VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8621
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
https://www.mikrotech.cz/ - již nemá oprávnění na používání rozsahů čísel svých zákazníků. Rozsahy u kterých existuje alespoň jedno odportované číslo úřad přidělil novým operátorům.
A pokud si tito noví operátoři nastavili v databízi přenesených čísel, že je je rozsah jejich, zákazníkům na https://www.mikrotech.cz/ přestaly fungovat příchozí hovory. Příchozí hovory zjevně nefungují stále jen menšině lidí, ostatní o konci svého operátora pravděpodobně nevědí.
Problém je v tom, že nyní už nelze portovat, neb tím jak se změnil operátor daných rozsahů, zneplatnily se tím všechny OKU kódy.
Pro jiné operátory vzniká problém v tom, že nyní budou muset platit nově všechny poplatky co dříve platila firma sipcz.net s.r.o. a to přestože se většinou často používají jen jednotky telefonních čísel z celého rozsahu. Úřadu se platí poplatky ve výši 1000 Kč/rok za 1000 čísel bez DPH. (úřad totiž není plátcem, ale zákazník ano). Tedy kvůli jednomu nebo dvěma číslům jsou noví operátoři nuceni platit částku 1000 Kč/rok.
V ČR bylo vydáno oprávnění k cca 29 miliónům čísel. Věřím ale, že aktivně se používají spíše jen statisíce, maximálně jednotky milionů a to číslo stále klesá. Problém je, že mnozí operátoři pevných linek mohou omezit nebo ukončit činnost a pokud by úřad tyto rozsahy přerozdělil ostatním, jak to dělá doteď, vznikne tím velmi nebezpečná zátěž pro ty, kteří činnost stále neukončili. Mohlo by to strhnout lavinu omezování a rušení služeb.
Odorik.cz stále vykazuje přiměřený zisk a nehrozí, že by se nám služba nechtěla nebo nevyplatila provozovat. Výhoda je, že nemáme technologický dluh a provoz Odorik.cz zdokonalujeme, aby byl provoz co nejlevnější. Např. je u nás možné levně a kvalitně dělat podporu.
Nicméně praxe, kdy by stále fungující operátoři byli nuceni platit poplatky za všechny končící operátory, může služby Odoriku značně ohrožovat. Odorik by nebyl schopen platit jen za oprávnění používat čísla miliony korun ročně (podíl z těch 29 milionů přidělených rozsahů). Z mírně ziskové služby by se pak snadno mohla stát služba ztrátová.
Doufáme ale, že dojde ke změně legislativy tak, aby úřad mohl vybírat jen poplatky za opravdu používaná portovaná čísla. A nikoli za celé tisícové nebo desetitisícové bloky. Operátorů kteří ukončí nebo omezí svoji činnost v blízké budoucnosti bude totiž mnohem více a je to potencionální nebezpečí pro ty zbývající.
A pokud si tito noví operátoři nastavili v databízi přenesených čísel, že je je rozsah jejich, zákazníkům na https://www.mikrotech.cz/ přestaly fungovat příchozí hovory. Příchozí hovory zjevně nefungují stále jen menšině lidí, ostatní o konci svého operátora pravděpodobně nevědí.
Problém je v tom, že nyní už nelze portovat, neb tím jak se změnil operátor daných rozsahů, zneplatnily se tím všechny OKU kódy.
Pro jiné operátory vzniká problém v tom, že nyní budou muset platit nově všechny poplatky co dříve platila firma sipcz.net s.r.o. a to přestože se většinou často používají jen jednotky telefonních čísel z celého rozsahu. Úřadu se platí poplatky ve výši 1000 Kč/rok za 1000 čísel bez DPH. (úřad totiž není plátcem, ale zákazník ano). Tedy kvůli jednomu nebo dvěma číslům jsou noví operátoři nuceni platit částku 1000 Kč/rok.
V ČR bylo vydáno oprávnění k cca 29 miliónům čísel. Věřím ale, že aktivně se používají spíše jen statisíce, maximálně jednotky milionů a to číslo stále klesá. Problém je, že mnozí operátoři pevných linek mohou omezit nebo ukončit činnost a pokud by úřad tyto rozsahy přerozdělil ostatním, jak to dělá doteď, vznikne tím velmi nebezpečná zátěž pro ty, kteří činnost stále neukončili. Mohlo by to strhnout lavinu omezování a rušení služeb.
