Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte se

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
utx
Příspěvky: 121
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od utx »

Hlásím problém na lince 712311 (poslední testované ID hovoru: 445335924). Problém se objevil už před několika týdny, ale až teď jsem se k telefonu fyzicky dostal. Ať figuruje tato linka jako příchozí či jako odchozí, protistrana vždy slyší dobře, zatímco tato linka neslyší nic. (Tedy s výjimkou vyzváněcího tónu, pokud je stranou volající.) Zajímavé je, že ostatní mé linky chodí dobře.

Vybavení: LTE připojení (testování T-Mobile Twist Online a Tescomobile), modem Archer MR200, Gigaset A540 IP s pevnou IP adresou v místní síti a číselnou IP sip.odorik.cz. Chodit to přestalo bez jakékoliv změny v konfiguraci. Restart ani reset Gigasetu ani mikrotelefonu to nenapravi.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 7722
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od xsouku04 »

utx píše:Hlásím problém na lince 712311 (poslední testované ID hovoru: 445335924). Problém se objevil už před několika týdny, ale až teď jsem se k telefonu fyzicky dostal. Ať figuruje tato linka jako příchozí či jako odchozí, protistrana vždy slyší dobře, zatímco tato linka neslyší nic. (Tedy s výjimkou vyzváněcího tónu, pokud je stranou volající.) Zajímavé je, že ostatní mé linky chodí dobře.

Vybavení: LTE připojení (testování T-Mobile Twist Online a Tescomobile), modem Archer MR200, Gigaset A540 IP s pevnou IP adresou v místní síti a číselnou IP sip.odorik.cz. Chodit to přestalo bez jakékoliv změny v konfiguraci. Restart ani reset Gigasetu ani mikrotelefonu to nenapravi.
Ano, to vypadá na ten vzácný případ, o kterém píši. Zapnul jsem vám na lince 712311 RTP proxy. Změnilo se něco?
utx
Příspěvky: 121
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od utx »

xsouku04 píše:
utx píše:Hlásím problém na lince 712311 (poslední testované ID hovoru: 445335924). Problém se objevil už před několika týdny, ale až teď jsem se k telefonu fyzicky dostal. Ať figuruje tato linka jako příchozí či jako odchozí, protistrana vždy slyší dobře, zatímco tato linka neslyší nic. (Tedy s výjimkou vyzváněcího tónu, pokud je stranou volající.) Zajímavé je, že ostatní mé linky chodí dobře.

Vybavení: LTE připojení (testování T-Mobile Twist Online a Tescomobile), modem Archer MR200, Gigaset A540 IP s pevnou IP adresou v místní síti a číselnou IP sip.odorik.cz. Chodit to přestalo bez jakékoliv změny v konfiguraci. Restart ani reset Gigasetu ani mikrotelefonu to nenapravi.
Ano to vypadá na ten vzácný případ o kterém píši, zapnul jsem vám na lince 712311 RTP proxy. Změnilo se něco?
Funguje. Děkuji.
Vasek

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od Vasek »

[quote="xsouku04"]Těm co se projevil problém dnes dopoledne, bylo to něco jiného a již jsme to opravili. Nefungovalo rtpproxy, které zapínáme právě na linkách na kterých není slyšet. Dnes dopoledne ale RTP proxy nefungovalo, takže místo aby to pomáhalo problém řešit, to problém způsobovalo. Už je to opravené, týkalo se to jen velmi malého množství zákazníků.
Co ale stále není úplně vyřešení, že minimálně jednomu zákazníkovi dnes přestalo fungovat šifrovaná registrace na TLS.[/quote]

Zdravím, potvrzuji problém s registrací přes TLS, port 5061 cca od 29.12.2021. Po přepnutí na TCP, port 5060 je registrace funkční. Zřejmě nějaký problém s certifikáty :-)
756813

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od 756813 »

Dobrý den, právě jsem potřebovala volat do zahraničí (ČLR), hovor byl spojen, částka za hovor se odečetla, já jsem však neslyšela nic, přestože nasatavení mikrofonu v počítači je v pořádku. Nevíte, co by mohlo být za problém? Děkuji. SM
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 7722
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od xsouku04 »

756813 píše:Dobrý den, právě jsem potřebovala volat do zahraničí (ČLR), hovor byl spojen, částka za hovor se odečetla, já jsem však neslyšela nic, přestože nasatavení mikrofonu v počítači je v pořádku. Nevíte, co by mohlo být za problém? Děkuji. SM
Pokud nešel ani hovor do ČR, viděl bych problém v programu Odorik.exe. Je to cca 10 let starý program bez aktualizací, řadě lidí ale dodnes bez problému funguje. Jako náhradu doporučujeme Microsip.
Jinak s voláním do Číny v roce 2021 byly docela trable, protože Čína nestojí o provoz zahraničních callcenter (tedy otravování ze zahraničí), všechny partnery, co jí tam takový provoz pouštěli, postupně blokovala, až se stalo, že to málokterému operátorovi fungovalo. I když tento případ na to nevypadá.

