Buzení telefonem

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Buzení telefonem

Příspěvek od ViR »

Zdravím, včera se mne dotazovala dcera, zda u Odoriku existuje, či zda by nebyl problém aby existovala, snadno ovladatelná funkce buzení telefonem?

Dcera pracuje v IT a má jako klienta hotel (cca 100 pokojů, celkem do 120 linek), kterému momentálně řeší posílení datové sítě atd. A oni mj. též potřebují vyměnit telefonní útřednu (Ericsson z r. 1992), respektive vyřešit komunikaci jiným způsobem.

Takže ji napadlo, využít tatínka a nabídnout alternativní "virtuální" řešení s využitím VoIP telefonů (v základu patrně Grandstream GXP 1160, či něco podobného, levného), kdy např. přepojování hovorů by nebyl u Odorika problém, vyřešení účtování nákladů na hovory z jednotlivých pokojů by patrně šlo přes API (?), nicméně byla speciálně dotázána na tuto funkci (buzení), neb je hosty využívána....

V podstatě jde o variaci na téma jednorázové (či krátkodobě opakovatelné) zpětné zavolání ústředny v určeném čase....
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od Zedna »

Na to buzeni by urcite sla vytvorit vlastni aplikace (sita na miru) vyuzivajici API.
Takova aplikace by mohla mit i uzivatelske rozhrani se seznamem pokoju pro prohlizeni/editaci aktivnich buzeni.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od ViR »

Zedna píše:Na to buzeni by urcite sla vytvorit vlastni aplikace (sita na miru) vyuzivajici API.
Takova aplikace by mohla mit i uzivatelske rozhrani se seznamem pokoju pro prohlizeni/editaci aktivnich buzeni.
To je možná varianta. Zde ba patrně šel "přiohnout" callback ale buzení by se vždy muselo objednávat na recepci... U toho konkrétního hotelu to ale momentálně mají tak, že si to host může rovnou napípat přes IVR, což má také svůj půvab...
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
bylo by mozne pridat dalsi prikaz alarm do IVR.

Rozhodnuti, zda se to bude/nebude pridavat, je na p. Soukupovi, ktery je momentalne mimo Ceskou republiku, prosim o trpelivost.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od xsouku04 »

kovik píše:Dobry den,
bylo by mozne pridat dalsi prikaz alarm do IVR.

Rozhodnuti, zda se to bude/nebude pridavat je na p. Soukupovi, ktery je momentalne mimo Ceskou republiku, prosim o trpelivost.
Já moc nerozumím tomu, proč chcete budit přes hovory a nenastavíte si alarm přímo na mobilu. Co takový obyčejný budík.
Přijde mi to mnohem lepší, protože je podstatně méně věcí, které mohou selhat.
Proč dělat věci takto složitě, když je možné je udělat jednodušeji a spolehlivěji jinak?
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od Pitomec »

A u těch pár lidí, co ani mobil ani budík nemají, snad není problém, aby buzení provedl ručně recepční přes interní telefon v hotelu. Ostatně to tak bylo odjakživa, co se telefony na pokojích hostů objevily :)
Obrázek
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:A u těch pár lidí, co ani mobil ani budík nemají, snad není problém, aby buzení provedl ručně recepční přes interní telefon v hotelu. Ostatně to tak bylo odjakživa, co se telefony na pokojích hostů objevily :)
Otázka není co je a co není problém.... To bychom také mohli říci, k čemu telefon, když mohou poslat posla či poštovního holuba...

Z obchodní logiky plyne, že jestliže stávající ústředna z devadesátých let má nějakou funkci a ta funkce se v praxi využívá (neb snižuje možnost konfliktu hotelového personálu/hotelu s hostem v případě "selhání lidského faktoru"), tak celkem chápu, že ji provozovatel hotelu poptává a považuje za žádoucí...
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od MaT »

No k tomu "nenastavíte si alarm přímo na mobilu":

1. Zdaleka ne všichni majitelé mobilů ví, že tam tuto funkci vůbec mají.
2. Dobře, i kdybychom připustili penetraci mobilů třeba 95 nebo 98 %, zdaleka ne všichni umí tuto funkci nastavit. Nebo jste to myslel, že když přijde host na recepci, že chce toto nastavit, tak mu to ochotně nastaví recepční? :-) Ale tuhle funkci často chtějí lidé už když jsou na pokoji a na recepci Vám už nepolezou - chtějí buď jen někam zavolat, nebo to nastavit nějak jinak jednoduše "na dálku".
3. Na spoustě tzv. "chytrých" mobilů budík nefunguje, pokud mobil vypnete (což spousta lidí na noc dělá). Třeba na starých tlačítkových Nokiích tohle nikdy nebyl problém, ale u té spousty dnes dostupných smartphonů to zdaleka taková samozřejmost není (třeba můj první androidí telefon - HTC One V - s tím měl problém, naštěstí Hongmi to zvládá - a pak jsem slyšel, že některé Samsungy).
4. Jak už tu padlo - je to funkcionalita, která bývala v hotelech celkem běžná. Když teď klasické analogové telefony a ústředny vytlačují různá VoIP řešení, která mají být "skoro ve všem lepší", případně přichází i se spoustou nové funkcionality, vypadá to pak prostě trochu blbě, když takovouhle "prkotinu", co staré ústředny tak nějak samy od sebe zvládaly, ta nová udělátka nezvládají. :-)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od Pitomec »

ViR píše:
Pitomec píše:A u těch pár lidí, co ani mobil ani budík nemají, snad není problém, aby buzení provedl ručně recepční přes interní telefon v hotelu. Ostatně to tak bylo odjakživa, co se telefony na pokojích hostů objevily :)
Otázka není co je a co není problém.... To bychom také mohli říci, k čemu telefon, když mohou poslat posla či poštovního holuba...

Z obchodní logiky plyne, že jestliže stávající ústředna z devadesátých let má nějakou funkci a ta funkce se v praxi využívá (neb snižuje možnost konfliktu hotelového personálu/hotelu s hostem v případě "selhání lidského faktoru"), tak celkem chápu, že ji provozovatel hotelu poptává a považuje za žádoucí...
V tom hotelu se zjevně zastavil čas (nebo je to nějaký exklusive v retro stylu :D ), protože buzení telefonem je žádané zhruba stejně, jako třeba telefonní budky, tj. nijak. Prostě doba jisté věci odvála do zapomnění. Sám mám na starost také jeden hotel (byť menší) a jediný požadavek je pokrytí internetem všude kam se host hne. Telefon nezajímá už nikoho a buzení pochopitelně také ne :)
Obrázek
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od helmut.niederman »

Buzení telefonem, kdysi dělala i hlasová schránka memobox od tehdejšího Českého Telecomu, avšak se za to platila minutová sazba od přijetí hovoru. Pak ještě tuhle službu dělala ústředna tehdejšího Telecomu, nevím jestli to platí i dnes u O2, myslím, že stačilo vytočit číslo *55*HH:MM# ( kde HH a MM je hodina a minuta ) a pak se ozvala hláska " Vaše činnost je potvrzena ".
Odpovědět