Plné znění na http://www.ctu.cz/cs/download/oop/rok_2 ... 12-12_.pdf
Přenesení telefonního čísla
(1) Přenesení telefonního čísla je iniciováno účastníkem tím, že doručí žádost
o změnu poskytovatele služby přejímajícímu poskytovateli služby.
(2) Přejímající poskytovatel služby informuje účastníka o podmínkách přenesení
telefonního čísla, zejména o:
a) nutnosti provedení právního úkonu směřujícího k ukončení poskytování veřejně
dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle
u opouštěného poskytovatele služby,
b) cenových a časových podmínkách přenesení telefonního čísla, včetně data a času
přenesení telefonního čísla,
c) důvodech případného odmítnutí přenesení telefonního čísla,
d) časových limitech přerušení poskytování veřejně dostupné služby elektronických
komunikací, včetně dostupnosti čísel tísňových volání.
(3) Přejímající poskytovatel služby sdělí účastníkovi identifikaci objednávky
a dohodne s účastníkem termín zahájení poskytování veřejně dostupné služby
elektronických komunikací na jeho přeneseném telefonním čísle.
(4) Lhůta pro přenesení telefonního čísla, a to včetně aktivace tohoto čísla v síti
přejímajícího operátora, činí čtyři pracovní dny a začíná běžet prvním pracovním dnem
následujícím po dni, ve kterém je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena
přejímajícímu poskytovateli služby, pokud se účastník a přejímající poskytovatel služby
vzájemně nedohodli na pozdějším datu přenesení
(5) Podmínkou pro přenesení telefonního čísla je ukončení poskytování veřejně
dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, provedené na
základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné
služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle. Nebude-li tento právní
úkon proveden nejpozději do konce prvního pracovního dne následujícího po dni, ve kterém
byla žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli
služby, má se za to, že lhůta podle odstavce 4 nezačala běžet.
(6) Pokud nebude žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena
přejímajícímu poskytovateli služby nejpozději čtvrtý pracovní den přede dnem ukončení
poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním
čísle, není zaručeno na tomto telefonním čísle nepřerušené poskytování veřejně dostupné
služby elektronických komunikací.
(7) Přejímající poskytovatel služby, opouštěný poskytovatel služby, přejímající
operátor a opouštěný operátor vzájemně spolupracují na přenesení telefonního čísla tak, aby
byly prokazatelně dodrženy organizační podmínky pro přenesení telefonního čísla stanovené
tímto opatřením.
(8) Přejímající poskytovatel služby zodpovídá účastníkovi za přenesení telefonního
čísla, včetně řádnosti a úplnosti poskytnutých informací.