Odorik.cz stále vykazuje přiměřený zisk a nehrozí, že by se nám služba nechtěla nebo nevyplatila provozovat. Výhoda je, že nemáme technologický dluh a provoz Odorik.cz zdokonalujeme, aby byl provoz co nejlevnější. Např. je u nás možné levně a kvalitně dělat podporu.
Nicméně praxe, kdy by stále fungující operátoři byli nuceni platit poplatky za všechny končící operátory, může služby Odoriku značně ohrožovat. Odorik by nebyl schopen platit jen za oprávnění používat čísla miliony korun ročně (podíl z těch 29 milionů přidělených rozsahů). Z mírně ziskové služby by se pak snadno mohla stát služba ztrátová.
Doufáme ale, že dojde ke změně legislativy tak, aby úřad mohl vybírat jen poplatky za opravdu používaná portovaná čísla. A nikoli za celé tisícové nebo desetitisícové bloky. Operátorů kteří ukončí nebo omezí svoji činnost v blízké budoucnosti bude totiž mnohem více a je to potencionální nebezpečí pro ty zbývající.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8621
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
Telefonní čísla původně patřící mikrotech, které nám ČTÚ vnutil, protože z těchto rozsahů máme obvykle jedno portované číslo jsou:
222 760 000 až 222 760 999
222 765 000 až 222 765 999
381 302 000 až 381 302 999
411 190 000 až 411 190 999
411 198 000 až 411 198 999
461 056 000 až 461 056 999
480 023 000 až 480 023 999
480 024 000 až 480 024 999
511 146 000 až 511 146 999
558 842 000 až 558 842 999
571 160 000 až 571 160 999
571 164 000 až 571 164 999
571 165 000 až 571 165 999
v budoucnu nám také nejspíše vnutí
558848xxx
Má-li někdo číslo z těchto rozsahu, které by si chtěl ponechat, stačí když se o něj u nás přihlásí. Nebude nutné portovat.
Tyto čísla nyní stále fungují u mikrotech.cz, většina zákazníků o konci tedy stále neví. Předpokládáme, že zorganizujeme hromadný přesun těch,
co o to budou mít zájem. Čísla přestanou u mikrotech fungovat v okamžiku, kdy si je dáme pod vlastní opID. Aktivní zákazníky bychom tak měli kontaktovat ve spolupráci s panem Mecnerem, který nemá zájem svým zákazníkům způsobovat nějakou škodu nebo potíže.
To, že mikrotech.cz konči a že jsme nuceni přebírat část jeho rozsahů, není něco co by nás těšilo.
Kdyby stávající operátoři měli přebírat (a platit poplatky) za všechny rozsahy končících, je to dlouhodobě neudržitelné.
222 760 000 až 222 760 999
222 765 000 až 222 765 999
381 302 000 až 381 302 999
411 190 000 až 411 190 999
411 198 000 až 411 198 999
461 056 000 až 461 056 999
480 023 000 až 480 023 999
480 024 000 až 480 024 999
511 146 000 až 511 146 999
558 842 000 až 558 842 999
571 160 000 až 571 160 999
571 164 000 až 571 164 999
571 165 000 až 571 165 999
v budoucnu nám také nejspíše vnutí
558848xxx
Má-li někdo číslo z těchto rozsahu, které by si chtěl ponechat, stačí když se o něj u nás přihlásí. Nebude nutné portovat.
Tyto čísla nyní stále fungují u mikrotech.cz, většina zákazníků o konci tedy stále neví. Předpokládáme, že zorganizujeme hromadný přesun těch,
co o to budou mít zájem. Čísla přestanou u mikrotech fungovat v okamžiku, kdy si je dáme pod vlastní opID. Aktivní zákazníky bychom tak měli kontaktovat ve spolupráci s panem Mecnerem, který nemá zájem svým zákazníkům způsobovat nějakou škodu nebo potíže.
To, že mikrotech.cz konči a že jsme nuceni přebírat část jeho rozsahů, není něco co by nás těšilo.
