Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstellen

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstellen

Příspěvek od helmut.niederman »

Dnes jsem si chtěl z ODORIKU nahrát záznam hovoru z IVR hlasového konverzantu na A1 MOBILEBOXU rakouského operátora Telekom Austria a zjistil jsem, že nefunguje tónová volba pokud mačkám křížek #, tedy jakmile dojde ke spojení hovoru a zazní uvítací hláška pro zanechání vzkazu.
Totéž platí, když si do paralelního zvonění zadám rakouské číslo A1 Mobilebox u geografického čísla např. 533123456
A pak když prozvoním toto geografické číslo, hovor se přesměruje na rakouské číslo MOBILEBOXU tedy do hlasové schránky a když se přehraje uvítací zpráva pro zanechání vzkazu a já chci mezitím vstoupit do hlasové schránky pro výběr a poslech zpráv a nastavení schránky tak během uvítacího pozdravu stisknu klávesu # avšak DTMF nefunguje( NEREAGUJE )...PROSTĚ NIC. Když volám například z O2 nebo od jiného GSM operátora,tak tónová volba funguje, reaguje.
Zkoušel jsem volat i z aplikace Odorik.EXE přímo bez možnosti nahrát hovor, tak když dojde ke spojení hovoru, mačkám křížek jak chci ale nereaguje.

Mohl by to někdo z vás otestovat jestli mu to funguje ? Zkoušeno jak z Odorik.Exe, MicroSIP a nefunguje křížek. Rozhodl jsem se tedy, že vám poskytnu ono rakouské číslo na kterém je A1.Mobilebox tedy hlasová schránka, během uvítání v polském jazyce zkuste stisknout křížek # a mělo by vás to navést na další IVR menu kdy to po vás bude chtít zadat heslo, opět v polštině, celý A1.MobileBox na mé rakouské SIM kartě komunikuje v polském jazyce, který jsem si nastavil v samoobsluze na A1.net. Takže to číslo pro otestování je 0043664775998699, pro nahrávání hovorů otestujte i *0860043664775998699
xmichald
Příspěvky: 33
Registrován: pon 16. led 2012 23:10:50

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od xmichald »

Nefunguje - obdobné problémy při volání do UK. Vím o tom delší dobu (měsíce), ale přičítal jsem to špatně nastavené módu DTMF signalizace na našem Asterisku (neměl jsem čas si s tím hrát).

Pro testování lze využít toto testovací číslo: http://thetestcall.blogspot.cz/
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od xsouku04 »

Děkuji za nahlášení, opravil jsem to. Operátor v tomto směru podporoval přenášení DTMF jen v inband, tedy bylo nutné u nás změnit nastavení.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od helmut.niederman »

Mockrát děkuji, teď vyzkoušeno a už to korektně funguje. Mohu se zeptat co znamená inband ?
P.S. Mohli byste prosím něco udělat s tou DTMF v rámci zpětného volání ? Teď jsem zrovna jsem si chtěl vyslechnout zprávy v A1 Mobilebox a když jsem stiskl hvězdičku pro vstup do hlavní nabídky, ukončil se hovor a automat Odoriku mi nabídl možnost dalšího volání.
Mohli byste s tím něco udělat ? Ideálně by bylo lepší, kdyby pro ukončení hovoru nebyla jen jedna hvězdička ale třeba dvě hvězdičky. Když pak zmáčknu v IVR jen jednu ( 1xkrát ) hvězdičku nemusel by se hovor ukončit.

Já osobně bych toto ale nejraději v rámci zpětného volání úplně vypnul možnost ukončení hovoru hvězdičkou a vstup do nabídky Odorika pro další odchozí hovor. To by mělo význam jen u volání v rámci čísla 822 300 400 nebo 8223004* ale i tak by tam měli být dvě ( 2x krát * )hvězdičky, pro možnost ukončit hovor a pokračovat dál v novém hovoru na jiné číslo např. Ale pokud tam je jen jedna hvězdička brání mi to využívat IVR menu v rámci zpětného volání a pomocí čísel 822 300 400 a 8223004*
xtonda
Příspěvky: 770
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od xtonda »

Tohle už sem tu zmiňoval v jiném vlákně, bylo by vhodné aby hvězdička při callbacku hovor neshazovala, alespoň v případě vyvolání s parametrem simple=true, tam to vůbec nedává smysl.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Tohle už sem tu zmiňoval v jiném vlákně, bylo by vhodné aby hvězdička při callbacku hovor neshazovala, alespoň v případě vyvolání s parametrem simple=true, tam to vůbec nedává smysl.
Myslím, že právě v případě simple=true hovor neshodí. Jinak opravdu hrozně málo lidí volá přes callback do nějakýho IVR, kde je navíc potřeba zadávat *, tedy nemá to prioritu.
xtonda
Příspěvky: 770
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od xtonda »

Právě že podle vašeho kolegy to hovor shodí viz http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=2848#p23179
Každopádně mi přijde nešťastné aby DTMF kódy byly takto odchytávány a způsobovaly pád hovoru a pokud ano, tak by ta "escape sekvence" měla být méně triviální. Kolegovi Helmutovi se to děje opakovaně :-)
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od helmut.niederman »

xsouku04 píše:
xtonda píše:Tohle už sem tu zmiňoval v jiném vlákně, bylo by vhodné aby hvězdička při callbacku hovor neshazovala, alespoň v případě vyvolání s parametrem simple=true, tam to vůbec nedává smysl.
Myslím, že právě v případě simple=true hovor neshodí. Jinak opravdu hrozně málo lidí volá přes callback do nějakýho IVR, kde je navíc potřeba zadávat *, tedy nemá to prioritu.
Tak určitě mne se callback vyplati na IVR telefonního bankovnictví Ery a ČSOB. Sice tam nebyla hvězdička pro návrat do hlavní nabídky, ale použil jsem to, když jsem si chtěl ověřit zůstatek na účtu nebo nechat poslat zkrácené výpisy z účtu. Bohužel od 21.března o něj příjdu, protože Era a ČSOB ruší telefonní bankovnictví a chtějí po mne abych si do telefonu nainstaloval jejich chytrou aplikaci pro zjišťování zůstatku a zadávání příkazů k úhradě. :)
osmdesát
Příspěvky: 168
Registrován: úte 19. srp 2014 14:24:46

Re: Nefunguje tónová volba při volání do A1 Mobilbox einstel

Příspěvek od osmdesát »

helmut.niederman píše:... Mohu se zeptat co znamená inband ? ...
DTMF se dá skrz voip poslat několika způsoby. Preferovaný způsob je pomocí nějakých speciálních SIP-příkazů, ale dá se to poslat i klasicky jako modulační tón ve zvukovém kanále, stejně jako u analogové linky - tím bude nejspíš myšleno to „inband“. Čili Odorik (respektive Váš telefon) to DTMF posílal jen příkazově, zatímco přijímající ústředna uměla jen tónové DTMF.
Odpovědět