Odorik bude virtuální mobilní operátor
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8193
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Odorik není na prodej a novináře je třeba vždy brát s rezervou. Může to být kdokoli třeba jako ufon, nebo opencall.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Bez jakéhokoli despektu (pan Soukup ví, že se přeci jen trochu orientuji), koupě Odoriku, jakožto v podstatě spíše malého VoIP operátora, známého jen specifickým skupinám zákazníků (tedy jednak skupině převážně cizinců, využívajících "virtuální volací karty" pro volání do zahraničí, plus skupině "citlivé na cenu" a současně schopné se orientovat i v kvalitě a ocenit služby navíc), by podle mého názoru sice kupci určitě neublížila, ale také by "marketingově" nebyla pro mobilní služby žádný zázrak.xsouku04 píše:Odorik není na prodej a novináře je třeba vždy brát s rezervou. Může to být kdokoli třeba jako ufon, nebo opencall.
Nový majitel by stejně na propagaci značky, v současnosti známé maximálně jednotkám procent "průměrných spotřebitelů", musel hodně odpracovat, či do toho hodně investovat (i když by bylo na čem "kampaň" postavit). Takže by se to nejspíš nevyplatilo tak, jak jsou "typičtí investoři" zvyklí.
Navíc se doposud miniTEL opravdu nechoval jako společnost, která by "měla zájem" či dokonce cíl být prodána.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Lepší udělat novou značku typu Lidl-Mobil nebo Kauf-Mobil a dát důchodcům (optickou) 50% slevu, ne? ![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Obrázek](http://www.danasoft.com/sig/Elnc.jpg)
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Ale důchodci nechtějí volné minuty nebo volání za 1 Kč do všech sítí ale jde jim o to aby mohli volat neomezeně a za co nejlevněji
protože znám důchodce že udělají za měsíc kolem 5000 minut hovorů protože 3 nebo 4 hodinové hovory z kamarádkami z domova důchodců
už by se ani za 1 Kč nedoplatily a no to jsou nejlepší tarify neomezené ale asi odorik.cz nestojí o tuto věkovou kategorii které se musí vše milion krát vysvětlovat.
protože znám důchodce že udělají za měsíc kolem 5000 minut hovorů protože 3 nebo 4 hodinové hovory z kamarádkami z domova důchodců
už by se ani za 1 Kč nedoplatily a no to jsou nejlepší tarify neomezené ale asi odorik.cz nestojí o tuto věkovou kategorii které se musí vše milion krát vysvětlovat.
Pitomec píše:Lepší udělat novou značku typu Lidl-Mobil nebo Kauf-Mobil a dát důchodcům (optickou) 50% slevu, ne?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8193
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
My můžeme udělat jen takové tarify, co nám velkoobchodní cena dovolí.škarohlíd píše:Ale důchodci nechtějí volné minuty nebo volání za 1 Kč do všech sítí ale jde jim o to aby mohli volat neomezeně a za co nejlevněji
protože znám důchodce že udělají za měsíc kolem 5000 minut hovorů protože 3 nebo 4 hodinové hovory z kamarádkami z domova důchodců
už by se ani za 1 Kč nedoplatily a no to jsou nejlepší tarify neomezené ale asi odorik.cz nestojí o tuto věkovou kategorii které se musí vše milion krát vysvětlovat.Pitomec píše:Lepší udělat novou značku typu Lidl-Mobil nebo Kauf-Mobil a dát důchodcům (optickou) 50% slevu, ne?
A jelikož musíme sami za každou provolanou minutu naprostou většinu peněz platit dále, těžko můžeme vymýšlet nějaké neomezené tarify pro důchodce ... Ostatně nemá ani smysl dávat úplně stejné nabídky jako už na trhu jsou.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
2 škarohlíd: Takto se rozhodně nechová většina důchodců a už vůbec ne typický důchodce
. Máte trochu zkreslené představy. Samozřejmě, pár takových se najde. A zejména ti co žijí osamoceně mohou využívat telefon jako "náhradní" sociální kontakt, protože např. cestování jim může dělat potíže. Ale rozhodně to není masový jev. A už vůbec ne v takové míře.
Jinak, o klienta, který by na dnešním běžném "flat" tarifu provolával běžně 5000 minut z podstaty věci nestojí, snad s výjimkou volání ve vlastní síti, žádný operátor, protože jen na terminačních poplatcích by jej nákladově takový zákazník vyšel (i po červencovém snížení!) na více než dvojnásobek terminačních poplatků, zaplacených ostatním operátorům.... U virtuála je přitom předpoklad, že by to bylo ještě podstatně horší.
