V programu Linphone se ve výpisu hovorů objevuje označení kvality.
Například "4.8 good".
Takže prosím, jaká je to veličina a jaký je rozsah? Děkuji.
Linphone - index kvality
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8562
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linphone - index kvality
MOS measures subjective call quality for a call. MOS scores range from 1 for unacceptable to 5 for excellent.
VOIP calls often are in the 3.5 to 4.2 range.
Citace odsud: http://www.voip-info.org/wiki/view/Call+Quality+Metrics
Předpokládám, že to Linphone odhaduje na základě počtu ztracených a zpožděných příchozích paketů.
Jinak to dost dobře stroj nemůže poznat. Jinak zrovna Linphone je třeba hodně brát s rezervou.
VOIP calls often are in the 3.5 to 4.2 range.
Citace odsud: http://www.voip-info.org/wiki/view/Call+Quality+Metrics
Předpokládám, že to Linphone odhaduje na základě počtu ztracených a zpožděných příchozích paketů.
Jinak to dost dobře stroj nemůže poznat. Jinak zrovna Linphone je třeba hodně brát s rezervou.
Re: Linphone - index kvality
Ona už ta hodnota 4,8 (pokud má jít o MOS) je v reálném provozu hloupost. Dosažitelná maxima jsou tak do 4,3...xsouku04 píše:Předpokládám, že to Linphone odhaduje na základě počtu ztracených a zpožděných příchozích paketů.
Jinak to dost dobře stroj nemůže poznat. Jinak zrovna Linphone je třeba hodně brát s rezervou.
Re: Linphone - index kvality
Děkuji za dokonalé vysvětlení. Program je skutečně vzhledem ke kvalitě mého internetu
nemístně optimistický, protože i během hovoru hodnota kolísá jen mezi 4,8 - 5.
nemístně optimistický, protože i během hovoru hodnota kolísá jen mezi 4,8 - 5.