Odorik bude virtuální mobilní operátor
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Pro operátory mají tyto skupiny minimálně tuto výhodu: za koncové zákazníky ručí někdo jiný (např. se to v případě nezaplacení strhává přímo z platu).
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
To nepředpokládám, protože zaměstnanci, a klient - podnik jako celek se chovali "statisticky předvídatelně".eremi píše:NEKAMENUJTE mne za můj možná strašně přihlouplý, ale vážně myšlený dotaz, protože už jsem z toho jelen. Než jsem šel do důchodu, měl jsem u jedné nejmenované velké firmy služební telefon s možností soukromých hovorů. Jeden z tarifů byl 70 Kč měsíčně za 100 minut do všech sítí + asi 30 SMS (přesné číslo nevím, SMS jsem nepoužíval). Určitě na tom mobilní operátor neprodělával.
Ty "podobné podmínky" pro virtuální operátory jsou u nás mezi laiky rozšířený omyl. Podmínky pro "legální" virtuální operátory jsou horší než individuální "neveřejné" podmínky pro velké firmy a pod. protože je to prostě konkurence...eremi píše: Virtuální operátory chápu tak, že si seženou větší množství zákazníků, koupí od operátora tarif za podmínek podobných těm, které jsem uvedl výše a s přirážkou, která mu pokryje náklady na činnost a přiměřený zisk (zadarmo to nikdo dělat nebude) to přeprodává dál koncovým zákazníkům. Ti jsou spokojeni, protože cena poskytnutá virtuálním operátorem je nižší než kdyby si to u mobilního operátora objednali sami.
Ale on velkým zákazníkům v neveřejných nabídkách dává zpravidla podmínky dokonce o dost lepší, než virtuálním operátorům.eremi píše:Otázka zní: Proč to mobilní operátor nenabízí přímo koncovým zákazníkům za cenu, kterou dá virtuálním operátorům.
Mně to připadá jako škrabat se levou rukou za pravým uchem.
Rozumím. Ale prostě je to jinak, než jak si myslíte. Jste-li dostatečně zajímavý velký zákazník, dostanete (z podstaty věci) lepší podmínky, než běžný virtuální operátor, který dále prodává služby jako veřejnou nabídku.eremi píše:TENTO DOTAZ JE OPRAVDU MYŠLEN VÁŽNĚ, bez ničeho jiného.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
To je jedna věc, druhou věcí je např. to, že ti jednotliví dílčí uživatelé, jejichž skupina vznikla primárně jinak, než na základě snahy co nejvíce volat za co nejméně peněz a mít co největší balík dat, který beze zbytku využiji, se chovají "statisticky.GeBu píše:Pro operátory mají tyto skupiny minimálně tuto výhodu: za koncové zákazníky ručí někdo jiný (např. se to v případě nezaplacení strhává přímo z platu).
Nebo-li lze docela dobře předpovědět, že například 2 % budou službu "nadužívat" pravidelně, nějakých 14 % ji občas využije tak, že by se operátorovi téměř nevyplatili, ale 66 % ji bude využívat průměrně, 14 % málo, takže operátor bude vždy v plusu, a 2 % prakticky vůbec.
Podstatné je, že jako celek se budou všichni držitelé SIMek takového "kolektivního klienta" chovat předvídatelně a průměrně a jako celek přinesou operátorovi nějakou pravidelnou a relativně stálou měsíční částku. A ještě navíc budou (opět jako celek) v porovnání s obsluhou jednotlivců na tu obsluhu méně nároční. (S operátorem za podnik či nějaké ty odbory, sdružení a pod. jedná zpravidla je jeden určený a gramotný člověk, je významně méně variant nastavení služeb a pod., než u jednotlivých zákazníků.) To ovšem platí jen tehdy, pokud jde o "neveřejné" nabídky, které nejsou dostupné pro kohokoli.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
a to je to o čem jsem tu už psal před měsíci. Že pokud je propoj. poplatek cca 50 halířů a gsm operátor nabídne velké firmě nebo organizaci (1000 a více zaměstnanců + legálně jejich rodinní příslušníci) volání pod tento padesátník za minutu, tak to musí být minimálně nevýdělečné. A že nejsou pro kohokoliv - mě už přijde, že je má dneska skoro každá větší firma. Samozřejmě, žádná taková nabídka není nikdy vidět na internetu, leda by si ji tam dala firma jako info pro své zaměstnanceViR píše: To ovšem platí jen tehdy, pokud jde o "neveřejné" nabídky, které nejsou dostupné pro kohokoli.
Poslední půlrok se tyto nabídky staly ještě zajímavější - přijde mi to, jako by gsm operátor chtěl raději skoro nic nevydělat, než aby mu odešli zákazníci jinam, nedej bože k vznikajícím virtuálům. A ta data za hubičku, to je další věc. Pak se nedivme, že oficiálně na předplacenkách člověk ještě donedávna volal za 7,- Prostě někteří volali skoro zadarmo, jiní to dotovali.
Toto by mohli virtuálové napadnout u soudu a jsem přesvědčený, že by uspěli. Aspoň v něčem. Jinak jsou ti virtuálové jen Potěmkinova vesnice pro EU
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Podle mého názoru hlavní důvod, proč ceny u větších firem tak klesly je ten, že mobilní operátoři místo, aby nějak zdokonalovali svoje služby (např. pokrytí 3G signálem, nebo signálem vůbec, ve vlaku a pod), se věnují hlavně tomu, jak přetahovat firemní zákazníky jeden druhému.
Každý firemní zákazník má někoho, kdo se o něj stará, a ten za něj kope a snaží se mu nabídnout nejlepší podmínky.
No a to zatlačilo ceny až na samou hranici rentability. Naproti tomu u veřejných tarifů ctí tichou dohodu "zlevňovat se nebude".
Šedé nebo firemní nabídky budou asi dlouho ty zdaleka nejvýhodnější ještě nějakou dobu. Investovat do virtuálních operátorů může být proto hodně rizikové.
Že mají mobilní operátoři poměrně velké náklady na každého nefiremního zákazníka je dáno hlavně tím, že to prostě dělají neefektivně. Ve zkutečnosti ale ti nefiremní zákazníci "dotují" ty firemní.
Každý firemní zákazník má někoho, kdo se o něj stará, a ten za něj kope a snaží se mu nabídnout nejlepší podmínky.
No a to zatlačilo ceny až na samou hranici rentability. Naproti tomu u veřejných tarifů ctí tichou dohodu "zlevňovat se nebude".