BTW, znám poměrně dost důchodců. A třeba mezi příbuznými ve věku mé matky, řekněme v generaci 70 - 85 let, je pouze jedna (nejstarší) teta, která nevyužívá internet a VoIP (SIP VoIP či Skype). K tomu prakticky všichni ještě mají u mobilů možnost nějakého toho zvýhodněného volání, většinou na nějak8 konkrétní čísla či mimo špičku a pod. A jejich útrata běžně dělá do cca 300 Kč/měsíc, aniž by měli větší komunikační potřeby... Takže nějaké neomezené mobilní volání obecně jednak nepotřebují, a jednak by je vyšlo na dvojnásobek jejich současných nákladů, takže jej ani nechtějí. (Zjišťoval jsem, s nabídkou "flatu" za 495, resp. 545 Kč/měs., v různých sítích.)
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jinak, o klienta, který by na dnešním běžném "flat" tarifu provolával běžně 5000 minut z podstaty věci nestojí, snad s výjimkou volání ve vlastní síti, žádný operátor, protože jen na terminačních poplatcích by jej nákladově takový zákazník vyšel (i po červencovém snížení!) na více než dvojnásobek terminačních poplatků, zaplacených ostatním operátorům.... U virtuála je přitom předpoklad, že by to bylo ještě podstatně horší.
BTW, znám poměrně dost důchodců. A třeba mezi příbuznými ve věku mé matky, řekněme v generaci 70 - 85 let, je pouze jedna (nejstarší) teta, která nevyužívá internet a VoIP (SIP VoIP či Skype). K tomu prakticky všichni ještě mají u mobilů možnost nějakého toho zvýhodněného volání, většinou na nějak8 konkrétní čísla či mimo špičku a pod. A jejich útrata běžně dělá do cca 300 Kč/měsíc, aniž by měli větší komunikační potřeby... Takže nějaké neomezené mobilní volání obecně jednak nepotřebují, a jednak by je vyšlo na dvojnásobek jejich současných nákladů, takže jej ani nechtějí. (Zjišťoval jsem, s nabídkou "flatu" za 495, resp. 545 Kč/měs., v různých sítích.)
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
jsem duchodce a používám dual sim mobil.V jednom mám ve 3G slotu Twist on line na volání přes Voocall a internet za korunu a v edge mám předplacenku Vodafone na 7kaček na hodinu a mms video za 4.50...Skype používám u notasu,ted lze poslat video zprávu na off adresu...zaujal by mě nějaký operátor,co nastaví dvojku do všech sítí,tím by odpadl callback přes gsm....
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Tak, tomu by aktuálně odpovídal třeba termsnetí Gomobil, a to i tím nejnižším programem Start, viz http://www.gomobil.cz/, pravda, s tarifikací 60+1, ale lze celkem očekávat, že někdy v létě klesnou ceny CallBacku pod korunu (konkurenční Voocall na Twittru avizoval, že snížení bude "radikální"). A svůj mobilní program chystá mj. i Odorik.bodlák píše:...zaujal by mě nějaký operátor,co nastaví dvojku do všech sítí,tím by odpadl callback přes gsm....
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Tak teď jsem si pročetl zběžně VOP Gomobilu a zaujala mě zde jedna pasáž: "2.6.16. Zákazník
si je vědom toho, že může docházet k nefunkčnosti či omezení funkčnosti z důvodu nekompatibility zařízení Zákazníka s parametry sítě T-Mobile a jejího technického, hardwarového či softwarového vybavení. Zákazník je povinen předem se seznámit s parametry sítě T-Mobile a jejího hardwarového a softwarového vybavení a odpovídá sám za posouzení vzájemné kompatibility."
Chápu to správně jako zadní vrátka, kdyby to náhodou nefungovalo? Vina špatné kompatibility se předpokládá na straně zákazníka, ale to zde není napsáno. Navíc nevím, jak já jako soukromá osoba mohu vědět co má T-mobil za SW nebo HW? A když zavolám operátorovi T mobilu nebo Gomobilu, zda je můj telefon kompatibilní, a oni (znalci své sítě) nejsou v konečném důsledku odpovědni, zda mi telefon bude fungovat a za vše si mohu sám?
.
si je vědom toho, že může docházet k nefunkčnosti či omezení funkčnosti z důvodu nekompatibility zařízení Zákazníka s parametry sítě T-Mobile a jejího technického, hardwarového či softwarového vybavení. Zákazník je povinen předem se seznámit s parametry sítě T-Mobile a jejího hardwarového a softwarového vybavení a odpovídá sám za posouzení vzájemné kompatibility."
Chápu to správně jako zadní vrátka, kdyby to náhodou nefungovalo? Vina špatné kompatibility se předpokládá na straně zákazníka, ale to zde není napsáno. Navíc nevím, jak já jako soukromá osoba mohu vědět co má T-mobil za SW nebo HW? A když zavolám operátorovi T mobilu nebo Gomobilu, zda je můj telefon kompatibilní, a oni (znalci své sítě) nejsou v konečném důsledku odpovědni, zda mi telefon bude fungovat a za vše si mohu sám?
