Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
xtonda
Příspěvky: 773
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od xtonda »

Jsou nějaké náznaky toho, že podobné opatření chystá i Vodafone?

Jinak jsem experimentálně ověřil, že když volám VoIPem z Odorik linky (označme ji linka 1), kde mám jako CLIP nastaveno číslo, které je u Emtéčka, tak do sítí T-Mobile a Vodafone se přenese, ale na číslech u O2 Family a Blesk mobil se zobrazí pouze "skryté číslo".

Pokud ale na jiné lince (linka 2) u odorika nastavím přesměrování na číslo u O2 Family a z linky 1 volám linku 2, tak se na telefonu v síti O2 Family CLIP z Emtéčka zobrazí.

Tohle jsem zkoušel už dříve i u T-Mobile, tam je to taky funkční a psal o tom tady, ale bohužel jsem zde na to nedostal žádnou odezvu.

Vzhledem k tomu, že podmínky O2 nastavilo často nesplnitelně, bylo by fajn tuhle možnost automatizovat a rozšířit Android aplikaci odorik callback o tento režim, je to v podstatě kombinace režimů callbacku a přesměrovaného volání, které už aplikace podporuje.
alfi
Příspěvky: 742
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od alfi »

xtonda píše: ned 11. srp 2024 15:31:58 Pokud ale na jiné lince (linka 2) u odorika nastavím přesměrování na číslo u O2 Family a z linky 1 volám linku 2, tak se na telefonu v síti O2 Family CLIP z Emtéčka zobrazí.
Přesměrování je a asi vždycky bude funkční - každý uživatel si může hovor přesměrovat do tramtárie a pak zase zpátky = příchozí hovor s CLIP jde ze sítě v tramtárii, ale má u sebe příznak "přesměrováno". Že ten příznak dneska většina telefonů s Androidem neukazuje je věc jiná.. :)
jlo
Příspěvky: 165
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od jlo »

Pro informaci:
Jeden bývalý kolega má (mj.) předplacenku O2 (=> nemožnost požádat o vypnutí firewallu, pokud správně rozumím), kterou má jako CLIP na jedné ze svých linek u Odoriku. Přes GSM volá prý zcela výjimečně (z téhle SIM) a přes VOIP prý dost málo (měsíční útrata asi 50 Kč). Dnes jsem se s ním viděl a říkal mi, že do neděle se CLIP přenášel vždy korektně, ale někdy mezi nedělí a včerejškem došlo ke změně:
– při volání na mobil O2 se volanému ukazuje text „Privátní číslo“;
– při volání na mobil Vodafone se volanému ukazuje nastavený CLIP;
– při volání na mobil T-mobile se volanému ukazuje nastavený CLIP;
ale
– při volání na mobil virtuála v síti T-mobile (konkrétně Laudatio) se volanému ukazuje text „Privátní číslo“.
To poslední mi přijde docela zajímavé; myslel bych, že nebude rozdíl mezi T-mobile a jeho virtuály, když (pokud chápu správně) ty hovory spojuje T-mobile tak jako tak... Má někdo vysvětlení?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8262
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od xsouku04 »

O tom jestli je možné požádat i u předplacenek nerozhoduje ani tak O2 ale ČTÚ. Tam je třeba se zeptat, aby si případně O2 ten formulář opravil.
O2 ale nemá moc zákazníků u předplacenek, kteří by navíc byli zákazníky Odorik.cz.

Ano O2 nyní číslo skrývá, dříve hovory odmítali, takže šlo hovor poslat jinak.

Je možné že u T-mobile to skrývání čísel zavádějí postupně.
jlo
Příspěvky: 165
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: čtv 19. zář 2024 22:28:48 O tom jestli je možné požádat i u předplacenek nerozhoduje ani tak O2 ale ČTÚ. Tam je třeba se zeptat, aby si případně O2 ten formulář opravil.
Aha. No, ono je to vlastně logické. Díky za informaci, předám kolegovi. (I když, on se nechal slyšet, že je mu to v zásadě jedno, to VOIP volání s CLIP mobilu je pro něj tak trochu relikt z dřívější doby, kdy nešlo koupit několik tisíc minut („neomezeně“ :) ) za pár stokorun; VOIP používá primárně na šifrované pracovní hovory...)

xsouku04 píše: čtv 19. zář 2024 22:28:48 Myslím že u T-mobile to skrývání čísel zavádějí postupně.
Ano, to by mohlo být vysvětlení.
zdenek123
Příspěvky: 13
Registrován: pon 21. zář 2020 11:29:21

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od zdenek123 »

Čísla jsou už posledních 15 dnů s CLIP nepoužitelná ani od O2 ani Kaktus při kříženém volání (vnitrostátním) mezi sítěmi, funguje jen Vodafone. Nově mi funguje pouze u O2 a Kaktus, když sim přihlásím do Něm. roamingu, vypnu a dokud nezapnu tak to jde. Jinak kvůli CLIPU jsem tel. č. přenes k Sazkamobilu... Je to jednodušší než formulář.
alfi
Příspěvky: 742
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od alfi »

zdenek123 píše: sob 21. zář 2024 15:02:48 Čísla jsou už posledních 15 dnů s CLIP nepoužitelná ani od O2 ani Kaktus při kříženém volání (vnitrostátním) mezi sítěmi, funguje jen Vodafone. Nově mi funguje pouze u O2 a Kaktus, když sim přihlásím do Něm. roamingu, vypnu a dokud nezapnu tak to jde. Jinak kvůli CLIPU jsem tel. č. přenes k Sazkamobilu... Je to jednodušší než formulář.
Jako, že vymyslelli nějaké sdílení stavu "roaming" a "CLIP whitelist" mezi ústřednama O2 a TM? Zní to divně :)
Jinak nejjednodušší je odportovat k Odoriku, pak stačí CLIP zakliknout ve webovém rozhraní :)
Návštěvník

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od Návštěvník »

pardon, ale takže u čísla O2 paušálu teď již nelze při využití Odorik callbacku používat CLIP, aniž bych já musel nějak zvlášť, tedy aktivně, o to žádat O2? díky
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8262
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od xsouku04 »

Návštěvník píše: stř 25. zář 2024 22:15:51 pardon, ale takže u čísla O2 paušálu teď již nelze při využití Odorik callbacku používat CLIP, aniž bych já musel nějak zvlášť, tedy aktivně, o to žádat O2? díky
Ano je to tak.
Spáč

Re: Aktivace CLIPu o O2 mobilních čísel.

Příspěvek od Spáč »

Dobrý den. Prosím o radu, několik let požívám na pevné číslo od Odorika jako Clip číslo svého mobilu. Mám mobil od ČEZ a ti fungují v síti O2. Kvůli zneužití to nyní nefunguje. Kvúli vyjmutí jsem byl na pobočce O2, tam jsem neuspěl, prý mi veškeré služby poskytuje ČEZ a oni jim poskytují pouze síť. Tak sem šel na ČEZ, tam mi sdělili že tuto službu neposkytují a vůbec se mnou pán nechtěl bavit, dokonce mě na požádání i odmítnul sdělit svoje jméno.
Poradí mi někdo co mám dělat, na koho se mám obrátit, jestli je tato situace řešitelná? Děkuji.
Odpovědět