný volat nebo psát zpět a nadávat že jste podvodník, nebo by po vás mohla chtít vysvětlení policie
Čekal bych tedy, že tato kombinace mobil+odorik cislo+odorik bude jediná validní kombinace a z jiných VOIP operatorů mé číslo nepůjde zneužít.
Nějak žiji v domnění, že operátoři tuší od koho daný hovor přichází.
Ale asi je fakt, že nekoplikované věci nelze od operátorů očekávat.
Jinak děkuji za info.
Re: Filtrují operátoři hovory?
Už se to naučili i sdílet, kdo má whitelist nebo - v reálném čase - kdo je zrovna teď v roamingu? Co na to GDPR?
Ona to obecně zakazuje i regulace a číslovací plán ČTÚ - aby se mobilní čísla používaly s pevnou linkou a pevná s mobilním telefonem. Na to určitě tlačí i operátoři, aby to tak zůstalo. Jenže trh a lidi to chtějí jinak, třeba se někdy dočkáme Škoda, že se víc nechytilo třeba Universal Personal Telecommunications (https://en.wikipedia.org/wiki/Universal ... unications)
Re: Filtrují operátoři hovory?
Celá ta regulace je na jedno velké lejno, protože v praxi může být všem šumák, jestli člověk volá s mobilním nebo pevným číslem a z jakého technického zařízení. Jediná výjimka jsou tísňové hovory, ale to jde v pohodě vyřešit na úrovni operátora, aby se zařízení pro tyto účely identifikovala správně.