Stránka 2 z 2

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Napsal: úte 05. úno 2013 22:41:55
od ViR
Pitomec píše:Tak opačně - je vyloženě nějaká povinnost to nesdělovat?
Takto to formulované není. Uživatel veřejně dostupné služby má právo potlačit CLI, tedy použít CLIR, a operátor má povinnost mu to umožnit. A je-li aplikován CLIR, pak jediný případ, kdy operátor smí CLI sdělit účastníkovi je právě jen ten případ obtěžujících hovorů (a to smí sdělit logicky pouze číslo). Pro jiné případy by to byl tzv. "správní delikt".

Jinak pojem účastník je vymezený ZoEK a má užší (a přesnější) význam, než uživatel. Že do toho ještě někdo zavádí pojem zákazník, to asi může (když ho ve smlouvě řádně definuje), ale pro ten který právní vztah a úkon by měl ten operátor vědět, jestli ten "zákazník" je teď zrovna účastník, nebo "jen" uživatel. Jinak si koleduje o průšvih.

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Napsal: úte 05. úno 2013 22:52:10
od ViR
xsouku04 píše:A když je to obráceně, někdo se schovává za číslo 910119999 a volá v nevhodnou dobu a obtěžuje .... Můžeme obtěžovanému nějak pomoci, nebo nás zákon nutí hrát mrtvého brouka ?
No, pokud si to dobře pamatuji (když by bylo potřeba tak to zkusím dohledat), tak operátor smí sdělit účastníkovi "číslo volajícího", nikoli již další osobní údaje (asi aby kde kdo nebral zákon do svých rukou). Ale jistě je možné v rámci "upřesňování o jaký hovor šlo" identifikovat v součinnosti s účastníkem ten hovor tak, aby i se znalostí jen toho "společného" čísla, čísla volaného a času hovoru byl např. policií nebo soudem ten volající u konkrétního hovoru identifikovatelný. Samozřejmě, může to skončit třeba na anonymní "virtuální volací kartě", ale v mnoha případech by tomu obtěžovanému přiměřeně pomoci šlo.

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Napsal: úte 05. úno 2013 23:09:48
od xsouku04
I to je lepší než nic. Pokud bych u konkrétního hovoru mohl sdělit telefonní číslo, nebo skype jméno (jen skype jméno nic více :)) popřípadě ip adresu, odkud ten hovor byl, mohlo by to pomoci.

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Napsal: stř 06. úno 2013 8:11:28
od Pitomec
Dobře to má udělané (byť zatím nevím proč nefunkční, dnes zjistím) UPC Telefon - uživatel služby si může nastavit odmítnutí přijetí hovoru ze skrytého čísla a volajícímu je pak přehraná hláška o tom, aby si zapnul identifikaci a zavolal znovu. A vzhledem k tomu, že ze skrytých čísel volají hlavně fízlové, je to celkem sranda :D

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Napsal: stř 06. úno 2013 12:56:34
od xsouku04
Pitomec píše:Dobře to má udělané (byť zatím nevím proč nefunkční, dnes zjistím) UPC Telefon - uživatel služby si může nastavit odmítnutí přijetí hovoru ze skrytého čísla a volajícímu je pak přehraná hláška o tom, aby si zapnul identifikaci a zavolal znovu. A vzhledem k tomu, že ze skrytých čísel volají hlavně fízlové, je to celkem sranda :D
To bychom mohli také zavést. Ze skrytých čísel volají nejen fízlové. Je ale pak sranda, pokud někdo zavolá ze skrytého čísla, představí se jako policajt a něco se ptá. Ale tím, že volá ze skrytého čísla je naprosto nedůvěryhodný, takže mu často nezbude nic jiného než to svoje číslo nadiktovat. :)

Taky byla sranda, když takto volali třeba z eBanky, a chtěli abych jim řekl svoje heslo, aby se mohli přesvědčit, že opravdu mluví se mnou. :)

Problém s blokováním těchto hovorů může ale nastat, jedná-li se o mezinárodní hovor. Pokud někdo volá ze Skype nebo třeba z nějakého Betamax klonu asi nemůže přímo ovlivnit jestli je zrovna číslo schované či nikoli.