Mladí lidé se bojí telefonovat
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8249
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mladí lidé se bojí telefonovat
Dnes jsem narazil na článek na idnes.cz Čtvrtina mladých nikdy nezvedá telefon, zvonění ignoruje.
Zhruba to odpovídá mojí zkušenosti.
Zajímalo mne v které zemi se ten průzkum dělal, což idnes úplně zapomnělo uvést.
Zjistil jsem, že správné jméno agentury není Upswitch, jak uvádí idnes, ale Uswitch, průzkum probíhal ve Velké Británii a účastnilo se ho 2000 osob.
Na Idnes přes ČTK zkopírovali tedy nějaký více jak čtvrt roku starý britský článek, jako např. tenhle nebo tenhle, neuvedli původní zdroj a zkomolili jméno agentury.
V každém případě je to něco, co již pozoruji dlouho. Mladí lidé neochotně berou telefony a vždy přemýšlí, jestli to vůbec brát, zvláště když volá nějaké neznámé číslo. Dokonce i callcentra, kterým sami volaní dali na sebe číslo, aby je bylo možné kontaktovat, mají problém s tím, že jim to lidé neberou... A to často lidé, kteří stráví civěním do mobilu půl dne.
Je to skoro tak, že by se dnes telefonování mělo vyučovat jako dovednost ve škole?
Mít strach z hovorů totiž může způsobovat potíže v práci, můžete např. zmeškat volný termín na operaci, nebo se dlouho nedozvědět o tom, že je někdo blízký např. v nemocnici a podobně. Běžně to ale jen komplikuje komunikaci, kdy vypisování zpravidla zabere více času a na některé věci jako např. sjednání schůzky se vyloženě nehodí. Zákazníci Odoriku tím naštěstí netrpí, ale ostatní dost často.
Callcentrům lze snad jedině poradit, aby si svá čísla zaregistovala na google a telefony tak většinou ukazovaly jméno firmy. Ušetří tak nebračům googlení toho, kdo jim volal. A možná to i zvednou.
Zhruba to odpovídá mojí zkušenosti.
Zajímalo mne v které zemi se ten průzkum dělal, což idnes úplně zapomnělo uvést.
Zjistil jsem, že správné jméno agentury není Upswitch, jak uvádí idnes, ale Uswitch, průzkum probíhal ve Velké Británii a účastnilo se ho 2000 osob.
Na Idnes přes ČTK zkopírovali tedy nějaký více jak čtvrt roku starý britský článek, jako např. tenhle nebo tenhle, neuvedli původní zdroj a zkomolili jméno agentury.
V každém případě je to něco, co již pozoruji dlouho. Mladí lidé neochotně berou telefony a vždy přemýšlí, jestli to vůbec brát, zvláště když volá nějaké neznámé číslo. Dokonce i callcentra, kterým sami volaní dali na sebe číslo, aby je bylo možné kontaktovat, mají problém s tím, že jim to lidé neberou... A to často lidé, kteří stráví civěním do mobilu půl dne.
Je to skoro tak, že by se dnes telefonování mělo vyučovat jako dovednost ve škole?
Mít strach z hovorů totiž může způsobovat potíže v práci, můžete např. zmeškat volný termín na operaci, nebo se dlouho nedozvědět o tom, že je někdo blízký např. v nemocnici a podobně. Běžně to ale jen komplikuje komunikaci, kdy vypisování zpravidla zabere více času a na některé věci jako např. sjednání schůzky se vyloženě nehodí. Zákazníci Odoriku tím naštěstí netrpí, ale ostatní dost často.
Callcentrům lze snad jedině poradit, aby si svá čísla zaregistovala na google a telefony tak většinou ukazovaly jméno firmy. Ušetří tak nebračům googlení toho, kdo jim volal. A možná to i zvednou.
