Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od xsouku04 »

Miroslav píše:Dobrý den,procházel jsem si poplatek za sim,a zjistil jsem že ve výpisu onen poplatek není stržen třeba jen jeden den,dále pak 3dny, aj.Kde je zádrhel?
Každý den v noci se vyhodnocuje útrata za posledních 30 kalendářních dnů. Pokud je útrata 100 Kč a více, poplatek se nestrhne, pokud je útrata menší, poplatek se strhne. Může se tedy stát, že jeden den se nestrhne a další ano, protože další den se posuzuje jiných 30 dní.
avod
Příspěvky: 20
Registrován: sob 18. úno 2012 20:59:14

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od avod »

xsouku04 píše:
Miroslav píše:Dobrý den,procházel jsem si poplatek za sim,a zjistil jsem že ve výpisu onen poplatek není stržen třeba jen jeden den,dále pak 3dny, aj.Kde je zádrhel?
Každý den v noci se vyhodnocuje útrata za posledních 30 kalendářních dnů. Pokud je útrata 100 Kč a více, poplatek se nestrhne, pokud je útrata menší, poplatek se strhne. Může se tedy stát, že jeden den se nestrhne a další ano, protože další den se posuzuje jiných 30 dní.
V tom případě bych se vážně přimlouval za to mít ve Statistice hovorů i možnost Období posledních 30 dnů, abych si nemusel dávat vlastní a nastavovat si posledních 30 dnů ručně.

Představoval jsem si to tak, že na konci měsíce se podívám na útratu, a když bude o něco menší než 100 Kč, tak to do té 100 Kč provolám, a neplatil bych 21 Kč za 30 aktivních dní. Kdybych to chtěl dělat v systému, který je zaveden, tak bych kontrolu útraty musel dělat každý den večer.

A další: když tam např. teď mám útratu posledních 14 dní cca 90 Kč, tak se mi denně strhává denní poplatek za SIM kartu. Kdybych se chtěl dostat na útratu vyšší než 100 Kč a neplatit tak denní poplatek, tak bych musel zvýšit denní útratu o 10 Kč, výsledek by se ale dostavil při stejné útratě 90 Kč až za 30 dní. Anebo jednorázově "utratit" 300 Kč, tím bych se dostal na průměr za posledních 30 dnů vyšší než 100 Kč.

V tomto zavedeném systému se těžko "uhlídá" útrata vyšší než 100 Kč za posledních 30 dní.

Samozřejmě je ale lepší raději zaplatit poplatek 0,70 Kč/den, než zvýšit útratu každý den o 10 Kč :D

Je také pravda, že systém, který je teď nastavený, je spravedlivější.

Přesto bych se přimlouval za možnost zobrazení ve statistice hovorů období za posledních 30 dní.

Děkuji za přečtení.
Kukin
Příspěvky: 34
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:17:46
Bydliště: Brno / Blanensko

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Kukin »

Ponekud si protirecite, zejmena Vas 2. odstavec - takto to nefunguje, nikdy se nestrhne 21 Kc zaraz, ale vzdy se vyhodnocuje 30 dni dozadu a strhne se 0,70 nebo nic.

Utrata za poslednich 30 dni je napsana v Pruvodce nastavenim -> vybrat linku -> vlastni tel cislo -> vlastni tel cislo. Tam mate napsano " Utrata za poslednich 30 dni je X, poplatek bude/nebude strzen"
Jinak prijde mi docela usmevne ztracet timto cas, kvuli 70 halirum :-)
Navic pokud jeden den provolate napr. 50 Kc, vznikne vam tam docela skok, takze pokud se udrzujete s utratou tesne nad 100,- za 30 dni vam dobehne tento skok a naraz mate strzen poplatek. Budete umele nekam volat, abyste se dostal rychle nad 100,- ?
Ja osobne bych se na to vyprd ;-)
zin

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od zin »

[quote="xsouku04"][quote="Miroslav"]Dobrý den,procházel jsem si poplatek za sim,a zjistil jsem že ve výpisu onen poplatek není stržen třeba jen jeden den,dále pak 3dny, aj.Kde je zádrhel?[/quote]

Každý den v noci se vyhodnocuje útrata za posledních 30 kalendářních dnů. Pokud je útrata 100 Kč a více, poplatek se nestrhne, pokud je útrata menší, poplatek se strhne. Může se tedy stát, že jeden den se nestrhne a další ano, protože další den se posuzuje jiných 30 dní.[/quote]
Myslite, ze je fajn, kdyz mam utratu 2800-3200,-/za poslednich 365 dni a strhava se 0,7 Kc/den?
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Pitomec »

