Zvonění i po zavěšení hovoru

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Odpovědět
zelitomas
Příspěvky: 7
Registrován: ned 09. pro 2018 17:09:32

Zvonění i po zavěšení hovoru

Příspěvek od zelitomas »

Dobrý den,

nainstaloval jsem si 2 bazarové Cisco telefony, a pozoruji u nich problém se zavěšením hovoru - pokud na viop telefonu zavěsím hovor dříve, než jej protistrana zvedne, tak hovor zůstane zvonit.
Pokud položím sluchátko během hovoru, hovor se ukončí korektně.

ID jednoho z hovorů je 600829970.

Bylo by prosím možné se na tento hovor podívat?
zelitomas
Příspěvky: 7
Registrován: ned 09. pro 2018 17:09:32

Re: Zvonění i po zavěšení hovoru

Příspěvek od zelitomas »

Kouknul jsem přes Wireshark na traffic mezi Odorikem a telefonem, a vypadá to, že telefon po položení posílá CANCEL:

Kód: Vybrat vše

CANCEL sip:60134****@81.31.45.51 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/TCP 10.63.0.19:51273;branch=z9hG4bK5556854c
From: "734xxx" <sip:734xxx@81.31.45.51>;tag=580a209889ed00081f5c2bf6-41a89e3c
To: <sip:60134****@81.31.45.51>
Call-ID: 580a2098-89ed0007-c36a1b6e-5ee54d34@10.63.0.19
Max-Forwards: 70
Date: Thu, 18 Jul 2024 17:35:02 GMT
CSeq: 102 CANCEL
User-Agent: Cisco-CP7942G/9.2.1
Content-Length: 0
Proxy-Authorization: Digest username="734xxx",realm="sip.odorik.cz",uri="sip:60134xxxx@81.31.45.51",response="xxx",nonce="xxx",algorithm=md5
Ale od Odoriku nazpět dostane 481 Transaction Does

Kód: Vybrat vše

SIP/2.0 481 Transaction Does Not Exist
Via: SIP/2.0/TCP 10.63.0.19:51273;branch=z9hG4bK5556854c;rport=51273
From: "734xxx" <sip:734xxx@81.31.45.51>;tag=580a209889ed00081f5c2bf6-41a89e3c
To: <sip:60134xxxx@81.31.45.51>;tag=d9f55a8611ba6e9295acea97d3a19a47.0cef
Call-ID: 580a2098-89ed0007-c36a1b6e-5ee54d34@10.63.0.19
CSeq: 102 CANCEL
Content-Length: 0
Protokolu SIP moc nerozumím, mohl by mě někdo prosím navést, co je špatně?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8306
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvonění i po zavěšení hovoru

Příspěvek od xsouku04 »

Možná bude problém v tom, že cisco se snaží autentizovat i při CANCEL, což jsem ještě neviděl. Napíši kolegovi, jestli bychom takovou autentizaci nemohli ignorovat. Nebo jestli on nevidí jiný problém.
zelitomas
Příspěvky: 7
Registrován: ned 09. pro 2018 17:09:32

Re: Zvonění i po zavěšení hovoru

Příspěvek od zelitomas »

Problém nakonec byl v SIP ALG. Je mi záhadou, proč se to projevuje jenom na těch Cisco telefonech, ale dá se to vyřešit vypnutím SIP ALG nebo použitím nestandardních portů (6688 nebo 443).

Děkuji podpoře za pomoc.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8306
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvonění i po zavěšení hovoru

Příspěvek od xsouku04 »

SIP ALG je hrozně zrádné, protože někdy může telefonování i fungovat. Problém se může projevit jen někdy a tak může svádět k hledání problému tam, kde není. Znovu a znovu nechytá nejen naše zákazníky, ale čas od času i nás.

SIP ALG jde snadno rozpoznat tak, že schovává neveřejnou adresu, která není vidět u nás na webu. https://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni . Tedy vždy je třeba vyloučit SIP ALG, pokud má někdo podivný problém se SIP signalizací.


Já dokonce nastavuji zařízení na nestandardní porty preventivně, protože nikdy nevíte, jestli se zařízení někdy v budoucnu neocitne za routerem se SIP ALG. Zařízení někdo může přenést, nebo vyměnit router.
jlo
Příspěvky: 165
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Zvonění i po zavěšení hovoru

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: úte 23. črc 2024 23:10:17 SIP ALG je hrozně zrádné, protože někdy může telefonování i fungovat. Problém se může projevit jen někdy a tak může svádět k hledání problému tam kde není.
Přesně.
xsouku04 píše: úte 23. črc 2024 23:10:17 Já dokonce nastavuji zařízení na nestandardní porty preventivně,
Já také – pokud jsou připojena k sipproxy/ústředně Odorik. (Bohužel, jiní poskytovatelé VOIP „nestandardní“ porty většinou nenabízejí... Tohle je jeden z důvodů, proč Odorik je technicky výjimečný.)

xsouku04 píše: úte 23. črc 2024 23:10:17 protože nikdy nevíte, jestli se zařízení někdy v budoucnu neocitne za routerem se SIP ALG. Zařízení někdo může přenést, nebo vyměnit router.
Ano; zejména ve firmě. Jen je pak třeba dát pozor, pokud by se změnila sipproxy, ale to zase ve firmě asi nehrozí, aby k tomu došlo bez informování toho, kdo telefony instaloval.
Naposledy upravil(a) jlo dne stř 24. črc 2024 14:06:05, celkem upraveno 2 x.
Odpovědět