Kdyby stávající operátoři měli přebírat (a platit poplatky) za všechny rozsahy končících, je to dlouhodobě neudržitelné.
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
Děkuji za zprostředkovanou informaci a prosím o případnou pomoc pro orientaci "někoho, kdo jen telefonuje" v problému.
Jsem, nebo spíše asi byla jsem, klientkou Mikrotechu. Od Mikrotechu, konkrétně pana Mencnera, se mi dostalo minulý týden ujištění, že během tohoto týdne dojde k převodu služeb a poté bude problém vyřešen. Dosud vyřešen není a asi ani nebude, protože díky tomu, co jste zde napsal jsem vypátrala, že mé číslo od 11. 9. 2025 je pod "kuratelou" O2 a ten mě (pravděpodobně) úderem 30. 9. 2025 vypnul, protože poslední telefonát zvnějšku jsem přijala 29. 9. Psala jsem na O2, bez reakce, psala jsem na ČTÚ, upozornili, že bez elektronického podpisu mám pech, šla jsem na O2, narazila na uprášenou výlohu (
asi se od dob, kdy na tom místě sídlili, přestěhovali). Takže teď to zkouším tady, i když je mi jasné, že asi i Vy se můžete převážně domnívat, když nejde bezrostředně o Vaši firmu, ale nějak musím to klubko nejasností začít rozmotávat, protože mám uzavřenou smlouvu s Mikrotechem a výpověď jsem dosud nedostala a telefon funguje pouze jednostranně, což vnímám jako velký problém.
Co se tedy má a lze dělat v takové situaci? Můžete mi, prosím, poradit? Čekala bych, že dostanu výpověď od Mikrotechu, ale protože se toto nestalo, měla bych výpověď dát já - nebo je to zbytečné, když vím, že už není operátorem pro mé telefonní číslo?
A klidně se
můžete s vysvětlováním snažit, protože v tuto chvíli se cítím být Vaší perspektivní klientkou a předem děkuji za přiblížení problematiky.
Jsem, nebo spíše asi byla jsem, klientkou Mikrotechu. Od Mikrotechu, konkrétně pana Mencnera, se mi dostalo minulý týden ujištění, že během tohoto týdne dojde k převodu služeb a poté bude problém vyřešen. Dosud vyřešen není a asi ani nebude, protože díky tomu, co jste zde napsal jsem vypátrala, že mé číslo od 11. 9. 2025 je pod "kuratelou" O2 a ten mě (pravděpodobně) úderem 30. 9. 2025 vypnul, protože poslední telefonát zvnějšku jsem přijala 29. 9. Psala jsem na O2, bez reakce, psala jsem na ČTÚ, upozornili, že bez elektronického podpisu mám pech, šla jsem na O2, narazila na uprášenou výlohu (

Co se tedy má a lze dělat v takové situaci? Můžete mi, prosím, poradit? Čekala bych, že dostanu výpověď od Mikrotechu, ale protože se toto nestalo, měla bych výpověď dát já - nebo je to zbytečné, když vím, že už není operátorem pro mé telefonní číslo?
A klidně se

- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8621
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
ČTÚ přiděluje čísla po tisícovkách. Podle všeho to vypadá, že ČTÚ ty čísla panu Mencnerovi sebral, zjevně protože byl opožděn s platbami za čísla.
A následně je vnutil s mocí úřední jiným subjektům, které ty rozsahy většinou nechtějí a nemají pro ně využití. Tím úřad sebral panu Mencnerovi možnost těch pár drobných doplatit a chybu napravit. Když jsem s panem Mencnerem mluvil, tak on rozhodně neplánoval skončit takovým způsobem. Plánoval zbývající zákazníky předat/odprodat a dluh u ČTÚ vyrovnat. Ale zdá se ČTÚ v tom případě nesmyslně spěchal na úkor všech koncových zákazníků.
Některá čísla přestala fungovat v okamžiku kdy si je nový majitel zanesl do databáze pod sebe. Prostě hovory na ně začaly chodit jinam. Ti noví majitelé čísel včetně O2 nevěděli o těch zákaznících, kterým to přestalo fungovat.