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Bral bych ty novinářské kecy dost s rezervou, vesměs se jedná o clickbait články, které si buď redaktor komplet vymyslí, anebo je převezme z obdobného zahraničního webu stylem CTRL+C/CTRL+V
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
No,věřil bych tomu. Ani mladí nejsou ušetřeni strachu, a lumpové typu vyděračů nebo podvodníků zkoušejí nachytat i je,a to už i v socsítích. Strach a nedůvěra zasahují všechny vrstvy společnosti.
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Nebude to tak černý, jak to může vypadat. Podvody se děly vždy a dít budou, akorát se o tom tolik veřejně nepsalo, takže část lidí mohla žít v iluzi, že je všechno v pořádku, ale nebylo. Ale s nezvedáním příchozích hovorů z neznámých čísel to moc nesouvisí, volání je přece jenom pro podvodníky zbytečná složitost a větší riziko odhalení, mnohem rychlejší je napálit někoho na Bazoši nebo Marketplace s vymyšlenými kurýry atd.
-
- Příspěvky: 1017
- Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
I já jsem se už naučil nezvedat cizí hovory, například teď mne nedávno obtěžovalo O2 bohužel v nevhodnou dobu, takže jsem nemohl zvednout hovor, protože jsem nechtěl, ale protože jsem nemohl, v pracovní době si nemohu vyřizovat telefonáty s operátorem, takže mne asi dvakrát volali ohledně zrušení tarifu 5G síť na zkoušku a chtěli mne naverbovat na něco lepšího, ale i tak jsem to nebral, já už totiž se učím nebrát hovory z cizích čísel a O2 má specifickou destinaci čísel telemarketingu začínající 720 720.
Ale co pozoruji, je že se opět vrací trend tlačítkových telefonů, překvapilo mne, že někteří mladí lidé procházejí detoxem a kupují si tlačítkové telefony, už to není jen doména seniorů.
Ale co pozoruji, je že se opět vrací trend tlačítkových telefonů, překvapilo mne, že někteří mladí lidé procházejí detoxem a kupují si tlačítkové telefony, už to není jen doména seniorů.
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Všichni senioři kolem mě, až na dva, používají netlačítkové mobily a naopak z těch mladých neznám žádného s tím tlačítkovým. Sám si výhod smartphonů užívám a jako dědek si neumím představit, že bych se měl vrátit zpět. Je to stejné, jako bych místo automobilu zapřahal do kočáru pár koní.helmut.niederman píše: ↑sob 31. srp 2024 20:58:56
Ale co pozoruji, je že se opět vrací trend tlačítkových telefonů, překvapilo mne, že někteří mladí lidé procházejí detoxem a kupují si tlačítkové telefony, už to není jen doména seniorů.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8249
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Článek BBC zkopírovaly už i novinky.cz https://www.novinky.cz/clanek/internet- ... n-40485901
Tentokrát správně uvedli, zdroj informací a původní článek a nepopletli ani název agentury dělající průzkum, na rozdíl od břídilů v idnes.cz
Bohužel je to tak, že telefonování je čím dál méně používáno, protože část lidí velmi neochotně bere telefon, nebo i neochotně hovory dělají. Vadí jim to, že by museli hned reagovat, čehož se bojí. Také hrozí, že po nich někdo něco může chtít, a to je pro ně nepříjemné. U chatu mají delší dobu na rozmyšlenou a dotyčný nemůže na dálku číst z hlasu jejich skutečné emoce.
Pokud tedy vidí zvonicí telefon, dlouze se rozhodují, jestli jej vzít a nebo nikoli, podle toho kdo volá a co by tak mohl chtít. Pokud nemají kontakt uložený, přemýšlí, kdo by to tak mohl být a podle toho se rozhodnou, jestli telefon tentokráte vezmou a nebo nikoli. Mockrát jsem slyšel stížnosti na to, že je někdo obtěžuje telefonními hovory. Když se ale zeptám, co jim dotyčný chce a co říkal, tak řeknou, že neví, protože to ani jednou nevzali. Tohle ale obtěžování není. Obtěžování by to bylo, kdybyste to zvedli a řekli, že si nepřejete kontaktovat a dotyčný s tím stejně nepřestával. Tedy musí to být více jak jeden spojený hovor, aby si bylo možné vůbec stěžovat.
