Pípání během hovoru

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Pípání během hovoru

Příspěvek od Kabek »

V tom konkrétním případě - hovoru, co má protistrana za koncové zařízení? (mobil, analog+brána.....) Možná blbost - nemá telefon, který upozorňuje na délku hovoru? (pípne)
No, jednostranné přerušení hovoru nemá s tím pípáním asi nic společného.... Zkoušel jste otestovat připojení (ztráty paketů, jitter...)?
5uch
Příspěvky: 469
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Pípání během hovoru

Příspěvek od 5uch »

Kabek píše:V tom konkrétním případě - hovoru, co má protistrana za koncové zařízení? (mobil, analog+brána.....) Možná blbost - nemá telefon, který upozorňuje na délku hovoru? (pípne)
Byla to pevná linka. A pípání bylo tak silné, že se mne protistrana po skoro každém pípnutí ptala, zda se ještě slyšíme. ;-) Asi nic obvyklého.
A já ji v tu chvíli opravdu neslyšel.

Kabek píše: No, jednostranné přerušení hovoru nemá s tím pípáním asi nic společného.... Zkoušel jste otestovat připojení (ztráty paketů, jitter...)?
Nezkoušel, nikdy jsem si s takovými věcmi nehrál... můžete mne když tak nasměrovat na nějaké vhodné nástroje a informace o tom? (ano, umím googlit, ale není nad doporučení).

Ale obávám se, že to víc objasní až záměna hardware. Chci prohodit router Asus a PAP2T s tímhle Zyxelem, ale vázne to na časoprostorové odloučenosti obou přístrojů a minimalizaci času, kdy bude jedna strana bez přístroje.

Update: Nasměrování proběhlo přes SZ
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
ichthys
Příspěvky: 7
Registrován: pát 22. bře 2013 10:14:08

Re: Pípání během hovoru

Příspěvek od ichthys »

xsouku04 píše:Vypnout reproduktor by nešlo ?
Zkusil bych si pohrát s volbami echocancelace, pokud jsou nějaké přítomny, popřípadě se zesílením vstupu a výstupu. To se v některých případech uvádí v decibelech. Pokud ztlumíte hlasitost výstupu nebo citlivost mikrofonu, můžete se tak zbavit ozvěny.
Tak nevím, jestli je to Vaše zásluha, ale problém s ozvěnou se už vyřešil, i když jsem žádné úpravy na telefonu ani v administraci VoIP brány neprováděl. :o Kvalita hovoru je v současnosti velmi vysoká. Jestli je to s tou ozvěnou vaše zásluha, tak moc děkuji. ;)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pípání během hovoru

Příspěvek od xsouku04 »

Asi to bude tím, že jsme vyměnili operátora, přes kterého směrujeme většinu hovorů na pevné linky.
Stejně je to ale divné, protože pokud slyší ozvěnu volaná osoba (tedy ta mimo síť odorik), indikuje to spíše problém v nastavení adaptéru (hlasitost, echocancelace a pod).
Echocancelace je trochu šarlatánství.
5uch
Příspěvky: 469
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Pípání během hovoru

Příspěvek od 5uch »

Mně se v poslední době zdá, že ustalo to pípání... tedy při při volání Odorik - Odorik, adaptér Zyxel - PAP2T (já jsem na straně PAPu). Rychle to zaklepat...
Nevím, jak v ostatních případech.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Odpovědět