Málokdy se podaří mainstreamového novináře takto usvědčit s z vyložených lží. Proto jsem se rozhodl, že si to budu sepisovat. Osobně věřím, že zásadní nepřesnosti, které posunou jejich vyznění, může mít snad i většina článků. Je ale velmi těžké to prokázat.
KSČ zakázala nouzové přistání, katastrofu u Bratislavy přežili jen tři lidé - https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_aha
Tenhle článek je úplný propagandistický nesmysl zjevně na základě fám, které snad pomáhal šířit i jeden z přeživších. Závada se projevila až na Slovensku (tedy do Bratislavy je to nejblíže) a pak museli všichni zúčastnění (včetně letového dispečera) udělat celou řadu chyb, aby letadlo havarovalo. Nebezpečně klesat, místo vadného vypnout jiný motor a pak se jej těsně před pádem pokoušet znovu nahodit - místo aby doplachtili a nouzově přistáli. Co se doopravdy stalo, je popsáno např. zde https://www.idnes.cz/technet/technika/p ... chnika_pka
Řidiči dohánějí STK před dovolenou. Na kontrolu si ale počkají, někde i měsíc - https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stk- ... omaci_mama
Článek tvrdí, že prodloužení STK o 10 měsíců neplatí v Německu a Rakousku, což se pokutuje.
Nicméně nařízení 2021/267 EU a zejména pak Článek 5, odst.5. říká, že to pokutovat nelze, tedy bude to nejspíš jen taková fáma. Možná bude ale dobré si to vytisknout v němčině, aby dali policajti pokoj. Nařízení EU je totiž nad právem jednotlivých zemí. Narozdíl od směrnice.
Tedy ano, je nejspíše rozumné si dát auto do pořádku před dovolenou, ale pokud není závada zjevná nebo opravdu nebezpečná, není to nutné.5. Pokud členský stát není a pravděpodobně ani nebude vystaven obtížím, kvůli nimž je v období mezi 1. září 2020 a 30. června 2021 v důsledku mimořádných okolností způsobených přetrváváním krize způsobené onemocněním COVID-19 provádění technických prohlídek nebo vydávání osvědčení o nich neuskutečnitelné, nebo pokud přijal příslušná vnitrostátní opatření k jejich zmírnění, může se tento členský stát rozhodnout, že odstavce 1 a 2 nepoužije. Členský stát uvědomí Komisi o svém rozhodnutí do 3. března 2021. Komise o tom uvědomí ostatní členské státy a zveřejní oznámení v Úředním věstníku Evropské unie.
Členský stát, který se podle prvního pododstavce tohoto odstavce rozhodl, že odstavce 1 a 2 nepoužije, nebrání přeshraničním činnostem žádného hospodářského subjektu ani jednotlivce, jenž se spoléhá na odchylky stanovené v odstavcích 1 a 2, jež se použijí v jiném členském státě.