U callcenter samozřejmě ještě záleží, odkud mají vaše číslo a jestli jste jim dal souhlas vás kontaktovat. Ale když to ani jednou nezvednete, nemůžete si stěžovat na to, že se vám snažili dovolat vícekrát. A vlastně ani nevíte, co vám chtěli.
Nebraní telefonů, může způsobit různé problémy.
Někdo tak např. promešká uvolněný termín na operaci, protože nezvedne hovor z nemocnice, někdo jiný si domů přiveze cizí zavazadlo, které vzal omylem na letišti místo svého (vypadalo totožně), protože když mu volali z letiště, telefon nebral... . Jiní jen zmeškají kurýra doručující balíček, nebo telefonát ze školy, že dítěti není dobře. A to vše kvůli podivnému strachu z toho brát telefon. Já těmto lidem říkám "nebrači".
Samozřejmě ani o těchto lidech se nedá říci, že by vůbec nikdy nebrali telefonní hovory. Protože když očekávají důležitý hovor, tak telefon berou. Jde jen o tu velkou neochotu. Jejich představa je taková, že by se vše pokud možno mělo vyřídit přes chat (i pokud hrozí, že to bude trvat výrazně déle), případně si předem domluvit hovor na chatu.
Pravda je, že telefonování má velkou nevýhodu, že umí člověka vyrušit z toho, co zrovna dělá. Proto může být neslušné volat večer nebo v neděli (kvůli pracovní záležitosti), nebo obecně volat kvůli něčemu, co je možné snadno sdělit písemně, a pokud to nespěchá. Ale část lidí pořádně nečte ani emaily a SMS zprávy...
Nebát se vyřizovat telefonní hovory by ale mělo patřit k běžným dovednostem úspěšných a efektivních lidí. Chápu, že někdo občas nemá náladu nebo čas brát telefon, ale aby to bylo skoro pořád, není moc zdravé, zvláště pokud se hovorům snaží vyhnout i v práci. Ale je to realita u spousty lidí.
Já beru telefon třeba už jen ze zvědavosti, kdo že to volá. Pokud je to otravné callcentrum, co nabízí podvodný obchod s akciemi (je tam střet zájmu - v tom je ten podvod, časem vám začnou radit špatně ), ukončit to do pár vteřin moc energie nestojí.
Tentokrát správně uvedli, zdroj informací a původní článek a nepopletli ani název agentury dělající průzkum, na rozdíl od břídilů v idnes.cz
Bohužel je to tak, že telefonování je čím dál méně používáno, protože část lidí velmi neochotně bere telefon, nebo i neochotně hovory dělají. Vadí jim to, že by museli hned reagovat, čehož se bojí. Také hrozí, že po nich někdo něco může chtít, a to je pro ně nepříjemné. U chatu mají delší dobu na rozmyšlenou a dotyčný nemůže na dálku číst z hlasu jejich skutečné emoce.
Pokud tedy vidí zvonicí telefon, dlouze se rozhodují, jestli jej vzít a nebo nikoli, podle toho kdo volá a co by tak mohl chtít. Pokud nemají kontakt uložený, přemýšlí, kdo by to tak mohl být a podle toho se rozhodnou, jestli telefon tentokráte vezmou a nebo nikoli. Mockrát jsem slyšel stížnosti na to, že je někdo obtěžuje telefonními hovory. Když se ale zeptám, co jim dotyčný chce a co říkal, tak řeknou, že neví, protože to ani jednou nevzali. Tohle ale obtěžování není. Obtěžování by to bylo, kdybyste to zvedli a řekli, že si nepřejete kontaktovat a dotyčný s tím stejně nepřestával. Tedy musí to být více jak jeden spojený hovor, aby si bylo možné vůbec stěžovat.