Jinak pro lidi, co občas volají do zahraničí a mají neomezené volání v ČR (nebo hodně volných minut), bych doporučil přesměrovat u Odorku sdílené číslo pevné linky tam, kam potřebujete. Nastavení přesměrování vám vydrží fungovat roky a je to bez starostí a v dobré kvalitě.
Radys
Příspěvky: 1
Registrován: úte 14. pro 2021 18:53:24

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od Radys »

Zdravím, mě tento problém trápí už delší dobu. Objeví se vždy tak asi 1x za 2-3 měsíce kdy někomu volám já ho neslyším, ale on mě ano. Myslel jsem si, že mám vadnou sim kartu.
Naposledy se mi to stalo právě dnes večer, kdy mi volal kolega z práce. Poté jsem to zkoušel s manželčiným telefonem. Číslo se vytáčí, ale já žádný ton neslyším, ale na druhé
straně telefon normálně vyzvání. ID hovorů: 446893282; 446893601; 446893894; 446893957.
jlo
Příspěvky: 130
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: Jinak pro lidi, co občas volají do zahraničí a mají neomezené volání v ČR (nebo hodně volných minut), bych doporučil přesměrovat u Odorku sdílené číslo pevné linky tam, kam potřebujete. Nastavení přesměrování vám vydrží fungovat roky a je to bez starostí a v dobré kvalitě.
??? Omlouvám se, ale vůbec nechápu, co máte na mysli. Jaké „sdílené číslo pevné linky“? Kam přesměrovat?
Volání do zahraničí občas řeším, hlavně u příbuzenstva, takže mne každá související informace zajímá...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 7722
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od xsouku04 »

Radys píše:Zdravím, mě tento problém trápí už delší dobu. Objeví se vždy tak asi 1x za 2-3 měsíce kdy někomu volám já ho neslyším, ale on mě ano. Myslel jsem si, že mám vadnou sim kartu.
Naposledy se mi to stalo právě dnes večer, kdy mi volal kolega z práce. Poté jsem to zkoušel s manželčiným telefonem. Číslo se vytáčí, ale já žádný ton neslyším, ale na druhé
straně telefon normálně vyzvání. ID hovorů: 446893282; 446893601; 446893894; 446893957.

Hovory vypadají normálně, zvuk proudí v obou směrech. Navíc se jedná o běžný hovor z mobilního telefonu. Doporučuji se podívat do nastavení telefonu a zkusit vypnout službu jako VoLTE a také můžete zkusit zakázat nyní zrušenou síť 3G. Jak je možné, že to dělá Android nebo něho telefonní aplikace.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 7722
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokud při hovoru neslyšíte (ale druhá strano ANO) ozvěte

Příspěvek od xsouku04 »

jlo píše:
xsouku04 píše: Jinak pro lidi, co občas volají do zahraničí a mají neomezené volání v ČR (nebo hodně volných minut), bych doporučil přesměrovat u Odorku sdílené číslo pevné linky tam, kam potřebujete. Nastavení přesměrování vám vydrží fungovat roky a je to bez starostí a v dobré kvalitě.
??? Omlouvám se, ale vůbec nechápu, co máte na mysli. Jaké „sdílené číslo pevné linky“? Kam přesměrovat?
Volání do zahraničí občas řeším, hlavně u příbuzenstva, takže mne každá související informace zajímá...
Posílám příklad s tím, kde a jak si nastavit přesměrování hovorů.
Na obrázku mám nastaveno, že když ze svého mobilu 608424631 zavolám 533533401 spojí mne to s číslem 910801438.

Místo čísla 910801438 dáte číslo do zahraničí, které často voláte. Pokud má číslo 608424631 neomezené volání po ČR, může volat do zahraničí za internetové ceny a navíc velmi jednoduše a pohodlně.
Pokud někdo občas volá číslo, které nezná předem, můžete hovor poslat na speciální číslo *8223004, k zadání čísla, které chce volat, bude vyzván dodatečně.

Takto si lze nastavit více různých zahraničních čísel, každé bude mít jiné české přesměrované číslo, které si prostě k dotyčnému uložíte.
Např. tak můžete volat na Slovensko na pevnou za 0.25 Kč/min přímo z mobilu a to třeba i při jízdě autem, kde by to z internetu ani moc nešlo, protože internet nemusí být stabilní po celou dobu cesty.
Přílohy
2022-01-13_13-31.png
2022-01-13_13-31.png (191.32 KiB) Zobrazeno 7021 x
Odpovědět