O2 mění všeobecné podmínky kvůli spoofingu

Místo pro služby, které lze dobře kombinovat se službami Odorik.cz .
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

O2 mění všeobecné podmínky kvůli spoofingu

Příspěvek od xsouku04 »

obrazek.png
obrazek.png (180.32 KiB) Zobrazeno 959 x
Pro vyhledávače:
V Praze dne 26.5.2025
Oznámení o změně Všeobecných podmínek od 1.7.2025
Dobrý den,
od 1.7.2025 doplňujeme Všeobecné podmínky pro poskytování O2 předplacené služby (VP).
Abychom Vás mohli chránit před předstíráním identity volajícího (tzv. spoofing), za zakázané
zneužití služby v odst. 3.3 VP označujeme případ, kdy se příjemci zobrazuje jiné telefonní číslo
než služby použité k volání. Taková volání na čísla v naší síti můžeme nespojit nebo u nich
nezobrazit číslo volajícího, ledaže nám účastník aspoň tři pracovní dny předem doloží své
oprávnění k telefonnímu číslu i závazek operátora sítě, v níž číslo umístil, plnit povinnosti s tím
spojené. Pokud se změnou nesouhlasíte, můžete službu do 30.6.2025 bez sankce ukončit.
Níže přidáváme text nově doplňovaného ustanovení:
3.3. – Opatření proti spoofingu
Zneužitím služby je i případ, kdy se příjemci zobrazuje jiné telefonní číslo než služby použité
k volání. Takovéto označování odchozích volání (podvržení čísla) je zakázáno, protože předstírá
jinou identitu volajícího (tzv. spoofing). Vyplývá-li z dostupných provozních údajů, že se jedná
o takto označené volání a směřuje na číslo v síti O2, je O2 oprávněna takové volání nespojit nebo
číslo volajícího nezobrazit volanému. Za spoofing se nepovažuje případ, kdy:
a) Odchozí volání, které účastník uskuteční, označí telefonním číslem, které je oprávněn užívat na
základě pravomocného rozhodnutí úřadu o přídělu, příp. smlouvy s poskytovatelem služeb
elektronických komunikací, jemuž takové rozhodnutí úřadu svědčí, a
b) operátor sítě, z níž volání pochází, se zaváže plnit povinnosti vyplývající z právních předpisů
spojené s umístěním takového čísla v síti.
Tyto skutečnosti vylučující spoofing musí účastník písemně doložit O2 aspoň tři (3) pracovní dny
přede dnem, od něhož se takové volání nemá považovat za zneužití služby.
Vaše O2
Bohužel ale právníci to zvládli napsat tak, že vůbec nerozumím smyslu. Mění se něco?
Nejspíše tím myslí to, že půjde povolit CLIP i u předplacených karet.
Ale měl by to potvrdit nějaký O2 guru.
Odpovědět