U callcenter samozřejmě ještě záleží, odkud mají vaše číslo a jestli jste jim dal souhlas vás kontaktovat. Ale když to ani jednou nezvednete, nemůžete si stěžovat na to, že se vám snažili dovolat vícekrát. A vlastně ani nevíte, co vám chtěli.
Nebraní telefonů, může způsobit různé problémy.
Někdo tak např. promešká uvolněný termín na operaci, protože nezvedne hovor z nemocnice, někdo jiný si domů přiveze cizí zavazadlo, které vzal omylem na letišti místo svého (vypadalo totožně), protože když mu volali z letiště, telefon nebral... . Jiní jen zmeškají kurýra doručující balíček, nebo telefonát ze školy, že dítěti není dobře. A to vše kvůli podivnému strachu z toho brát telefon. Já těmto lidem říkám "nebrači".
Samozřejmě ani o těchto lidech se nedá říci, že by vůbec nikdy nebrali telefonní hovory. Protože když očekávají důležitý hovor, tak telefon berou. Jde jen o tu velkou neochotu. Jejich představa je taková, že by se vše pokud možno mělo vyřídit přes chat (i pokud hrozí, že to bude trvat výrazně déle), případně si předem domluvit hovor na chatu.
Pravda je, že telefonování má velkou nevýhodu, že umí člověka vyrušit z toho, co zrovna dělá. Proto může být neslušné volat večer nebo v neděli (kvůli pracovní záležitosti), nebo obecně volat kvůli něčemu, co je možné snadno sdělit písemně, a pokud to nespěchá. Ale část lidí pořádně nečte ani emaily a SMS zprávy...
Nebát se vyřizovat telefonní hovory by ale mělo patřit k běžným dovednostem úspěšných a efektivních lidí. Chápu, že někdo občas nemá náladu nebo čas brát telefon, ale aby to bylo skoro pořád, není moc zdravé, zvláště pokud se hovorům snaží vyhnout i v práci. Ale je to realita u spousty lidí.
Já beru telefon třeba už jen ze zvědavosti, kdo že to volá. Pokud je to otravné callcentrum, co nabízí podvodný obchod s akciemi (je tam střet zájmu - v tom je ten podvod, časem vám začnou radit špatně ), ukončit to do pár vteřin moc energie nestojí.
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Nevím, jestli jsem nebrač. Ale prostě beru to, že mi někdo volá, jako jeho problém. A můj problém je, jestli ho vezmu nebo ne. Prostě lidé z mého introvertního pohledu moc volají a dělám práci, do které se potřebuji zabrat a delší dobu nevnímat. Téměř každý hovor mě nestojí jen těch pár sekund/minut hovoru, ale klidně hodinu nebo i den. Kurýry si člověk pořeší a dá si je na čas, kde už stejně není zabraný. Ale jinak většina neznámých čísel jsou průzkumy trhu, otravování call center, včetně těch, se kterýma mám smlouvu nebo omyly. A nedá se říct, že bych se mohl ještě považovat za mladého.xsouku04 píše: ↑ned 01. zář 2024 21:43:57 Článek BBC zkopírovaly už i novinky.cz https://www.novinky.cz/clanek/internet- ... n-40485901
Tentokrát správně uvedli, zdroj informací a původní článek a nepopletli ani název agentury dělající průzkum, na rozdíl od břídilů v idnes.cz
Bohužel je to tak, že telefonování je čím dál méně používáno, protože část lidí velmi neochotně bere telefon, nebo i neochotně hovory dělají. Vadí jim to, že by museli hned reagovat, čehož se bojí. Také hrozí, že po nich někdo něco může chtít, a to je pro ně nepříjemné. U chatu mají delší dobu na rozmyšlenou a dotyčný nemůže na dálku číst z hlasu jejich skutečné emoce.