.
Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
To je konstatování v podstatě zákonného stavu. Každý operátor na základě obecně závazných předpisů zveřejňuje, přes jaká rozhraní je schopen poskytovat veřejně dostupné služby elektronických komunikací. Kdo chce ty služby používat, musí se tomu přizpůsobit. Když si koupíte např. "nějaký" mobilní telefon, neznamená to automaticky, že bude fungovat. Může být třeba na jiné pásmo, úplně jinou normu a pod. Ale to musíte posoudit vy, jako držitel.Stepijana píše:Tak teď jsem si pročetl zběžně VOP Gomobilu a zaujala mě zde jedna pasáž: "2.6.16. Zákazník
si je vědom toho, že může docházet k nefunkčnosti či omezení funkčnosti z důvodu nekompatibility zařízení Zákazníka s parametry sítě T-Mobile a jejího technického, hardwarového či softwarového vybavení. Zákazník je povinen předem se seznámit s parametry sítě T-Mobile a jejího hardwarového a softwarového vybavení a odpovídá sám za posouzení vzájemné kompatibility."
Ne. Chápete to špatně. To nejsou zadní vrátka, kdyby to náhodou nefungovalo. Nemůže to "náhodou" nefungovat, pokud koncové zařízení vyhovuje specifikaci. Že mobilní síť té specifikaci vyhovuje jednak kontroluje (síťový) operátor, jednak ČTÚ, a jednak se kontrolují ti operátoři navzájem. A když náhodou některému z nich něco nefunguje jak má, radostně to na něj ČTÚ napráší, a on dostane flastrStepijana píše:Chápu to správně jako zadní vrátka, kdyby to náhodou nefungovalo?
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
No, řekl bych, že to z toho celkem jasně plyne. Vy vycházíte z operátorem deklarovaných specifikací. Pokud je nějaká nekompatibilita, má se skutečně zpravidla za to, pokud není prokázán opak, že je na straně zařízení zákazníka. A pokud máte za to, že problém je v chybné specifikaci ze strany operátora (nebo v jejím nedodržení), máte samozřejmě právo na reklamaci a stížnost ČTÚ. A prokáže-li se to (tedy že máte přístroj odpovídající deklarované specifikaci, ale síť se chová jinak), operátor opět dostane flastr.Stepijana píše: Vina špatné kompatibility se předpokládá na straně zákazníka, ale to zde není napsáno.
Vy nepotřebujete "vědět co má T-mobil za SW nebo HW" ale "parametry sítě T-Mobile, a jejího technického, hardwarového či softwarového vybavení". Nebo-li, potřebujete znát rozhraní a jeho vlastnosti (zejména, mají-li nějakou odchylku od standardu). Nikoli to, jakým HW a SW je to řešeno.Stepijana píše: Navíc nevím, jak já jako soukromá osoba mohu vědět co má T-mobil za SW nebo HW?
Samozřejmě. Oni odpovídají z titulu provozování sítě za to, že předepsaným způsobem zveřejní ta rozhraní a jejich specifikace. A za jejich pravdivost. U zařízení která dodají sami na trh pak z titulu prodejce za to, že ta zařízení odpovídají specifikacím uvedeným v technických parametrech zařízení, k nimž je vydáno "prohlášení o shodě". A pokud to zařízení dodávají jmenovitě k provozu ve své síti, pak by se asi těžko vyvlékli z odpovědnosti za to, že (při stejných specifikacích) je nějaká nekompatibilita.Stepijana píše: A když zavolám operátorovi T mobilu nebo Gomobilu, zda je můj telefon kompatibilní, a oni (znalci své sítě) nejsou v konečném důsledku odpovědni, zda mi telefon bude fungovat a za vše si mohu sám?
Ale jestliže si koupíte třeba nějakou "rýžovou krabičku" u stánku v tržnici, je na vás, abyste posoudil, zda to zařízení může v nějaké síti fungovat (a zda je např. vůbec povoleno k provozu v ČR/EU), protože prodávat může obecně kdokoli cokoli, pokud to není výslovně zakázáno zákonem. Ale provoz už je záležitostí držitele a na jeho zodpovědnost a nebezpečí. Více viz zejména § 73 a násl. ZoEK.
Kdyby tomu tak nebylo, a operátoři byli "v konečném důsledku odpovědni, zda mi telefon bude fungovat", logicky by připouštěli v síti pouze provoz jimi dodávaných a otestovaných zařízení. A vypadalo by to asi tak, jako kdysi ještě v dobách SPT, kdy účastník nesměl k síti pod sankcí připojit jiný přístroj, než dodaný operátorem.