My jsme si svůj příděl do databáze nezanesli a nespěcháme na to, protože už víme, že tím bychom spoustě lidem pokazili příchozí hovory u pana Mencnera. Předpokládám, že přenos zbývajících zákazníků bude domluvený a o čísla nepřijdou.
No je zde ještě jeden problém. Tím jak ČTÚ čísla odebral a přidělil jinam, zneplatnil všechny OKU kódy pro portace. Ze zákona lze portovat ještě měsíc po zrušení služby, ČTÚ to ale udělal tak, že to není možné, čímž defakto porušil zákon. Měl čísla nechat nějakou dobu v karanténě a celou věc vyřešit méně formálně dohodou. To by ale také porušovalo nesmyslný zákon, který na krajní situace vůbec nemyslí a neuvažuje více než několik let dopředu.
Jestli je možné takové číslo portovat nyní závisí na dobré vůli všech zúčastněných.
Portace jsou pro menší operátory až nesmyslně nákladné a pracné a zákonodárci, kteří rádi něco mění i když tomu nerozumí si vymysleli, že to musí být pro nepodnikající osoby zdarma, čímž ale pohřbívají služby s žádným nebo minimálním měsíčním poplatkem. Navíc zde opět hrozí to, že nám ČTÚ kvůli pár portovaným číslům vnutí celé rozsahy. A reálně tak hrozí, že kvůli jednomu zákazníkovi budeme v budoucnu platit poplatek 1000 Kč/rok. na poplatcích za čísla.
Je to celá taková nešikovná situace, vyvolaná mocí úřední. Nikdo to sice neudělal naschvál, ale úřední postup je úřední postup.
Když se napíšete prvních šest číslic vašeho čísla, mohu to že čísla patří nyní O2 ověřit. Pak by bylo možné se zeptat O2 jak by se k tomu stavěla. Na pobočku O2 nemá smysl chodit.
Možná bychom to mohli vyřešit tak, že bychom si účtovali nějaký speciální poplatek za řešení této situace, která vzniknout vůbec neměla. To žádnému zákonu neodporuje.
A následně je vnutil s mocí úřední jiným subjektům, které ty rozsahy většinou nechtějí a nemají pro ně využití. Tím úřad sebral panu Mencnerovi možnost těch pár drobných doplatit a chybu napravit. Když jsem s panem Mencnerem mluvil, tak on rozhodně neplánoval skončit takovým způsobem. Plánoval zbývající zákazníky předat/odprodat a dluh u ČTÚ vyrovnat. Ale zdá se ČTÚ v tom případě nesmyslně spěchal na úkor všech koncových zákazníků.
Některá čísla přestala fungovat v okamžiku kdy si je nový majitel zanesl do databáze pod sebe. Prostě hovory na ně začaly chodit jinam. Ti noví majitelé čísel včetně O2 nevěděli o těch zákaznících, kterým to přestalo fungovat.
My jsme si svůj příděl do databáze nezanesli a nespěcháme na to, protože už víme, že tím bychom spoustě lidem pokazili příchozí hovory u pana Mencnera. Předpokládám, že přenos zbývajících zákazníků bude domluvený a o čísla nepřijdou.
No je zde ještě jeden problém. Tím jak ČTÚ čísla odebral a přidělil jinam, zneplatnil všechny OKU kódy pro portace. Ze zákona lze portovat ještě měsíc po zrušení služby, ČTÚ to ale udělal tak, že to není možné, čímž defakto porušil zákon. Měl čísla nechat nějakou dobu v karanténě a celou věc vyřešit méně formálně dohodou. To by ale také porušovalo nesmyslný zákon, který na krajní situace vůbec nemyslí a neuvažuje více než několik let dopředu.
Jestli je možné takové číslo portovat nyní závisí na dobré vůli všech zúčastněných.
Portace jsou pro menší operátory až nesmyslně nákladné a pracné a zákonodárci, kteří rádi něco mění i když tomu nerozumí si vymysleli, že to musí být pro nepodnikající osoby zdarma, čímž ale pohřbívají služby s žádným nebo minimálním měsíčním poplatkem. Navíc zde opět hrozí to, že nám ČTÚ kvůli pár portovaným číslům vnutí celé rozsahy. A reálně tak hrozí, že kvůli jednomu zákazníkovi budeme v budoucnu platit poplatek 1000 Kč/rok. na poplatcích za čísla.