Pokud tedy vidí zvonicí telefon, dlouze se rozhodují, jestli jej vzít a nebo nikoli, podle toho kdo volá a co by tak mohl chtít. Pokud nemají kontakt uložený, přemýšlí, kdo by to tak mohl být a podle toho se rozhodnou, jestli telefon tentokráte vezmou a nebo nikoli. Mockrát jsem slyšel stížnosti na to, že je někdo obtěžuje telefonními hovory. Když se ale zeptám, co jim dotyčný chce a co říkal, tak řeknou, že neví, protože to ani jednou nevzali. Tohle ale obtěžování není. Obtěžování by to bylo, kdybyste to zvedli a řekli, že si nepřejete kontaktovat a dotyčný s tím stejně nepřestával. Tedy musí to být více jak jeden spojený hovor, aby si bylo možné vůbec stěžovat.
U callcenter samozřejmě ještě záleží, odkud mají vaše číslo a jestli jste jim dal souhlas vás kontaktovat. Ale když to ani jednou nezvednete, nemůžete si stěžovat na to, že se vám snažili dovolat vícekrát. A vlastně ani nevíte, co vám chtěli.
Nebraní telefonů, může způsobit různé problémy.
Někdo tak např. promešká uvolněný termín na operaci, protože nezvedne hovor z nemocnice, někdo jiný si domů přiveze cizí zavazadlo, které vzal omylem na letišti místo svého (vypadalo totožně), protože když mu volali z letiště, telefon nebral... . Jiní jen zmeškají kurýra doručující balíček, nebo telefonát ze školy, že dítěti není dobře. A to vše kvůli podivnému strachu z toho brát telefon. Já těmto lidem říkám "nebrači".
Samozřejmě ani o těchto lidech se nedá říci, že by vůbec nikdy nebrali telefonní hovory. Protože když očekávají důležitý hovor, tak telefon berou. Jde jen o tu velkou neochotu. Jejich představa je taková, že by se vše pokud možno mělo vyřídit přes chat (i pokud hrozí, že to bude trvat výrazně déle), případně si předem domluvit hovor na chatu.
Pravda je, že telefonování má velkou nevýhodu, že umí člověka vyrušit z toho, co zrovna dělá. Proto může být neslušné volat večer nebo v neděli (kvůli pracovní záležitosti), nebo obecně volat kvůli něčemu, co je možné snadno sdělit písemně, a pokud to nespěchá. Ale část lidí pořádně nečte ani emaily a SMS zprávy...
Nebát se vyřizovat telefonní hovory by ale mělo patřit k běžným dovednostem úspěšných a efektivních lidí. Chápu, že někdo občas nemá náladu nebo čas brát telefon, ale aby to bylo skoro pořád, není moc zdravé, zvláště pokud se hovorům snaží vyhnout i v práci. Ale je to realita u spousty lidí.
Já beru telefon třeba už jen ze zvědavosti, kdo že to volá. Pokud je to otravné callcentrum, co nabízí podvodný obchod s akciemi (je tam střet zájmu - v tom je ten podvod, časem vám začnou radit špatně ), ukončit to do pár vteřin moc energie nestojí.
Svým způsobem by bylo zajímavé, když bych mohl zpoplatnit příchozí hovory, ideálně nějaké Odorické číslo, bez paušálu. I kdyb to nepomohlo od otravování, aspoň by platili můj čas... Šlo by to nějak?
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Barevné linky.
Jinak to nezvedání hovorů má pak i druhou stránku, kdy si ti dotyční, kteří sami hovory nezvadají, velmi často stěžují, když jim zase někdo jiný dělá totéž
Jinak to nezvedání hovorů má pak i druhou stránku, kdy si ti dotyční, kteří sami hovory nezvadají, velmi často stěžují, když jim zase někdo jiný dělá totéž
Re: Mladí lidé se bojí telefonovat
Nevím, jak nyní, ale když jsem se před lety na barevné linky díval, znamenaly nemalé paušály...
Když mě někdo nezvedne telefon, obvykle pošlu SMS nebo e-mail (s nabídkou, že stačí prozvonit). Žádný problém.