Volaný mě skoro neslyší, Request Timeout

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
forum-user-UDFENS
Příspěvky: 155
Registrován: pon 22. říj 2012 22:25:36

Re: Volaný mě skoro neslyší, Request Timeout

Příspěvek od forum-user-UDFENS »

V praxi se setkávám s tím, že když se telefonuje v rámci služeb VoIP od různých operátorů tak razantně klesá hlasitost. Když se volá z mobilního telefonu přes klienta SIP v rámci sítě jde hlasitost zhruba o 30% dolů oproti volání GSM-GSM. Když volám k jinému poskytovateli VoIP jde hlasitost ještě níže a je znatelnější i transkodovani a některé slabiky se slučují. Jako nejhorší se pak jeví volání na infolinky kde hraje melodie a kvalitou se dá srovnat s nějakou hodně starou a rozladěnou audio páskou. Ale na pouštění hudby po telefonu tyto služby rozhodně určeny nejsou :).. takže jen pro srovnání. Uvítal bych u všech těchto ústředen něco jako mírné Auto Gain Control. Bohužel se toto musí dohánět momentálně na straně klientů.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Volaný mě skoro neslyší, Request Timeout

Příspěvek od ViR »

forum-user-UDFENS píše:V praxi se setkávám s tím, že když se telefonuje v rámci služeb VoIP od různých operátorů tak razantně klesá hlasitost.......... Bohužel se toto musí dohánět momentálně na straně klientů.
Což je dáno tím, že ty chyby jsou právě na straně klientů. Zejména (či výlučně) u androidích telefonů...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Volaný mě skoro neslyší, Request Timeout

Příspěvek od xsouku04 »

krvesajmon píše:No pěkné. Stáhl jsem si nově program odorik.exe i na domácím počítači, kde mám pevný O2 internet, kvalita internetu je 27 ms, mám tu win7, v práci win xp. I zde jsem povoloval firewall, který ostatně vyskočil ihned když se snažil odorik navázat kontakt s internetem. Věřím, že kdybych se přihlásil pod novým účtem, že by to šlo. Problém je tedy v mém účtu. A znovu připomínám, že nastal poté, co jsem změnil kodeky a trvá i poté, co jsem v nich obnovil původní nastavení. Já s tím nic neudělám. Co mám udělat, abych mohl začít volat za ty peníze, které jsem tam poslal a nemusel krmit oligopolní operátory? Já už nemůžu dělat nic.

Máte pravdu problém byl jen u vašeho účtu. Pakety zahazovala naše proxy, která vaši linku přidala do tabulky "útočníků". Tato tabulka měla expiraci 20 hodin, kterou jsme nyní snížili na jednu hodinu.
Do tabulky útočníků jste byl přidán kvůli naší krátkodobé chybě, která souvisela se změnami u registrací, které jsou popsané zde. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1100
Tento problém se týkal jen několika uživatelů (jste pravděpodobně třetí), jejichž SIP klient se pokusil zaregistrovat právě v době, kdy se naše proxy chovala nekorektně. Opravit to z pohledu uživatele bylo možné deaktivací a aktivací SIPu, kdy též dojde k odstranění uživatele z tabulky "útočníku".

Pokud se totiž někdo snaží registrovat na linku u které není aktivován SIP, naše proxy záměrně neodpovídá. Je to proto aby útočník nezjistil žádné informace, nejlépe ani že na sip.odorik.cz běží něco se sipem. Útočník tedy nejlépe ani sip.odorik.cz neobjeví a zabývá se tedy útoky na jiné servery. Jediné co je z pohledu uživatele stále nebezpečné je , nustit ho do svého VoIP zařízení aby platné přihlašovací údaje nezískal tam. Tomu u nás bránit nemůžeme. Více na tohle téma zde: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=480
krvesajmon
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 22. lis 2012 12:51:25

Re: Volaný mě skoro neslyší, Request Timeout

Příspěvek od krvesajmon »

Děkuji, už to tedy jede. Založil jsem další 2 účty na testy a potvrdilo se mi to, zrovna jsem chtěl o tom napsat. Teď jen musím vyřešit ten problém se slabým mikrofonem. Zkusím SKYPE a potom tu USB zvukovku, až přijde.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Volaný mě skoro neslyší, Request Timeout

Příspěvek od luky »

ViR píše:
forum-user-UDFENS píše:V praxi se setkávám s tím, že když se telefonuje v rámci služeb VoIP od různých operátorů tak razantně klesá hlasitost.......... Bohužel se toto musí dohánět momentálně na straně klientů.
Což je dáno tím, že ty chyby jsou právě na straně klientů. Zejména (či výlučně) u androidích telefonů...
na to je nejlepší CSipsimple, protože umí nastavit zesílení jak sluchátka tak i mikrofonu. U mikrofonu je třeba dávat pozor, snadno se přebudí
Odpovědět