Přenos čísla pevné linky od O2 k odorik.cz

Je libo vlastní telefonní číslo? Co to obnáší a jaké jsou možnosti.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8212
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přenos čísla pevné linky od O2 k odorik.cz

Příspěvek od xsouku04 »

jiri.filip píše: ned 04. úno 2024 16:47:18 Dobrý den,

jsem v lehce podobné situaci.

Aktuálním neseriózním jednáním O2 vůči mým rodičům, kdy jim technici O2 mimo jiné lživě tvrdili, že jejich cca 3 roky starý modem ASUS DSL-AC51 je údajně zastaralý a pokud ho nevymění za novější, budou mít problémy s připojením k Internetu, padla do poháru trpělivosti poslední kapka.
Rušíme proto veškerý smluvní vztah s O2 a jak pevné připojení k Internetu, tak i pevnou linku převedeme k jiným poskytovatelům.

Jelikož poskytovatel internetového připojení nenabízí volání z pevné linky, rád bych tuto část převedl k Odoriku.
S povděkem jsem zaznamenal, že v současné době se již neplatí vysoký poplatek za portaci čísla pevné linky, jako tomu bylo kdysi.

V souvislosti s možným převodem pevné linky i metalického připojení k Internetu mám několik otázek:
1) Vzhledem k tomu, že každá služba bude převedena k jinému poskytovateli, předpokládám, že by volání z pevné linky mělo být převedeno až krátce po převodu metalického připojení k Internetu. Je tomu tak?
2) Máte v nabídce nějaké balíčky (=volné minuty) pro volání mimo síť Odorik, zejména ale nikoliv výhradně na pevné linky?
3) Pokud by rodiče nadále používali volání z pevné linky spíše sporadicky (údajně provolají max. 20 minut měsíčně), kolik činí Vámi zmíněný "jednorázový poplatek, jehož zaplacením se lze trvale zbavit minimální útraty"?
4) Stávající telefonní přístroj pevné linky je s největší pravděpodobností analogový. Bude k němu tedy potřeba nějaký telefonní adaptér. Díval jsem se do Vaši Odorik wiki, ale v ní uvedené modely jsou již asi vyprodány. Máte, prosím, tip na aktuálně prodávané telefonní adaptéry?

Předem děkuji za odpověď.
1) Bohužel nevím, jak to chodí, je třeba se zeptat O2. Odportovat číslo můžete kdykoli a pak teprve řešit změnu internetu. Jestli vám přidělí číslo jiné jen kvůli internetu, nebo nikoli, netuším.
2) Balíčky zatím nemáme, ale chystáme balíček 1000 minut za 99 Kč. Pro volání jak na pevné tak do mobilní sítě.
3) Aby nebylo minimální plnění, poplatek je 590 Kč vč. DPH. Při 20 minutách se balíček nevyplatí.
4) Ano. Doporučujeme Adaptér HT802 https://voip-telefony.heureka.cz/grands ... /#prehled/ - ten poskytne dvě linky, možné připojit dva telefony paralelně. HT801 poskytuje jen jednu linku, ale méně se prodává, takže nemusí být ani levnější.
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Přenos čísla pevné linky od O2 k odorik.cz

Příspěvek od jiri.filip »

Dobrý den, děkuji za odpověď.

Kdy začnete nabízet ten balíček 1.000 minut pro volání na pevné i mobilní knihy? Balíček bude jen pro volání pomocí VOIP, nebo i pro volání z mobilních čísel převedených k Odoriku?

Jednorázový poplatek za vyloučení minimálního plnění platí jen pro jedno číslo, nebo pro jeden účet, pod kterým může být registrováno více čísel? Pokud bych ho chtěl zaplatit, mám nejdříve napsat na Vaši infolinku?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8212
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přenos čísla pevné linky od O2 k odorik.cz

Příspěvek od xsouku04 »

jiri.filip píše: čtv 15. úno 2024 8:42:09 Dobrý den, děkuji za odpověď.

Kdy začnete nabízet ten balíček 1.000 minut pro volání na pevné i mobilní knihy? Balíček bude jen pro volání pomocí VOIP, nebo i pro volání z mobilních čísel převedených k Odoriku?

Jednorázový poplatek za vyloučení minimálního plnění platí jen pro jedno číslo, nebo pro jeden účet, pod kterým může být registrováno více čísel? Pokud bych ho chtěl zaplatit, mám nejdříve napsat na Vaši infolinku?
Ten balíček bude jen pro VoIP, ale pomocí zpětného volání bude možné jej využít i z mobilu, ale pak to bude polovina minut, protože musí být na to hovory dva. Tedy např. to může být dobré jen pro delší hovory, protože to není moc pohodlné.
Ten poplatek se platí za přenesené číslo, ne za účet.
Odpovědět