Test existence tel. cisla

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
lazna
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 09. črc 2015 20:24:32

Test existence tel. cisla

Příspěvek od lazna »

Lze nejak bezplatne overit existenci nejakeho tel. cisla? Zadavaji nam lide do poptavkovych formularu cisla a obcas se spletou ci preklepnou a my je pak nemuzeme kontaktovat zpet. Napadlo me nasimulovat behem overovani formularovych dat zacatek negociace SIP hovoru na dane cislo a pokud do urcite faze neprijde z druhe strany hlaska o neexistenci cisla, tak ho brat jako overene. Ale neznam SIP protokol dostatecne abych dokazal posoudit zda je to nejak efektivne mozne. Mate s tim nekdo zkusenosti?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od xsouku04 »

Zdarma o ničem spolehlivém nevím. By to chtělo nějakou umělou inteligenci, která by poznala, co to říká za hlášku nebo jestli to zvoní a podobně. Tedy není to triviální.
Jinak lze testovat délku čísla a příděly čísel u ČTÚ, a tím vyřadit čísla z neexistujících rozsahů. Tedy pokud někdo udělá chybu v prvních dvou číslicích, má nějakou malou šanci, že to lze poznat.
Např. čísla, co začínají 6, mohou být jen 601, 602- 609 600 neexistuje, stejně tak nic dalšího.
lazna
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 09. črc 2015 20:24:32

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od lazna »

Asi jsem mel napsat "idealne bezplatne", protoze nejake drobne bychom za to mozna i byli ochotni zaplatit. Zalezi samozrejme kolik...
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
dle meho nazoru by to slo,SIP spojuje hovor:
INVITE >
< TRYING
< RINGING nebo CHYBA.

Tak kdyz by prislo RINGING' tak hovor ukoncit a cislo by melo existovat,nevyhoda je, ze by se volanemu ukazal zmeskany hovor.

A 'CHYBA' by se musela rozlisovat jestli je nedostupny nebo obsazeny nebo neexistuje atp.

Komplikaci jeste je, ze nez prijde `CHYBA` tak se tam operatori vykecavaji v nekolika jazycich a kazdej jinak a jinak dlouho.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od xsouku04 »

kovik píše:Dobry den,
dle meho nazoru by to slo,SIP spojuje hovor:
INVITE >
< TRYING
< RINGING nebo CHYBA.

Tak kdyz by prislo RINGING' tak hovor ukoncit a cislo by melo existovat,nevyhoda je, ze by se volanemu ukazal zmeskany hovor.

A 'CHYBA' by se musela rozlisovat jestli je nedostupny nebo obsazeny nebo neexistuje atp.

Komplikaci jeste je, ze nez prijde `CHYBA` tak se tam operatori vykecavaji v nekolika jazycich a kazdej jinak a jinak dlouho.
Ringing není úplně spolehlivé, navíc to u nás zadržíme, takže by jej musel zákazník rozpoznat sám.
Pokud je ale hovor vypnut, ringing nedostane a číslo může být OK.
Ideální by bylo mít nějakou umělou inteligenci, která by rozpoznala, co se s hovorem děje, a dovedla rozpoznat obvyklé hlášky nebo chybové kódy. Položil jsem dotaz člověku, co to umí, uvidíme, co odpoví.
pali
Příspěvky: 100
Registrován: čtv 08. srp 2019 20:20:55

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od pali »

Pre mobilné čísla by išlo použiť o2 portál na overenie operátora: https://www.o2.cz/osobni/overte-si-operatora Chce to ale napísať si robota, ktorý ten web prečíta a ešte obíde aj tú google captcha, čo tam je.
Damien
Příspěvky: 2
Registrován: stř 18. pro 2019 11:48:27

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od Damien »

Přišel jsem s myšlenkou simulace začátku vyjednávání hovoru SIP na konkrétní číslo při kontrole dat formuláře. Pokud na druhou stranu hovoru SIP nedorazilo více hlasů, vezměte jej jako ověřené. Protokol SIP však neví dost, aby posoudil, zda je to možné. Máte s tím zkušenosti?
lazna
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 09. črc 2015 20:24:32

Re: Test existence tel. cisla

Příspěvek od lazna »

xsouku04 píše: Ideální by bylo mít nějakou umělou inteligenci, která by rozpoznala, co se s hovorem děje, a dovedla rozpoznat obvyklé hlášky nebo chybové kódy.
Opensource a umí to češtinu. Nešlo by to použít?

https://github.com/openai/whisper
Odpovědět