Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách. 
Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8657
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Ráno je Fio trochu zpomalená, zjevně z toho, jak připisuje všechny ty platby, co zdržovala ČNB.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
No to jsou minimálně tři komplexní akce. 1. Odepsání z účtu plátce. 2. Připsání na účet příjemce (miniTELu). 3. Zaúčtování příjemcem na příslušný zákaznický účet.martin1 píše:Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách.Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
První a druhý úkon má podle zákona proběhnout u téže banky v jednom obchodním dnu. Tedy třeba ráno po sedmé a večer před desátou. Fio to dle mé zkušenosti zpravidla provede bezprostředně po sobě, ale "zpravidla" neznamená vždy. Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit. To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Neprovedený bych věřil, to už se mi stalo taky v jiné bance. Ale pokud je příkaz provedený a peníze stržené, tak musely přistát na jiném účtu. Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký interní clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.ViR píše:Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit.
Ta informace je užitečná. 1. pokud je perioda delší než pár sekund, je užitečné vědět, kdy bude příští "scan". 2. Zamrznutý čas by indikoval chybu v systému Odorika. Tedy za předpokladu, že se bude zobrazovat čas skutečného volání API a ne jen nějaký nesouvijící časovač.ViR píše: To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...
Naposledy upravil(a) martin1 dne pát 26. črc 2013 9:20:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Víra je právě jen otázkou víry. Můžete mít pravdu. Fio je většinou u interních převodů velmi svižné. Ale jak to je udělané ve skutečnosti, to nevím. Nezajímalo mne to. Vím jen, že třeba u CS, která také deklaruje "online" zpracování plateb, je zpoždění mezi odepsáním peněz z jednoho účtu a připsání na druhý časově zcela zjevně posunuté. Většinou o desítky sekund až minuty, ale někdy i hodiny. Čili nějaký "meziúčet" předpokládám (m.j. mi také, při chybném zadání čísla účtu CS příkaz vzala, ale za několik hodin peníze vrátila, ovšem z jiného účtu). A podobné chování jsem zaznamenal i u ČSOB, která ovšem má celkem jistě dávkové zpracování, řekl bych cca po čtvrt hodině...martin1 píše: Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký intrení clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Možné je všechno, třeba držet si stav kreditu v in-memory Redisu: Billing Incident Post-Mortem: Breakdown, Analysis and Root Causemartin1 píše:Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Jinak zatím máme stahování informací o platbách z Fio přes API jen v testovacím provozu a používáme ho k porovnání obdržených dat s předchozí de facto PUSH notifikací. Takže zdržení na naší straně můžu vyloučit.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Dnes jsem zaznamenal "drobné opoždění" při dobíjení kreditu převodem přes Fio. Příkaz autorizován v 10:11 hod., kredit připsán v 11:15 hod.
Informační mail o provedené transakci, který z Fio běžně chodí v řádu sekund po autorizaci platby, zatím nedorazil.
Informační mail o provedené transakci, který z Fio běžně chodí v řádu sekund po autorizaci platby, zatím nedorazil.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.
Je možné, že to mají zpožděné. Už se mi jednou stalo, že převod mezi mými dvěma účty v rámci Fio trval půl hodiny, i když běžně je to okamžitě.
Je možné, že to mají zpožděné. Už se mi jednou stalo, že převod mezi mými dvěma účty v rámci Fio trval půl hodiny, i když běžně je to okamžitě.
Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !
To jsem tak nějak předpokládal, protože souběh opožděného připsání kreditu a mailu o uskutečnění platby indikoval spíš problém u Fio než u miniTELuLargon píše:Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.
Jinak jsem to sem psal spíš jen pro info, že takové situace mohou někdy nastat.