Je to celá taková nešikovná situace, vyvolaná mocí úřední. Nikdo to sice neudělal naschvál, ale úřední postup je úřední postup.
Když se napíšete prvních šest číslic vašeho čísla, mohu to že čísla patří nyní O2 ověřit. Pak by bylo možné se zeptat O2 jak by se k tomu stavěla. Na pobočku O2 nemá smysl chodit.
Možná bychom to mohli vyřešit tak, že bychom si účtovali nějaký speciální poplatek za řešení této situace, která vzniknout vůbec neměla. To žádnému zákonu neodporuje.
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
558840...
No a co teď se mnou? Já přežiju přidělení jiného čísla, v podstatě jsem s tím smířená, protože O2, jak jsem zjišťovala, VOIP nenabízí. Mi jde o korektní ukončení vztahu, ať po mně někdo po čase nevymáhá nějaké sankční pokuty (notabene v situaci, kdy mi u Mikrotechu zůstal několik stovek nevyčerpaný kredit). Jak čtu ten Váš příspěvek, tak ČTÚ akorát přilil do ohně a celou situaci znepřehlednil. Není nad aktivního úředníka.
OKU kód jsem si včera stáhla, moc tomu nerozumím (vlastně spíš vůbec), ale je to cosi jako rezervace čísla, jj?
No a co teď se mnou? Já přežiju přidělení jiného čísla, v podstatě jsem s tím smířená, protože O2, jak jsem zjišťovala, VOIP nenabízí. Mi jde o korektní ukončení vztahu, ať po mně někdo po čase nevymáhá nějaké sankční pokuty (notabene v situaci, kdy mi u Mikrotechu zůstal několik stovek nevyčerpaný kredit). Jak čtu ten Váš příspěvek, tak ČTÚ akorát přilil do ohně a celou situaci znepřehlednil. Není nad aktivního úředníka.
OKU kód jsem si včera stáhla, moc tomu nerozumím (vlastně spíš vůbec), ale je to cosi jako rezervace čísla, jj?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8621
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
To OKU právě slouží pro portace čísel. Je to takové heslo, která ověří, že o portaci žádá skutečný majitel čísla.
Součástí toho OKU je kód operátora, kterému číslo patří, tedy když číslo změní operátora, OKU se tím zneplatní.
OKU je dobré v tom, že jej stačí znát a nemusí se tolik papírovat.
O2 samozřejmě VoIP umí, protože tradiční pevné linky se už ruší. Ale dělají to jen na svém internetu. A navíc nemají myslím nic levnějšího než 200-300 Kč/měsíc neomezené volání, což naprostá většina lidí nevyužije.
Mikrotech určitě s žádnými pokutami nemůže přijít, na nic takového jsem u nich nenarazil a ani na to nemají právo. Předpokládám že s koncem roku ukončí činnost úplně. Zbývající kredit můžete provolat dokud to jde. Ale z čísla na které se nedá dovolat zpět.
Pokud chcete nové číslo, tak můžete u nás. Jednorázově stojí 20 Kč. A pak se platí jen odchozí hovory. S nastavením zařízení můžeme pomoci.
Součástí toho OKU je kód operátora, kterému číslo patří, tedy když číslo změní operátora, OKU se tím zneplatní.
OKU je dobré v tom, že jej stačí znát a nemusí se tolik papírovat.
O2 samozřejmě VoIP umí, protože tradiční pevné linky se už ruší. Ale dělají to jen na svém internetu. A navíc nemají myslím nic levnějšího než 200-300 Kč/měsíc neomezené volání, což naprostá většina lidí nevyužije.
Mikrotech určitě s žádnými pokutami nemůže přijít, na nic takového jsem u nich nenarazil a ani na to nemají právo. Předpokládám že s koncem roku ukončí činnost úplně. Zbývající kredit můžete provolat dokud to jde. Ale z čísla na které se nedá dovolat zpět.
Pokud chcete nové číslo, tak můžete u nás. Jednorázově stojí 20 Kč. A pak se platí jen odchozí hovory. S nastavením zařízení můžeme pomoci.
