
Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
No to jsou minimálně tři komplexní akce. 1. Odepsání z účtu plátce. 2. Připsání na účet příjemce (miniTELu). 3. Zaúčtování příjemcem na příslušný zákaznický účet.martin1 píše:Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách.Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
Neprovedený bych věřil, to už se mi stalo taky v jiné bance. Ale pokud je příkaz provedený a peníze stržené, tak musely přistát na jiném účtu. Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký interní clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.ViR píše:Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit.
Ta informace je užitečná. 1. pokud je perioda delší než pár sekund, je užitečné vědět, kdy bude příští "scan". 2. Zamrznutý čas by indikoval chybu v systému Odorika. Tedy za předpokladu, že se bude zobrazovat čas skutečného volání API a ne jen nějaký nesouvijící časovač.ViR píše: To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...
Víra je právě jen otázkou víry. Můžete mít pravdu. Fio je většinou u interních převodů velmi svižné. Ale jak to je udělané ve skutečnosti, to nevím. Nezajímalo mne to. Vím jen, že třeba u CS, která také deklaruje "online" zpracování plateb, je zpoždění mezi odepsáním peněz z jednoho účtu a připsání na druhý časově zcela zjevně posunuté. Většinou o desítky sekund až minuty, ale někdy i hodiny. Čili nějaký "meziúčet" předpokládám (m.j. mi také, při chybném zadání čísla účtu CS příkaz vzala, ale za několik hodin peníze vrátila, ovšem z jiného účtu). A podobné chování jsem zaznamenal i u ČSOB, která ovšem má celkem jistě dávkové zpracování, řekl bych cca po čtvrt hodině...martin1 píše: Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký intrení clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.
Možné je všechno, třeba držet si stav kreditu v in-memory Redisu: Billing Incident Post-Mortem: Breakdown, Analysis and Root Causemartin1 píše:Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance.
To jsem tak nějak předpokládal, protože souběh opožděného připsání kreditu a mailu o uskutečnění platby indikoval spíš problém u Fio než u miniTELuLargon píše:Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.