Blokování příchozích hovorů
Blokování příchozích hovorů
Zdravím. Používám Odorik na VoIP adaptéru Cisco SPA2102 už aspoň 10 let a mám problém s otravnými telefonáty z různých čísel, většinou pevných linek v ČR. Někdy je to i více než 10 telefonátů denně. Většinou jsou to nějací roboti, telemarketing nebo nabídky různých produktů o které nemáme zájem, ale hlavně to neustálé vyzvánění telefonu je hrozně otravné. Pokusil jsme se v nastavení tel. čísla (https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html) nastavit Paralelní vyzvánění a přesměrovat některé čísla na >*0821 aby bylo stále obsazeno, ale vůbec to nepomáhá. Tel. nadále vyzvání i z těchto čísel.
Nedá se to nějak filtrovat třeba a straně toho VoIP adaptéru? Nebo udělat nějaký whitelist pro příchozí volání?
S takovou kadencí spamu budu muset tu pevnou linku zrušit nebo si zařídit nové číslo. Je to ale opravdu poslední řešení, kterému bych se chtěl vyhnout.
Děkuji za rady.
Nedá se to nějak filtrovat třeba a straně toho VoIP adaptéru? Nebo udělat nějaký whitelist pro příchozí volání?
S takovou kadencí spamu budu muset tu pevnou linku zrušit nebo si zařídit nové číslo. Je to ale opravdu poslední řešení, kterému bych se chtěl vyhnout.
Děkuji za rady.
Re: Blokování příchozích hovorů
Mě obecně filtr pomocí znaku > v paralelním zvonění funguje, používám ho na více místech. Funguje mi i přesměrování na obsazeno ( cislo>*0821 ). Nemáte více pravidel? Mohl by být problém s prioritou, jaké pravidlo se uplatní. Není problém s předvolbou tel. čísla? Jde to do správného paralelního zvonění?
Zajímalo by mě, čím to je, že vám na tel. číslo volají tak často. Ze zkušenosti provozu nemálo tel. čísel pevných linek s čísly veřejně uvedenými vím, že otravátor zavolá tak v průměru jednou za 3 měsíce. Tedy podobně, jako mě na osobní mobilní číslo.
Zajímalo by mě, čím to je, že vám na tel. číslo volají tak často. Ze zkušenosti provozu nemálo tel. čísel pevných linek s čísly veřejně uvedenými vím, že otravátor zavolá tak v průměru jednou za 3 měsíce. Tedy podobně, jako mě na osobní mobilní číslo.
Re: Blokování příchozích hovorů
Nastavení paralelního vyzvánění jsem dal do přílohy, tak se můžete podívat, o žádném jiném pravidle nevím. Ty čísla jsem tam dal ve formátu v jakém to vidím ve výpisu hovoru - tudíž bez předvolby státu. Dnes mi dokonce volali i z Francie (předvolba 33) a ještě 356 / 357. Ani nevím co jsou to za čísla, z jakých zemí (35621330943, 35796579767). Taky jsem se zamýšlel nad tím, proč zrovna na naše číslo volají tak často, ale nic mě nenapadlo. Nevím o tom, že by to číslo bylo někde veřejně uvedené, možná kdysi dávno v nějakém veřejném tel. seznamu, ale to už si nejsem jistý. Ne vždy jsou to hovory ze stejných čísel, nicméně hodně z nich se opakuje.
- Přílohy
-
- Paralelni vyzvaneni.png (58.08 KiB) Zobrazeno 425 x
Re: Blokování příchozích hovorů
Různé mezinárodní zejména evropské předvolby mohou být při volání z KeepCalling. Ti to mají zabagované, i když je správně "Set caller ID".
Re: Blokování příchozích hovorů
"paralelní vyzvánění" už z názvu znamená, že to bude vyzvánět souběžně na těch místech, které si člověk v samoobsluze navolí - a není to totéž, co přesměrování hovorů. Takže pokud si navolím, aby to paralelně vyzváněno na čísle moji linky a zároveň i stále obsazeno, tak to nedává smysl a nezbavím se tím otravných hovorů. Podle mě by pomohlo ta otravná čísla přesměrovat na nějakou linku, která by hovor hned přijmula (třeba záznamník s hláškou apod.), což by znamenalo, že pak už to nebude vyzvánět na lince hlavní.

Re: Blokování příchozích hovorů
Toto si myslím není pravda. Minimálně mně to tak funguje a v nápovědě funkce filtru skrze znak > je řečeno, že má pravidlo přednost před ostatními a ostatní pravidla se v tomto případě neuplatní. Spíše je záhadnou, že to v případě uvedeném Haldy nefunguje. To už je na vyjádření od Odorik.Pitomec píše: ↑stř 15. lis 2023 10:26:51 "paralelní vyzvánění" už z názvu znamená, že to bude vyzvánět souběžně na těch místech, které si člověk v samoobsluze navolí - a není to totéž, co přesměrování hovorů. Takže pokud si navolím, aby to paralelně vyzváněno na čísle moji linky a zároveň i stále obsazeno, tak to nedává smysl a nezbavím se tím otravných hovorů.
Ale ještě mě napadlo, že někde jsem viděl poznámku, že může být maximálně 10 záznamů v paralelním volání, tak jestli to náhodou není ten důvod proč to nefunguje (je tam 11 záznamů).
Re: Blokování příchozích hovorů
Pravidlo se znakem > sice může mít přednost u některých služeb, např. časová dostupnost, ale nedávalo by to smysl u paralelního vyzvánění, kde je naopak žádoucí, aby to zvonilo všude a nikoliv jenom na linkách, u kterých se použije ten znak >
Jinak já mám těch pravidel u paralelního vyzvánění 12 a žádný problém. No ale asi bude lepší, aby se k tomu vyjádřil přímo Odorik...
Jinak já mám těch pravidel u paralelního vyzvánění 12 a žádný problém. No ale asi bude lepší, aby se k tomu vyjádřil přímo Odorik...

-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř 03. dub 2013 22:13:31
Re: Blokování příchozích hovorů
A nebylo by lepsi to poslat na linku, kde to 'nekdo zvedne', cimz to prestane na te hlavni zvonit?
Re: Blokování příchozích hovorů
Děkuji za nasměrování. Zkusím to tedy přesměrovat jinam, snad to pomůže. Dám pak vědět.
Bohužel to stejně řeší problém jen s čísly která volají opakovaně. Možnost toho whitelistu - povolení příchozích hovorů jen z konkrétních čísel asi nastavit nejde, že?
Díky
Bohužel to stejně řeší problém jen s čísly která volají opakovaně. Možnost toho whitelistu - povolení příchozích hovorů jen z konkrétních čísel asi nastavit nejde, že?
Díky
Re: Blokování příchozích hovorů
Jde, sám to mám nastaveno u některých konkrétních čísel tak, že se dovolají vždy, zatímco všechna ostatní čísla jsou omezena dobou Po-Pá 8-18 hod.
