Odorik virtuálním mobilním operátorem

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Kad

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Kad »

Díky za vysvětlení a odkazy na příslušný zákon. Pak není co řešit....
Uživatelský avatar
enigmatic
Příspěvky: 195
Registrován: stř 31. říj 2012 13:29:52

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od enigmatic »

Až naskočí na webu možnost objednat kód přenosu tak o tom budou lidé informování? Třeba e-mailem?
kao

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od kao »

Ondracek, Ondracek, to je tak na Chocholouska......
muzu-li se vyjadrit osobne - ja nechci nic ZDARMA
Pedro-81cz

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Pedro-81cz »

Doporučil bych administrátorům vyšší zabezpečení, díky tomu denně několik spamerů a lidí, co k tématu vůbec nehovoří. Dříve tomu tak nebylo...Vlákna nejlíp mazat vše, co nemá s ODORIKEM společného. Prostě to tu pročistit celkově.

ODORIK budu i nadále používat jako Call Back, zřídil jsem další linky s CLIPEM i pro rodinu a za mě spokojenost.

Narozdíl od konkurence zdravě myslí, než něco vypustí do éteru či médií.

Přeji spokojené zákazníky!

Zdraví Ostrava. :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od xsouku04 »

enigmatic píše:Až naskočí na webu možnost objednat kód přenosu tak o tom budou lidé informování? Třeba e-mailem?
Až to řádně otestujeme, přibude to jako oficiální novinka.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Pitomec »

ViR píše:
Pitomec píše:U telefonie právě žádná cenovka (dle které by se člověk mohl před každým voláním řídit) není, tam se vychází jenom z Ceníku, který má poskytovatel vystavený někde v provozovně a na webu. Proto není možné ho měnit jen tak, jak si zrovna poskytovatel usmyslí, byť by to třeba nemyslel zle.
Račte, pane kolego, nahlédnout do Zák. 127/2005 Sb., konkrétně na §§ 54 odst. (1) písm a) a 63 odst. (1) písm. e), případně dále na § 2 odst (1) a ještě (2) Zák. 526/1990 Sb. a § 12 odst. (1) Zák. 634/1992 Sb., konec věty.

Pokud operátor například uvede, že:

1. Cena volání do příslušného směru se stanoví jako součin délky volání a sazby pro příslušný směr dle aktuálně účinného sazebníku, který je zveřejněn v provozovnách operátora a na internetové adrese http://www.xxx.cz.
2. Sazebník nabývá platnosti dnem zveřejnění, a účinnosti v 7:00 hod. následujícího dne po dni zveřejnění, a pozbývá účinnosti nabytím účinnosti sazebníku novějšího.
3. Každý účastník a/nebo uživatel se může také přihlásit k odběru e-mailové verze sazebníku, který bude abonentům rozesílán vždy v den vydání (doručení však, vzhledem k charakteru elektronické pošty, nemůže být garantováno).
4. Před voláním v pevné síti, a každým voláním do zahraničí, obdrží uživatel jako doplňkovou informaci hlášku, s uvedením maximální doby volání do příslušného směru, kterou umožňuje účastníkův dostupný předplacený kredit (tuto hlášku může uživatel deaktivovat).
5. V případě potřeby obdrží účastník a/nebo uživatel cenové údaje a nebo jejich vysvětlení také na zákaznické lince č. XXXXXXXXX


pak bude velmi obtížné, najít něco, co by bylo v rozporu s uvedenými zákony, či jinak navozovalo domněnku o nesplnění informační povinnosti... (Některé body jsou nadbytečné...)

.
§ 63

6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně a současně jej informovat o jeho právu vypovědět smlouvu bez sankce, jestliže nové podmínky nebude akceptovat. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.


Pokud je tedy cena brána jako smluvní podmínka, což nejspíš je, tak není co řešit. Jedině by cena za hovorné šla dolů, pak se samozřejmě nic avizovat nemusí.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Pitomec »

xsouku04 píše:
enigmatic píše:Až naskočí na webu možnost objednat kód přenosu tak o tom budou lidé informování? Třeba e-mailem?
Až to řádně otestujeme, přibude to jako oficiální novinka.
Nebude to až od 1.9.2013, kdy se oficiálně mění podmínky přenosu čísel?

Jinak ještě dotaz - když si teď přidělím nějaké číslo z rozsahu 799794XXX, půjde pak místo něho přenést číslo jiné (myšleno od jiného operátora)?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:
ViR píše:
Pitomec píše:U telefonie právě žádná cenovka (dle které by se člověk mohl před každým voláním řídit) není, tam se vychází jenom z Ceníku, který má poskytovatel vystavený někde v provozovně a na webu. Proto není možné ho měnit jen tak, jak si zrovna poskytovatel usmyslí, byť by to třeba nemyslel zle.
Račte, pane kolego, nahlédnout do Zák. 127/2005 Sb., konkrétně na §§ 54 odst. (1) písm a) a 63 odst. (1) písm. e), případně dále na § 2 odst (1) a ještě (2) Zák. 526/1990 Sb. a § 12 odst. (1) Zák. 634/1992 Sb., konec věty.