Šedé nebo firemní nabídky budou asi dlouho ty zdaleka nejvýhodnější ještě nějakou dobu. Investovat do virtuálních operátorů může být proto hodně rizikové.
Že mají mobilní operátoři poměrně velké náklady na každého nefiremního zákazníka je dáno hlavně tím, že to prostě dělají neefektivně. Ve zkutečnosti ale ti nefiremní zákazníci "dotují" ty firemní.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Nemusíluky píše: ...a to je to o čem jsem tu už psal před měsíci. Že pokud je propoj. poplatek cca 50 halířů a gsm operátor nabídne velké firmě nebo organizaci (1000 a více zaměstnanců + legálně jejich rodinní příslušníci) volání pod tento padesátník za minutu, tak to musí být minimálně nevýdělečné.

U většiny těchto zákazníků je navíc značná úspora na "obsluze", protože to většinou (pravda, ne vždy) spraví jedna faktura, namísto např. těch tisíc. A ono klasické vyúčtování na papíře poštou, hlídání a vymáhání pohledávek od retailu, či dohadování-se na zákaznických linkách s "průměrným občanem", je tak nákladná záležitost, že si to málokdo mimo obor dokáže představit. Samozřejmě, v některých případech ke špatnému nastavení u nějakého konkrétního "institucionálního" klienta došlo. To se ví. Ale rozhodně to není běžné.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Ano, to už před časem konstatoval i ČTÚ, že trh služeb pro korporátní klientelu je, na rozdíl od trhu pro retail, opravdu konkurenční, a poměrně značně.xsouku04 píše:Podle mého názoru hlavní důvod, proč ceny u větších firem tak klesly je ten, že mobilní operátoři místo, aby nějak zdokonalovali svoje služby (např. pokrytí 3G signálem, nebo signálem vůbec, ve vlaku a pod), se věnují hlavně tomu, jak přetahovat firemní zákazníky jeden druhému.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Ano, ale zapomněl dodat, že je to následek pokřivení segmentu pro fyzické osoby a živnostníky.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
On to dodal. Ale bohužel tak se čtyřletým zpožděním...wit.cz píše:Ano, ale zapomněl dodat, že je to následek pokřivení segmentu pro fyzické osoby a živnostníky.

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
...tady bych řekl, že to bude zásadní věc.ViR píše:U většiny těchto zákazníků je navíc značná úspora na "obsluze", protože to většinou (pravda, ne vždy) spraví jedna faktura, namísto např. těch tisíc. A ono klasické vyúčtování na papíře poštou, hlídání a vymáhání pohledávek od retailu, či dohadování-se na zákaznických linkách s "průměrným občanem", je tak nákladná záležitost, že si to málokdo mimo obor dokáže představit. Samozřejmě, v některých případech ke špatnému nastavení u nějakého konkrétního "institucionálního" klienta došlo. To se ví. Ale rozhodně to není běžné.
Nicméně mě štve, že když toto může dostat a spravovat lecjaká větší firma, proč to nemůže dělat virtuál, který má o to zájem, a který by to dělal v souladu se zákony.
Přijde mi, že se situace nezlepší, dokud to některý virtuál nenapadne u ČTÚ nebo rovnou u soudu. Takovou analogii vidím u žalob na vrácení poplatků za vedení účtů u úvěrů. Ty žaloby taky spustil jako průkopník jeden šikovný mladý právník, který to jako první vyhrál u soudu. Do té doby všichni tvrdili, že to nejde, že je to nemožné. A teď to jde a je z toho velký hit. Samozřejmě, tam to byla oblast občanskoprávní, tady je to obchodní právo.