Koktající hovory

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Koktající hovory

Příspěvek od luky »

xsouku04 píše:Procházel jsem dnes možnosti jak tyto koktající záhady analyzovat. Náš nový sip proxy bude ukládat cca týden zpětně veškerou sip signalizaci, takže pokud se vyskytne náhodný problém budeme je moci zpětně analyzovat a určit příčinu. Tohle se ale týká jen problémů průchodů přes NAT, předčasné zavěšování , chybného chování některých klientů a pod.
Co se ale týče RTP není možné veškeré hovory archivovat.
Co ale možné bude, pokud bude mít někdo opakující se záhadný problém, můžeme na proxy nastavit, aby hovory tohoto zákazníka dočasně šly přes jiného SIP workra, na kterém budeme všechny hovory analyzovat. Protože budeme ukládat monitorovat jen hovory několika problematických zákazníků.

Měli by jsme tak mít možnost zpětně analyzovat koktající hovory.
technická otázka, co se míní archivací hovorů? Jedná se o nahrávání a archivaci samotných hovorů (přenosu hlasových dat)?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

No možností jak problémy s VoIP analyzovat je více.

Ukládat veškerý datový provoz z jisté ip adresy je též způsob jak je možné analyzovat problémy.
Z toho je možné poznat nejen různá zpoždění a anomálie paketů, ale je možné sestavit i hovor samotný.
Tohle je ale cesta problematická ze dvou důvodů. Jednak je to náročné a jednak není možné hovory archivovat, protože je to zároveň v podstatě nahrávání těch hovorů a k tomu je nutný souhlas.

Co ale možné je, si u všech hovorů ukládat jen statistiky. Tedy počet ztracených paketů, jaký je jitter a pod. To se už v současné době děje, ještě zbývá tyto data zpřístupnit přímo zákazníkům. Myslím že tohle by v podstatě vždy stačit.
S archivací SIP signalizace žádný problém není, takže na novém proxy bude probíhat. Zpřístupnit tuhle signalizaci přímo zákazníkům by též neměl být problém. Ti technicky zdatnější by tak mohli tak sami přijít na to v čem je případný problém.

Předpokládám a doufám, že první bude zřídkakdy potřeba. Dostat souhlas s ukládáním nějakých těch zkušebních hovorů by ale problém být též nemusel.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Koktající hovory

Příspěvek od luky »

....tak jsem zkoušel mikrotech.cz na síti vodafone 3G s kodekem GSM a telefonem Wildfire S s CSipSimple a protistrana slyšela můj hlas bez přerušování a výpadků.
Pomohlo by vypnutí proxy? Už si nevím rady, v čem ten problém vězí. Prostý ping na sip.odorik.cz mám 70-80 ms, bez odchylek. Na mikrotechu 81.91.216.18 mám ping delší (80-95 ms), je tam znatelné zpoždění hlasu, ale hovor se netrhá. Zřejmě se mi tu schází asi více drobných faktorů, které se sčítají, a ve výsledku je hovor s výpadky zvuku.
JirkaB

Re: Koktající hovory

Příspěvek od JirkaB »

Tento hovor: 41881630 a 41881631 nešel nikde přes lokální internetovépřipojení a koktal - musel jsem ho ukončit a zavolat znovu. Pak to bylo ok. Jde o hovor vyvolaný z internetu, ale volal jsem si na klasickou pevnou linku a nechal se spojovat na mobil.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

luky píše:....tak jsem zkoušel mikrotech.cz na síti vodafone 3G s kodekem GSM a telefonem Wildfire S s CSipSimple a protistrana slyšela můj hlas bez přerušování a výpadků.
Pomohlo by vypnutí proxy? Už si nevím rady, v čem ten problém vězí. Prostý ping na sip.odorik.cz mám 70-80 ms, bez odchylek. Na mikrotechu 81.91.216.18 mám ping delší (80-95 ms), je tam znatelné zpoždění hlasu, ale hovor se netrhá. Zřejmě se mi tu schází asi více drobných faktorů, které se sčítají, a ve výsledku je hovor s výpadky zvuku.
A muzidroid ten nepomohl ? Pokud se budete hlásit na iax.odorik.cz, sip proxy není použita. Ale je to jen dočasné řešení.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