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
...a v rámci sítě se volá zdarma? Myslím, že jsem někde zahlédla, že to takto je (jsem takto rozmazlená z Mikrotechu). Nabídka nastavení - myslíte fyzickou osobu nebo e-komunikaci? Jsem z Ostravy a občas bych pomoc "fyzickou osobou" uvítala, i když Mikrotech jsem nastavila sama, ale byla to přehlídka ztraceného času a nervů, nadto jsem měla k dispozici asi mustr (měnila jsem dosloužilý telefon, který mi nastavil "odborník", za nový). Zkusila bych to teda sama nastavit i u Vás, nu a kdyby se to nedařilo, využila bych pomoc.
Takže co mám teď udělat, aby se ledy pohnuly? Už jsem se dívala, ale vždycky skončím na nějaké přihlašovací obrazovce, která chce PIN, to asi nebude ta správná cesta.
Takže co mám teď udělat, aby se ledy pohnuly? Už jsem se dívala, ale vždycky skončím na nějaké přihlašovací obrazovce, která chce PIN, to asi nebude ta správná cesta.
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
V rámci sítě (VoIP Odorik) je zdarma.Maja píše: ↑pát 17. říj 2025 16:45:01...a v rámci sítě se volá zdarma? Myslím, že jsem někde zahlédla, že to takto je (jsem takto rozmazlená z Mikrotechu). Nabídka nastavení - myslíte fyzickou osobu nebo e-komunikaci? Jsem z Ostravy a občas bych pomoc "fyzickou osobou" uvítala, i když Mikrotech jsem nastavila sama, ale byla to přehlídka ztraceného času a nervů, nadto jsem měla k dispozici asi mustr (měnila jsem dosloužilý telefon, který mi nastavil "odborník", za nový). Zkusila bych to teda sama nastavit i u Vás, nu a kdyby se to nedařilo, využila bych pomoc.
Takže co mám teď udělat, aby se ledy pohnuly? Už jsem se dívala, ale vždycky skončím na nějaké přihlašovací obrazovce, která chce PIN, to asi nebude ta správná cesta.
Registrace je na stránce https://www.odorik.cz/registrace.html
Na wiki naleznete mimo jiné návody, jak nastavit u některých konkrétních modelů: https://www.odorik.cz/w/voip_zarizeni
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
Ještě dotaz. Mám Grandstream GXP 1625, který umožňuje nastavit dva účty. Nabízí se proto varianta, že jeden účet nechám u Mikrotechu a vyčkám jeho konce a druhý zřídím u Vás. Mohlo by to fungovat, máte s tím zkušenost?
Vlastně teď mě napadl ještě jeden - nestálo by za zkoušku, jestli nepůjde zachovat původní číslo? Sice na něm extra nelpím, ale zase "všichni" ho znají. Akorát se mi nedaří najít žádný smysluplný kontakt na O2, umělá inteligence a "user unfriendly" představa, že na každou otázku lze odpovědět předem, je děs. Já na celé situaci vlastně nechápu hlavně to, že ČTÚ poškodil klienty Mikrotechu...
Vlastně teď mě napadl ještě jeden - nestálo by za zkoušku, jestli nepůjde zachovat původní číslo? Sice na něm extra nelpím, ale zase "všichni" ho znají. Akorát se mi nedaří najít žádný smysluplný kontakt na O2, umělá inteligence a "user unfriendly" představa, že na každou otázku lze odpovědět předem, je děs. Já na celé situaci vlastně nechápu hlavně to, že ČTÚ poškodil klienty Mikrotechu...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8621
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
S nastavením můžeme případně pomoci na dálku pomocí https://anydesk.com, nebo jen sdílením obrazovky přes webový prohlížeč.
Telefon určitě lze nastavit tak, aby se využily obě linky.
Co se týče portace, museli bychom se zeptat O2 my, jestli dovolí číslo odportovat a co přesně by požadovali.
Telefon určitě lze nastavit tak, aby se využily obě linky.
Co se týče portace, museli bychom se zeptat O2 my, jestli dovolí číslo odportovat a co přesně by požadovali.