Stránka 2 z 3

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: stř 16. říj 2013 22:05:24
od paty07
A co kdyby to byla volitelná možnost?

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: stř 16. říj 2013 22:39:08
od kapetr
paty07 píše:A co kdyby to byla volitelná možnost?
Dle mého názoru - ANI PAK NE.
Lidé z branže jako banky, IT, operátoři, ... by měli mít jistou zodpovědnost a chránit své laické klienty i proti jejich "vůli", potencionální neznalosti/nezodpovědnosti/hlouposti/...
Přístup k SMS přes WWW by se pro případy typu IB musel nějak extra ošetřit - např. že tyto SMS by takto přístupné nebyly, ALE: nejspíš neexistuje žádná db čísel, z nichž a jen z nichž se odesílají. Např. FIO banka má takových čísel mnoho a stále se objevují nová, ... a bank, kampeliček a jiných finančních či i jiných institucí chránících přístup pomocí SMS jednorázových hesel je ... fůra a stéle je objevují nové a nové.

Tedy čtení SMS přes WWW jednoznačně - NE!

(Leda snad využít faktu, že jednorázová SMS hesla jsou snad vždy velmi časově omezena, takže přístup k SMS se zpožděním min. několika hodin by už mohl být bez rizika. Ale také nemusel! Mohou existovat zaslané kódy s dlouhodobější platností, jejichž použití (dokládající vyjádření vůle majitele tel. čísla) může mít i nedozírné následky (např. uzavření nevýhodné/nevyžádané smlouvy, ...))

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: čtv 17. říj 2013 22:19:15
od paty07
Tak ochrana by byla defaultní možnost ne s velkou červenou výstrahou možných důsledků po zprovoznění služby, když takto poučíte klienta, je to už vyloženě na něm, jak se zachová a nemůže brečet, že mu někdo něco neřekl...

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: čtv 17. říj 2013 23:37:26
od 5uch
Zajímavé téma.
Sám používám Vodafone park a mám povolen přístup k výpisům SMS. Teprve teď mi docvaklo, že tam jsou viditelně uložené i ty autorizační SMSky. SMSky se tam tuším objevují až s nějakým časovým odstupem (netuším zda jsou to řádově minuty nebo hodiny). I tak to může být nebezpečné, zejména pokud jde o nejednorázové kódy a hesla. Sice tam mají minimálně zasílání upozornění, že došlo k přihlášení do Vodafone Parku, ale i tak...

Asi bych se měl zeptat, zda je přihlášení do VF parku nějak ošetřeno proti prolomení hrubou silou, nebo nestandardním aktivitám. Dost o tom pochybuji, když vidím, jak to vypadá po uživatelské stránce. :(

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: pát 18. říj 2013 14:54:11
od Pitomec
U VF Parku bych strach neměl, protože se tam příchozí SMS objeví až v momentě, kdy je doručena na mobil. Nikoliv dřív. Takže majitel čísla každopádně ví, že se něco děje.

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: pát 18. říj 2013 18:29:56
od jlo
kapetr píše: Lidé z branže jako banky, IT, operátoři, ... by měli mít jistou zodpovědnost a chránit své laické klienty i proti jejich "vůli", potencionální neznalosti/nezodpovědnosti/hlouposti/...
Inu. Chápu dobrý úmysl pisatele. Nicméně, kdykoli čtu, slyším podobné výroky, ježí se mi vlasy na hlavě, občas i otevírá pomyslná kudla v kapse. Ne, soudruzi, takto opravdu ne. Zodpovědnost profesionála, člověka z branže, se promítá do toho, že laického klienta úplně, pravdivě a srozumitelně informuje - ano, a to i "proti jeho vůli", to jest, když se po informacích sám nepídí. Toť vše - za svá rozhodnutí musí být každý zodpovědný sám. Ne, aby za něj odpovídala strana, vláda, EU, operátor, administrátor... brrrrr.

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: pát 18. říj 2013 20:21:52
od 5uch
Pitomec píše:U VF Parku bych strach neměl, protože se tam příchozí SMS objeví až v momentě, kdy je doručena na mobil. Nikoliv dřív. Takže majitel čísla každopádně ví, že se něco děje.
Jo, dozví, ale může být už jenom pasivní divák! :lol:

Ano, zaslané SMS dorazí na mobil (pokud není vypnutý, ztracený atd.) Ale spíše jde o to, že ve VF parku mohou být uloženy i dříve zaslané informace (třeba hesla), které nemusí být jen jednorázová (pravda, já tam takové asi nemám). A pokud někdo prolomí přihlášení na VF park (a tady vyvstává otázka, jak to má VF zabezpečeno třeba proti brute force útoku), tak se k takovéto informaci útočník dostane, aniž by měl v ruce tu "autorizační věc" - můj mobil.