JirkaB píše:Tento hovor: 41881630 a 41881631 nešel nikde přes lokální internetovépřipojení a koktal - musel jsem ho ukončit a zavolat znovu. Pak to bylo ok. Jde o hovor vyvolaný z internetu, ale volal jsem si na klasickou pevnou linku a nechal se spojovat na mobil.
Špatnej hovor byl 41881631, vyměnit 40 metrů kabelu nepomohlo, zdá že je vadná síťová karta/ovladač a nebo se nesnáší dvě různá síťová zařízení mezi sebou. Zlobilo to kolem deváté hodiny raní pak jsme přepnuly všechny odchozí hovory jinudy. Až to bude definitivně opraveno dám vědět.
JirkaB

Re: Koktající hovory

Příspěvek od JirkaB »

Máme hlásit problémy dál?
xsouku04 píše:Až to bude definitivně opraveno dám vědět.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

JirkaB píše:Máme hlásit problémy dál?
Jedná se o problémový propoj mezi námi a jedním z našich dodavatelů. Všechny odchozí hovory jdou jinou cestou jich se nyní problém netýká. Problém se nyní může týkat jen příchozích hovorů na geografická čísla. Potíže jsou spíše náhodné a chvilkové, zdá se že dočasně pomůže restart jednoho cisco routeru na cestě. (výměna routeru, kabelu ani síťové karty překvapivě nepomohla). Můj typ je nyní špatná konfigurace routeru, který ovšem nemáme my pod kontrolou my, ale náš dodavatel, který je velký moloch. My jej můžeme jen při nejhorším vytáhnout na chvíli ze zásuvky a tím jej restartovat (a přerušit příchozí hovory na geo čísla). Odezvy sledujeme, a pokud se zhorší tak o tom víme. Předpoklad je že po onom restartu bude fungovat téměř korektně cca 12 hodin.

Příští týden by to mělo být vyřešeno definitivně úplně a lépe. Nebudeme už závislí na fungování jednoho počítače nebo spoje.

Pokud si tedy myslíte, že by vaše hlášení mohlo pomoci, hlašte dále.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Koktající hovory

Příspěvek od luky »

xsouku04 píše:
luky píše:....tak jsem zkoušel mikrotech.cz na síti vodafone 3G s kodekem GSM a telefonem Wildfire S s CSipSimple a protistrana slyšela můj hlas bez přerušování a výpadků.
Pomohlo by vypnutí proxy? Už si nevím rady, v čem ten problém vězí. Prostý ping na sip.odorik.cz mám 70-80 ms, bez odchylek. Na mikrotechu 81.91.216.18 mám ping delší (80-95 ms), je tam znatelné zpoždění hlasu, ale hovor se netrhá. Zřejmě se mi tu schází asi více drobných faktorů, které se sčítají, a ve výsledku je hovor s výpadky zvuku.
A muzidroid ten nepomohl ? Pokud se budete hlásit na iax.odorik.cz, sip proxy není použita. Ale je to jen dočasné řešení.
mizudroid nepomohl, jako nejlepší se mi jeví CSipSimple, jak jsem psal, na mikrotech jsem s touto aplikací neměl potíže. Zkusím ještě pořádně otestovat iax.odorik.cz, zdá se mi totiž zatím jako nejlepší. Zkusím i nový siptest.odorik.cz
Pozn.: V expertním nastavení CSipSimple je hromada nastavení, přiznám se, že u některých ani netuším, co všechno můžou ovlivnit
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

xsouk04:
Díky za otevřený přístup k problému a jasná vysvětlení.
Odpovědět