automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
osmdesát
Příspěvky: 168
Registrován: úte 19. srp 2014 14:24:46

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od osmdesát »

Pitomec píše:Proč by to operátor dobrovolně dělal, když z toho má peníze? To by byl sám proti sobě. Každý ať si to pohlídá sám :)
Souhlasím s tím, že by si to měl člověk pohlídat, ano, je to jeho hloupost, když to neudělá, ale nesouhlasím s tím, že by operátor byl sám proti sobě, kdyby proti tomu udělal nějaké opatření. Naopak, klient by věděl, že jej operátor chrání a že to s ním myslí dobře a nechce jej za každou cenu oškubat. Tedy aspoň by v zákazníkovi neměl vyvolávat pocit, že mu jde o to, vytahat z něj co nejvíc peněz za každou cenu a proti jeho vůli. Pak je pravděpodobnější, že klient bude takovému operátorovi věrnější.

Této obchodní etiky se často bohužel českým podnikatelům citelně nedostává. Možná nejen českým, posuďte sám:
Kdysi dávno jsem měl účet u České spořitelny (patřící skupině Erste Banky) a když jsem u nich na přepážce ohledně toho něco něco řešil, dotyčná paní mi mezi řečí bez obalu řekla, že jim jde o to, abych si vybral co nejdražší produkt... Samozřejmě už klientem tohoto ústavu nejsem. Takže takhle asi ne :x
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Pitomec »

V tomto případě ale operátor z nikoho nic netahá, každý volající tak činí ze své vlastní vůle. A jestli opomene volající zavěsit a shodou okolností totéž udělá druhá strana, tak prostě smůla. Za celou dobu, co používám telefon(y), se mně toto nestalo ani jednou a ani ze svého okolí neznám podobný případ. Jednou jedinkrát jsem omylem provolal přes půl hodiny, když mně mobil v kapse nechtěně vytočil číslo, které jak na potvoru bylo v autě s nastaveným automatickým příjmem (od té doby telefon zamykám a je klid :) ).
v.kopp
Příspěvky: 66
Registrován: ned 28. črc 2013 16:29:17

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od v.kopp »

Pitomec píše:V tomto případě ale operátor z nikoho nic netahá, každý volající tak činí ze své vlastní vůle. A jestli opomene volající zavěsit a shodou okolností totéž udělá druhá strana, tak prostě smůla. Za celou dobu, co používám telefon(y), se mně toto nestalo ani jednou a ani ze svého okolí neznám podobný případ. Jednou jedinkrát jsem omylem provolal přes půl hodiny,..... ).
Příspěvek si velmi odporuje.
V jedné větě tvrdí "...mně toto nestalo ani jednou..." (omylem probíhající hovor).
Hned v další větě uvede příklad z vlastní zkušenosti (!!) který popisuje chybu obsluhy díky které může k omylem probíhajícímu hovoru dojít.

Je přece úplně jedno, jestli uživatel zapomněl zavěsit nebo jestli hovor omylem zahájil a nevěděl o tom. Kdybyste na to nepřišel za půl hodiny tak by se vám velmi hodilo to, že po nějaké době se hovor ukončí automaticky. Samozřejmě že to byla vaše chyba. Ale pokud to jde tak operátor má důsledky takovýchto chyb minimalizovat. Zde mi připadá limit 180 minut za takovouto chybu přiměřený. Podobně je to například u operátorů kteří umožňují nastavit měsíční limity. A našla by se spousta podobných příkladů.
Za ideální bych považoval přidání druhé podmínky (cena hovoru třeba 200,-) a co nastane dříve to hovor ukončí. Podchytilo by to i případné drahé hovory. Ale to by chtělo nějaký rozbor aby to někoho neomezovalo...

Snaha "vydělávat" na omylem probíhajících hovorech by byla z pohledu operátora melmi krátkozraká. V tom naprosto souhlasím s předminulým příspěvkem.
A nemyslím si, že by se Odorik k něčemu takovému snížil.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Pitomec »

Sorry, ale mobil mám od července 1996, takže kvůli jednomu opomenutí za 18 let určitě nebudu zastáncem toho, aby se hovory jakkoliv omezovaly a obzvlášť za situace, že je cena za volání poměrně nízká a hlavně jde pořád o předplacenku, takže člověk provolá max. svůj kredit a nic víc (nevím sice, kolik je průměr na účtech, ale tipnul bych tak kolem tisícovky, což nikoho nepoloží). Jiná věc by samozřejmě byla u roamingu, tam bych problém s limitem neměl (nemá ho dokonce přímo TM/GTS?).

Pokud jde o snahu operátora vydělávat na podobných omylech, tak to jsem nikde netvrdil, že tomu tak je - pouze jsem napsal, že je to pro operátora příjem, což taky je. Stejně jako když někomu omylem pošlu SMS nebo omylem zavolám někam do Tramtárie (což se mně stalo díky chybnému vložení čísla navíc - už jsem tady o tom psal). Prostě je to moje chyba, tak ji zaplatím a dál to neřeším.
Naposledy upravil(a) Pitomec dne ned 21. zář 2014 11:34:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Sorry, ale mobil mám od července 1996, takže kvůli jednomu opomenutí za 18 let určitě nebudu zastáncem toho, aby se hovory jakkoliv omezovaly a obzvlášť za situace, že je cena za volání poměrně nízká a hlavně jde pořád o předplacenku, takže člověk provolá max. svůj kredit a nic víc (nevím sice, kolik je průměr na účtech, ale tipnul bych tak kolem tisícovky, což nikoho nepoloží). Jiná věc by samozřejmě byla u roamingu, tam bych problém s limitem neměl (nemá ho dokonce přímo TM/GTS?).
Přesně tak. Za poslední dobu (cca půl roku) se to stalo dvakrát a to spojíme každý měsíc miliony minut. Nějaký akutní problém to tedy není. Kdyby byl, budeme to řešit.
navig
Příspěvky: 7
Registrován: pon 16. pro 2013 10:49:52

