Možnost omezit max. počet příchozích hovorů na číslo

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Možnost omezit max. počet příchozích hovorů na číslo

Příspěvek od xsouku04 »

Nyní testujeme službu, kdy bude možné si uměle omezit maximální počet příchozích hovorů na veřejné telefonní číslo, nebo i sip jméno.
Pokud hovory např. vyřizuje jediný člověk, může preferovat, aby se volajícímu vrátilo obsazeno, aby si volající nemyslel, že to jen nikdo nebere.
Pokud máte jediný voip telefon, je možné si už nyní vypnout na telefonu službu "call waiting" (čekající hovor) a telefon vrátí obsazeno. Pokud ale máte více SIP telefonů na jedné lince, nebo máte více položek v paralelním zvonění, o tuhle možnost přijdete a je třeba obsazeno vyrobit na ústředně.
Také je možné si nastavit telefonní číslo, které se má volat v případě, že je veřejné číslo obsazeno. Bude tak možné např. přehrát vlastní hlášku, která informuje např. o tom, že momentálně je obsazeno, že dotyčný např. zavolá zpět. A nebo je právě v tomto případě možné hovor směrovat na náhradníka. Bude také možné poslat upozornění na email o tom, že se někdo pokoušel volat.

Tohle nastavení přidáme u linky. Zatím tam ale není, kdo by se chtěl podílet na testování, může nám napsat email.

Možná by mohla být zajímavá možnost, obsazeno vrátit až po několika vteřinách a mezitím to nechat jednou zazvonit, aby se informace o zmeškaném hovoru přenesla k volajícímu.

Možnost vznikla kvůli požadavku našeho zákazníka, který chtěl na doktora jako náhradníka směrovat hovory jen když je sestra nepřítomná, ne když má obsazeno.
pe.havel
Příspěvky: 223
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Možnost omezit max. počet příchozích hovorů na číslo

Příspěvek od pe.havel »

Paráda, to se mi hodí!
Teď to řeším složitě přes Odorik API/webhook a vlastní PHP kód, kde zjišťuji, zda již probíhá hovor na jednom ze sady linek. A je to závislé na webhostingu, rychlosti API atd. tedy méně spolehlivé. Také bylo možné použít kód *088XXXXXX, ale problém byl při výpadku jedné linky – místo, aby to směrovalo na další v paralelním, tak to vrátilo obsazeno.
Bude to hlídat pouze počet příchozích hovorů, nebo všech hovorů přes veřejné číslo nebo celý účet? Tedy, odchozí volání obsadí veřejné číslo?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost omezit max. počet příchozích hovorů na číslo

Příspěvek od xsouku04 »

pe.havel píše: Bude to hlídat pouze počet příchozích hovorů, nebo všech hovorů přes veřejné číslo nebo celý účet? Tedy, odchozí volání obsadí veřejné číslo?
To proberu s kolegou. Ale je fakt, že by to mohlo brát i odchozí hovory, ale jen na lince, na které je to číslo. Pokud bych chtěl, mohl bych mít další linku se stejným číslem, která by už počítaná nebyla. Tedy pokud má doktor odchozí hovor, mohla by sestra ve stejnou dobu přijmout jiný hovor, ale pokud má sama odchozí hovor, mělo by číslo obsazeno, aby to doktora zbytečně nezatěžovalo. Je ale pravda, že pokud má doktor přepojený příchozí hovor, sestra nemůže přijmout další hovor. To ale asi nevadí, protože možná bude chtít přepojit zpět na sestru, aby provedla např. objednání. Navíc to není tak častá situace. Je to tedy na zvážení.

Já jsem na tu možnost *088XXXX úplně zapomněl, ale je fakt, že je to dost špatně pochopitelné, vyžaduje to též přenastavení telefonu (zrušení callwaitinig), lze mít na lince jen jeden telefon a v případě, že např. nejde třeba internet, to dělá zmatky. Takže je to vhodné jen pro pokročilé u doktorů bych se to bál nasadit. Výhoda použití *088, že to může být použitelné i na odmítnutí hovoru.
Odpovědět