Oběť se minimálně dozví, že se děje něco divného - přinejmenším upozornění na přístup do schránky nejde vypnout - ale už s tím nic nenadělá.

Smyslem mého příspěvku bylo upozornit na to, že pokud vám přijde nějaká autorizace na mobil, tak k zamezení jejího zneužití nestačí smazat ji z mobilu.

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: pát 18. říj 2013 21:10:41
od Pitomec
VF Park není automaticky aktivován k číslu, ale je nutné, aby si ho zřídil dotyčný sám (pokud má zájem) - a pak už je jenom na něm, jestli uložené zprávy maže nebo ne.

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: sob 19. říj 2013 11:58:05
od 5uch
Pitomec píše:VF Park není automaticky aktivován k číslu, ale je nutné, aby si ho zřídil dotyčný sám (pokud má zájem) - a pak už je jenom na něm, jestli uložené zprávy maže nebo ne.
Ano, to je pravda.
Teď jsem se prohrábl SMSkami v Parku a zdá se, že např. SMS komunikace s Českou spořitelnou se do něj neukládá (ale možná jsem jen koukal špatně). Ale můj povzdech je platný - žijeme v době, kde člověk ztrácí přehled a povědomí, kde všude se jeho digitální stopa ukládá a jak moc dobře nebo špatně jsou informace v ní dostupné nepovolaným.

Klasická "mentální" past:
- VF park je přeci "jen" brána pro odesílání SMSek, tak proč ho zabezpečovat silným heslem...
- aha, tady si mohu aktivovat i archiv SMS zpráv - proč ne, hurá do toho (zabezpečení slabým heslem ale "zapomenu" změnit)
- potvrzování vstupu do archivu SMS si zvolím bez ověřovacího jednorázového kódu, když už to mám jednou chráněné přihlášením
- koho by napadlo, že autorizační SMS jsou dostupné i z Parku...

Ano, je to hloupá volba slabého zabezpečení uživatelem, ale je to tak snadné do toho spadnout...

Re: internetové bankovníctvo a SMS kód v zahraničí

Napsal: sob 19. říj 2013 12:43:04
od kapetr
jlo píše:
kapetr píše: Lidé z branže jako banky, IT, operátoři, ... by měli mít jistou zodpovědnost a chránit své laické klienty i proti jejich "vůli", potencionální neznalosti/nezodpovědnosti/hlouposti/...
Inu. Chápu dobrý úmysl pisatele. Nicméně, kdykoli čtu, slyším podobné výroky, ježí se mi vlasy na hlavě, občas i otevírá pomyslná kudla v kapse. Ne, soudruzi, takto opravdu ne. Zodpovědnost profesionála, člověka z branže, se promítá do toho, že laického klienta úplně, pravdivě a srozumitelně informuje - ano, a to i "proti jeho vůli", to jest, když se po informacích sám nepídí. Toť vše - za svá rozhodnutí musí být každý zodpovědný sám. Ne, aby za něj odpovídala strana, vláda, EU, operátor, administrátor... brrrrr.
S tím zásadně nesouhlasím.
Já se, ve vší skromnosti, považuji za alespoň průměrně "inteligentního". Pokud mě tedy někdo jasně a prokazatelně varuje a já přesto operaci provedu, tak musím nést plnou zodpovědnost - to je OK.
Ale dnešní doba je složitá, podvodníci zdatní, a proto řada lidí není schopna domyslet vždy všechny důsledky potencionálně nebezpečných věcí, jako je např. tato zde diskutovaná. A nemusí to být papíroví idioti zbavení úředně svéprávnosti. Pro tuto (tvrdím že) většinu je třeba jisté zodpovědnosti ze strany zmíněných profesionálů - provozovatelů služeb, ...

BTW - jaké pak dává varování zde zmíněný Vodafone ? Žádné ? Nebo jen obecné typu: "kdo má přístup k Vašemu WWW účtu může číst Vaše SMS" ? Napadne pak každého i situace kolem autorizačních SMS hesel ?! Je pak takové varování "profesionála" dostatečné ? NE!

Odmítám ideologii vlků a ovcí, kdy je každý odpovědný jen sám za sebe. V občanské společnosti musí existovat zájem a snaha chránit i druhé, zvláště ty slabší. Na tom není nic "soudružského".