Pokud se posuzuje posledních 30 dní, tak je všechno v pořádku. A kdo s tím má problém, tak přece nemusel do smluvního vztahu s Odorikem vstupovat, tam byl tento poplatek od samotného počátku, tj. každý o něm věděl ještě před uzavřením smlouvy.
Obrázek
urbik81
Příspěvky: 40
Registrován: stř 13. úno 2013 7:01:15

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od urbik81 »

Souhlasím s Pitomcem, poplatek je "transparentně komunikovaný" (jak se teď hezky česky říká) od počátku a neměl by byt pro nikoho překvapením. Stejně tak se nejedná o nějakou obrovskou částku, kterou by člověk vzhledem k realizovaným úsporám/případně zinem provolaným částkám (i když nejsou nijak závratné) u Odorika musel nějak zásadně řešit.

I když je poplatek v zásadě fér (není to zřejmě výmysl Odorika, ale T-M a Odorik nechce dotovat nevyužité SIM karty z příjmů aktivních zákazníků), protože je pravděpodobně pouze přefakturovávaný, možná bych měl návrh na drobné zlepšení, co třeba kontrolu provádět na průměrnou měsíční útratu za delší časové období, např. 3 měsíce?
Aleš5

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Aleš5 »

Nebyl nahodou duvod zavadeni denniho poplatku ten, ze NEAKTIVNI karty se musi platit?
Karta co utrati 3K za rok, podle me neaktvni neni a vydelala Odoriku dostatek.

Zákazníky, kteří produkují vyšší zisk oproti těm, co produkují zisku méně zvýhodňujeme.
Minimálně nastavujeme pravidla, tak aby neměli důvod se cítit znevýhodněni.

O peníze asi nejde, kolik asi ztratí? Max. 100-200 za rok= 3-7% útraty navíc?
Člověka to asi spíš jen naštve.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od xsouku04 »

Aleš5 píše:Nebyl nahodou duvod zavadeni denniho poplatku ten, ze NEAKTIVNI karty se musi platit?
Karta co utrati 3K za rok, podle me neaktvni neni a vydelala Odoriku dostatek.

Zákazníky, kteří produkují vyšší zisk oproti těm, co produkují zisku méně zvýhodňujeme.
Minimálně nastavujeme pravidla, tak aby neměli důvod se cítit znevýhodněni.

O peníze asi nejde, kolik asi ztratí? Max. 100-200 za rok= 3-7% útraty navíc?
Člověka to asi spíš jen naštve.
Na druhou stranu, pravidlo podle kterého se určuje, zda-li poplatek platit nebo nikoli, musí být jednoduché, aby bylo možné to zkontrolovat a podezřívaví v tom nemohli hledat nějakou kulišárnu.
Aleš5

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Aleš5 »

[quote="xsouku04"][quote="Aleš5"]Nebyl nahodou duvod zavadeni denniho poplatku ten, ze NEAKTIVNI karty se musi platit?
Karta co utrati 3K za rok, podle me neaktvni neni a vydelala Odoriku dostatek.

Zákazníky, kteří produkují vyšší zisk oproti těm, co produkují zisku méně zvýhodňujeme.
Minimálně nastavujeme pravidla, tak aby neměli důvod se cítit znevýhodněni.

O peníze asi nejde, kolik asi ztratí? Max. 100-200 za rok= 3-7% útraty navíc?
Člověka to asi spíš jen naštve.[/quote]

Na druhou stranu, pravidlo podle kterého se určuje, zda-li poplatek platit nebo nikoli, musí být jednoduché, aby bylo možné to zkontrolovat a podezřívaví v tom nemohli hledat nějakou kulišárnu.[/quote]

Jednoduché být může, jste schopni implementovat radio přes hovor a ne jednu 2 podmínky podmínku nad db a přidat jeden sloupec?

Člověk není automat, aby volal jen protože je konec měsíce - žádné měsíční účtování zde neexistuje.
Proč to není třeba volitelně 30/100,-(check denně za 0,7) a 100/500,-(kontrola týdně za posledních 100 dnů za 5,-)?

Částky nejsou úmyslně lineární, abyste netratili.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Pitomec »

Možná by bylo zajímavé vědět, kolik takových případů (tj. že někdo jednorázově protočí kolem 3000 za hovor a pak dlouho nic) v reálu je, tudíž jestli se opravdu jedná o tak velký problém, že má smysl se jím zabývat :)
Obrázek
Odpovědět