Dobrý den,
nainstaloval jsem si 2 bazarové Cisco telefony, a pozoruji u nich problém se zavěšením hovoru - pokud na viop telefonu zavěsím hovor dříve, než jej protistrana zvedne, tak hovor zůstane zvonit.
Pokud položím sluchátko během hovoru, hovor se ukončí korektně.
ID jednoho z hovorů je 600829970.
Bylo by prosím možné se na tento hovor podívat?
Zvonění i po zavěšení hovoru
Re: Zvonění i po zavěšení hovoru
Kouknul jsem přes Wireshark na traffic mezi Odorikem a telefonem, a vypadá to, že telefon po položení posílá CANCEL:
Ale od Odoriku nazpět dostane 481 Transaction Does
Protokolu SIP moc nerozumím, mohl by mě někdo prosím navést, co je špatně?
Kód: Vybrat vše
CANCEL sip:60134****@81.31.45.51 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/TCP 10.63.0.19:51273;branch=z9hG4bK5556854c
From: "734xxx" <sip:734xxx@81.31.45.51>;tag=580a209889ed00081f5c2bf6-41a89e3c
To: <sip:60134****@81.31.45.51>
Call-ID: 580a2098-89ed0007-c36a1b6e-5ee54d34@10.63.0.19
Max-Forwards: 70
Date: Thu, 18 Jul 2024 17:35:02 GMT
CSeq: 102 CANCEL
User-Agent: Cisco-CP7942G/9.2.1
Content-Length: 0
Proxy-Authorization: Digest username="734xxx",realm="sip.odorik.cz",uri="sip:60134xxxx@81.31.45.51",response="xxx",nonce="xxx",algorithm=md5
Kód: Vybrat vše
SIP/2.0 481 Transaction Does Not Exist
Via: SIP/2.0/TCP 10.63.0.19:51273;branch=z9hG4bK5556854c;rport=51273
From: "734xxx" <sip:734xxx@81.31.45.51>;tag=580a209889ed00081f5c2bf6-41a89e3c
To: <sip:60134xxxx@81.31.45.51>;tag=d9f55a8611ba6e9295acea97d3a19a47.0cef
Call-ID: 580a2098-89ed0007-c36a1b6e-5ee54d34@10.63.0.19
CSeq: 102 CANCEL
Content-Length: 0
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8283
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvonění i po zavěšení hovoru
Možná bude problém v tom, že cisco se snaží autentizovat i při CANCEL, což jsem ještě neviděl. Napíši kolegovi, jestli bychom takovou autentizaci nemohli ignorovat. Nebo jestli on nevidí jiný problém.
Re: Zvonění i po zavěšení hovoru
Problém nakonec byl v SIP ALG. Je mi záhadou, proč se to projevuje jenom na těch Cisco telefonech, ale dá se to vyřešit vypnutím SIP ALG nebo použitím nestandardních portů (6688 nebo 443).
Děkuji podpoře za pomoc.
Děkuji podpoře za pomoc.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8283
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvonění i po zavěšení hovoru
SIP ALG je hrozně zrádné, protože někdy může telefonování i fungovat. Problém se může projevit jen někdy a tak může svádět k hledání problému tam, kde není. Znovu a znovu nechytá nejen naše zákazníky, ale čas od času i nás.
SIP ALG jde snadno rozpoznat tak, že schovává neveřejnou adresu, která není vidět u nás na webu. https://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni . Tedy vždy je třeba vyloučit SIP ALG, pokud má někdo podivný problém se SIP signalizací.
Já dokonce nastavuji zařízení na nestandardní porty preventivně, protože nikdy nevíte, jestli se zařízení někdy v budoucnu neocitne za routerem se SIP ALG. Zařízení někdo může přenést, nebo vyměnit router.
SIP ALG jde snadno rozpoznat tak, že schovává neveřejnou adresu, která není vidět u nás na webu. https://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni . Tedy vždy je třeba vyloučit SIP ALG, pokud má někdo podivný problém se SIP signalizací.
Já dokonce nastavuji zařízení na nestandardní porty preventivně, protože nikdy nevíte, jestli se zařízení někdy v budoucnu neocitne za routerem se SIP ALG. Zařízení někdo může přenést, nebo vyměnit router.
Re: Zvonění i po zavěšení hovoru
Přesně.
Já také – pokud jsou připojena k sipproxy/ústředně Odorik. (Bohužel, jiní poskytovatelé VOIP „nestandardní“ porty většinou nenabízejí... Tohle je jeden z důvodů, proč Odorik je technicky výjimečný.)
Ano; zejména ve firmě. Jen je pak třeba dát pozor, pokud by se změnila sipproxy, ale to zase ve firmě asi nehrozí, aby k tomu došlo bez informování toho, kdo telefony instaloval.
Naposledy upravil(a) jlo dne stř 24. črc 2024 14:06:05, celkem upraveno 2 x.