Pokud vidíte kostičkovaně vy, nejdříve bych zkoumal kvalitu uploadu protistrany. A obráceně. S uploadem bývá potíž častěji, protože je běžné, že dovolený upload bývá často mnohonásobně menší než download.
Videohovory je možné dělat i přes Odorik, např. s programem Linphone. Vytáčí se číslo v síti se dvěma hvězdičkami před číslem v síti.
Viz třeba
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=16&t=4141
Někdy může být problém s propritálním video kodekem H264, který se licencuje, a tak je potřeba to vždy nějak obelstít, aby je bylo možné použít bez placení. Např. je součástí google chrome nebo nějakých knihoven, co jsou k dispozici zdarma. To je ale hlavně problém, když se volá s nějakým hardwarovým zařízení, které neumí jiné než proprietární kodeky.
S linphone je možné volat i jen v lokální síti bez ústředny. Tedy zadá se přímo lokální ip adresa. Tím se dá otestovat, jestli za problémy může internet nebo něco jiného.