Pokud operátor například uvede, že:

1. Cena volání do příslušného směru se stanoví jako součin délky volání a sazby pro příslušný směr dle aktuálně účinného sazebníku, který je zveřejněn v provozovnách operátora a na internetové adrese http://www.xxx.cz.
2. Sazebník nabývá platnosti dnem zveřejnění, a účinnosti v 7:00 hod. následujícího dne po dni zveřejnění, a pozbývá účinnosti nabytím účinnosti sazebníku novějšího.
3. Každý účastník a/nebo uživatel se může také přihlásit k odběru e-mailové verze sazebníku, který bude abonentům rozesílán vždy v den vydání (doručení však, vzhledem k charakteru elektronické pošty, nemůže být garantováno).
4. Před voláním v pevné síti, a každým voláním do zahraničí, obdrží uživatel jako doplňkovou informaci hlášku, s uvedením maximální doby volání do příslušného směru, kterou umožňuje účastníkův dostupný předplacený kredit (tuto hlášku může uživatel deaktivovat).
5. V případě potřeby obdrží účastník a/nebo uživatel cenové údaje a nebo jejich vysvětlení také na zákaznické lince č. XXXXXXXXX


pak bude velmi obtížné, najít něco, co by bylo v rozporu s uvedenými zákony, či jinak navozovalo domněnku o nesplnění informační povinnosti... (Některé body jsou nadbytečné...)

.
§ 63

6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně a současně jej informovat o jeho právu vypovědět smlouvu bez sankce, jestliže nové podmínky nebude akceptovat. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.


Pokud je tedy cena brána jako smluvní podmínka, což nejspíš je, tak není co řešit. Jedině by cena za hovorné šla dolů, pak se samozřejmě nic avizovat nemusí.
Zák. 127/2005 Sb., § 63 odst. (1) říká "(1) Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným a snadno přístupným způsobem uvedeno vždy"


A dále ve výčtu pod písmenem e) rozvádí:

"e) údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb,..."

Do smluvních dokumentů můžete buď napsat přímo cenu, pokud je předpoklad, že bude dlouhodobě stálá a během trvání smlouvy se nezmění, a pak při její změně samozřejmě platí, § 63 odst. 6. Pokud ale do smluvních podmínek napíšete způsob, jakým bude "určena" cena pro jednotlivá dílčí čerpání služby, pak jednotlivé sazby sazebníku a výsledná cena nejsou součástí smluvních podmínek (ale je jím ten způsob určení ceny s jeho využitím) a na jejich změny se § 63 odst. 6) nevztahuje. Ale kdyby jste se například ve výše uvedeném příkladu rozhodl zrušit rozesílání e-mailové verze sazebníku, třeba proto, že by o něj nebyl dostatečný zájem, pak platí ta měsíční lhůta i možnost odstoupení od smlouvy bez sankce. Zkuste vnímat právní předpisy komlexněji :-).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od xsouku04 »

Děkuji za zpětnou vazbu. Já bych přece jenom rozdělil ceníky na vnitrostátní a mezinárodní. U vnitrostátního zdražení, myslím, by neměl být problém hlásit změnu alespoň týden předem. Žádné zdražení ale nehrozí, leda že by se propojovací poplatky opět začali zvyšovat, pak to ale bude všeobecně známo. Takže praktické využití je spíše oprava chyb v účtování.
U mezinárodního se tím ale hodně ztrácí pružnost. Protože nejde jen o cenu jako takovou, ale třeba i o to, které číslo je zařazeno pod jakého operátora a opravování různých chyb, což děláme poměrně často. Totiž když někdo kupuje hovor za 3 Kč/min a prodává za 50 Kč/min, tak ceny měnit nemusí. Ale je naše marže často menší než 15% a ta se najednou změní třeba na 10% prodělku, musíme reagovat. A hlášení měsíc předem, by značně omezilo možnosti reagovat na změny na trhu.
Jinými slovy museli bychom tam nechat mizernou kvalitu.
Často také fraudeři využívají chyby, kdy je chybně účtováno premium číslo jako pevná linka. Normální člověk tam ale volá dost vzácně.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od ViR »

xsouku04 píše:Jinými slovy museli bychom tam nechat mizernou kvalitu.
Nebo přidat, jak píšu výše, "rizikovou přirážku", a tedy zvednout ceny. Což myslím nikdo moc nechce.
Odpovědět