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od navig »

xsouku04 píše: Za poslední dobu (cca půl roku) se to stalo dvakrát a to spojíme každý měsíc miliony minut. Nějaký akutní problém to tedy není. Kdyby byl, budeme to řešit.
Já bych se skoro přimlouval, aby se tato věc přece jen řešila. Mám otce v nemocnici - telefonuje přes můj Odorik účet mobilním telefonem - ne moc, ale zhruba před měsícem jeden hovor za cca 85 Kč. Nejsem schopen tvrdit skálopevně, že šlo o zde uváděný prípad, ale nejspíš ano. Mně samotnému se to samé stalo právě dnes u jiného operátora, kdy mi paní na druhém konci drátu tvrdila, že hovor trval 66 min. a že pokud chci, tak mohu požádat o výpis. Vzhledem k tomu, že bych zaplatil za již jednou podanou informaci jsem PLACENÝ výpis odmítl a místo toho jsem jim poslal výpověď smlouvy (sim karty pro zbytek rodiny od Odorika mi došly právě včera).
Je mnoho situací, kdy hovor na mobilu prostě neukončíte - řídíte auto, jste zaneprázdněn a myslíte na holky místo na mobil, jste starý apod.
Dík.
Hooonza
Příspěvky: 259
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Hooonza »

navig píše:Je mnoho situací, kdy hovor na mobilu prostě neukončíte - řídíte auto ...
Snad nechcete, aby tohle řešil operátor, to by měla řešit policie :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od xsouku04 »

To by museli volaný i volající jet autem oba dva nedovoleně volat za jízdy a oba zapomenout zavěsit a navíc si toho nevšimnout. To je už hodně nepravděpodobné. Běžně se to nestane.
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od vpe »

Kabek píše:Má osobní zkušenost je, že někteří lidé na mobilech při příchozím hovoru "nezavěšují", protože se spoléhají na to, že zavěsí volající a telefon se uvede do klidu sám.
Jan Telefonista neuvádí, co bylo na koncích za telefony.

Pak například stačí, aby na straně volajícího byly dva telefony (paralelka), z obou současně hovořeno a jeden někdo prostě z nějakých důvodů nezavěsil.... Na druhém konci mobil.... A je to! Nebo i dva mobily proti sobě a oba se spolehli na toho druhého...

S těmi časy (15 s. / 180 minut) bych asi nehýbal. Už i proto, že se to stává opravdu sporadicky.
Mobil na konci znamena, ze se zavesi zpravidla do 70 minut, anebo snad uz nejaka mobilni sit v CR neukoncuje hovory po cca hodine a neco? Mozna zavesuji uz jen odchozi hovory?

Prijde mi rozumne ukoncit odchozi hovor po 70 minutach, prichozi asi ne, to by byl operator proti sobe... Anebo alespon umoznit pro ucet nastavit takovou vlastnost... Pricemz by to chtelo pipnout do hovoru jako upozrneni...

Ot: Presto jeden takovy expert voip byl, ktery bez upozorneni tipal po pouhych 30 minutach i prichozi hovory a prim se tvaril, ze to lide chteji...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke ukonceni

Příspěvek od xsouku04 »

vpe píše:
Kabek píše:Má osobní zkušenost je, že někteří lidé na mobilech při příchozím hovoru "nezavěšují", protože se spoléhají na to, že zavěsí volající a telefon se uvede do klidu sám.
Jan Telefonista neuvádí, co bylo na koncích za telefony.

Pak například stačí, aby na straně volajícího byly dva telefony (paralelka), z obou současně hovořeno a jeden někdo prostě z nějakých důvodů nezavěsil.... Na druhém konci mobil.... A je to! Nebo i dva mobily proti sobě a oba se spolehli na toho druhého...

S těmi časy (15 s. / 180 minut) bych asi nehýbal. Už i proto, že se to stává opravdu sporadicky.
Mobil na konci znamena, ze se zavesi zpravidla do 70 minut, anebo snad uz nejaka mobilni sit v CR neukoncuje hovory po cca hodine a neco? Mozna zavesuji uz jen odchozi hovory?

Prijde mi rozumne ukoncit odchozi hovor po 70 minutach, prichozi asi ne, to by byl operator proti sobe... Anebo alespon umoznit pro ucet nastavit takovou vlastnost... Pricemz by to chtelo pipnout do hovoru jako upozrneni...

Ot: Presto jeden takovy expert voip byl, ktery bez upozorneni tipal po pouhych 30 minutach i prichozi hovory a prim se tvaril, ze to lide chteji...
Myslím, že ten limit na cca 70 minut byl zrušen nebo posunut alespoň u T-mobile ČR.
Těch 30 minut bylo u Eureky. Tam je to pochopitelné, protože všude funguje v roamingu a to může být někdy drahé. Navíc i normální hovory spojovali vždy přes callback a nepoužívali vždy ty nejkvalitnější routy. Tedy pravděpodobnost toho, že se to někde po cestě zasekne, byla u nich několikanásobně vyšší než u běžných operátorů.
Odpovědět