telefon nezvonil

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Odpovědět
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

telefon nezvonil

Příspěvek od achil »

Včera jsem se nedovolal 537635149
Mě se to tvářilo že to vyzvání a volaný nezvedá.
Volanému to ani nepíplo. A nemá záznam o nepřijatém hovoru. Lze to prověřit?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od xsouku04 »

Žádný hovor na tohle číslo jsem nenašel. Číslo není u nás.
Zkuste prosím najít hovor v historii a napsat zde id hovoru. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od achil »

To číslo je ID hovoru. Voláno bylo z mobilního na mobilní číslo. Obě jsou přenesená k Odoriku
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od xsouku04 »

Omlouvám se za zmatky. Zvuk začal posílat T-mobile směrem od volaného včetně pozdější ringing signalizace.

Ve výpisu zmeškaných hovorů u nás u volaného hovor bohužel nelze hledat. Zmeškané hovory nám T-mobile nepředává.

Záznam by mohlo jít najít jen na telefonu. Ale pokud byl právě telefon zdrojem problémů (což mne přijde nejpravděpodobnější), je možné, že i tam záznam chybí.

Problém nelze opakovat stal se jen jednou? Kdyby šel problém opakovat, zkontroloval bych, že vaše číslo není na nějakém blacklistu, i když tam bývá spíše zvykem hovor odmítat, abyste neměl dlouho obsazeno.
Mohla by to být chyb telefonu, že prostě "zapomněl zvonit". Nebo by mohl mít volaný obsazeno a chyba u T-mobile mohla způsobit, že místo toho, aby to řeklo, že volaný účastník právě hovoří, jen to falešně vyzvánělo. Je možné, že si to u T-mobile stále neopravili. viewtopic.php?p=40496
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od 5uch »

U mobilního čísla lze aktivovat službu "druhý hovor na lince".
Pokud volaný již hovoří s někým jiným a voláte mu, vy uslyšíte vyzváněcí tón, jemu to do hovoru pípne a objeví se hláška na displeji. Pokud si toho nevšimne, tak váš hovor nechá "vyzvonit". A je na jeho telefonu, zda a jak mu telefon poté odsignalizuje zmeškaný hovor.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od xsouku04 »

5uch píše: čtv 17. srp 2023 0:36:24 U mobilního čísla lze aktivovat službu "druhý hovor na lince".
Pokud volaný již hovoří s někým jiným a voláte mu, vy uslyšíte vyzváněcí tón, jemu to do hovoru pípne a objeví se hláška na displeji. Pokud si toho nevšimne, tak váš hovor nechá "vyzvonit". A je na jeho telefonu, zda a jak mu telefon poté odsignalizuje zmeškaný hovor.
Já myslím, že je to defaultní. A volajícímu by to mělo říkat. Čekejte, volaný účastník právě hovoří. Ale T-mobile tam má možná stále chybu, takže to někdy falešně zvoní místo této hlášky.
Prolém je v tom, že když si to vypnete, volaný má obsazeno, ale vy se o zmeškaném hovoru vůbec nedozvíte, protože se to telefonu nepředá. Tedy výsledek je, že tohle není dobré vypnout.
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od 5uch »

Nejsem si jistý, jak je to s hláškou "Čekejte, volaný účastník právě hovoří."
Ta dává smysl i v případě, že volaný nemá aktivován druhý hovor na lince (čeká se na ukončení jeho hovoru).

Naopak mi dává určitý smysl, aby to normálně zvonilo v případě aktivace služby druhý hovor na lince - protože volanému takový hovor skutečně (decentně) vyzvání.
Dalo by se to vyzkoušet, jak to skutečně funguje u jednotlivých operátorů... ale je to prkotina. Já to zkoušet nebudu. ;-)
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od xsouku04 »

5uch píše: pát 18. srp 2023 17:13:48 Nejsem si jistý, jak je to s hláškou "Čekejte, volaný účastník právě hovoří."
Ta dává smysl i v případě, že volaný nemá aktivován druhý hovor na lince (čeká se na ukončení jeho hovoru).

Naopak mi dává určitý smysl, aby to normálně zvonilo v případě aktivace služby druhý hovor na lince - protože volanému takový hovor skutečně (decentně) vyzvání.
Dalo by se to vyzkoušet, jak to skutečně funguje u jednotlivých operátorů... ale je to prkotina. Já to zkoušet nebudu. ;-)
Kdyby to jen zvonilo, tak tak si bude volající myslet, že ho volaný bezdůvodně ignoruje a zapírá. On má ale druhý hovor. Proto je ta hlášky správně jiná, než obyčejné zvonění. Ale T-mobile to občas zlobilo.
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: telefon nezvonil

Příspěvek od 5uch »

Nakonec jsem to zkusil. Máte pravdu.

Pokud není aktivován druhý hovor na lince a volaný hovoří, slyší volající obsazovací tón.
V případě aktivovaného druhého hovoru na lince dostane při obsazenosti volaného hlášku "volaný právě hovoří".

Testováno na obsazeném čísle od Vodafonu, voláno z Odorika.

Jen pro zajímavost: aktivace/deaktivace této služby se dá ovládat (někdy) z menu telefonu, správy účtu a služeb na zákaznickém portálu operátora (alespoň to platí pro Vodafone a O2), nebo vytočením servisního GSM kódu (jako hovor):
Služba "čekající hovor":
*43# - aktivace
#43# - vypnutí
*#43# - zjištění stavu
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Odpovědět