Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
No myslím že slova klasika: "Nemusí pršet, stačí když kape", jsou pravdivá i o penězích. Tedy lepší je přísun i malých částek od více lidí, než větších částek od méně. Odstřihnout se od tohoto zdroje dobrovolně by mohlo být pro některé operátory i likvidační.
Např. u nás v Plzni byla taková akce. 28. října na státní svátek bylo do mnoha veřejných i soukromých zábavních míst vstupné za 28,-Kč. V ten den bylo město plné. Např. v ZOO měli 4x vyšší tržby než v obvyklý víkendový den, kdy vstupné pro rodinu stojí 450,-Kč. Zřejmě jim ty tržby asi stačí.
Takže tak.
Telefonování je věc zbytná, kterou je možné omezit. Když cena nebude adekvátní tomu, k čemu volání je, tak se prostě omezí. A nebude z toho mít nikdo nic.
Např. u nás v Plzni byla taková akce. 28. října na státní svátek bylo do mnoha veřejných i soukromých zábavních míst vstupné za 28,-Kč. V ten den bylo město plné. Např. v ZOO měli 4x vyšší tržby než v obvyklý víkendový den, kdy vstupné pro rodinu stojí 450,-Kč. Zřejmě jim ty tržby asi stačí.
Takže tak.
Telefonování je věc zbytná, kterou je možné omezit. Když cena nebude adekvátní tomu, k čemu volání je, tak se prostě omezí. A nebude z toho mít nikdo nic.
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Jenomže ten zájem byl nejspíš jenom proto, že vstupné jednorázově pokleslo. Při trvale nízké ceně už bych na takový zájem nesázel...
Každopádně výhodu Odoriku vidím hlavně při kombinaci VoIP+GSM a v technických možnostech, které v takovém rozsahu - jako Odorik - snad veřejně nenabízí vůbec nikdo.
Každopádně výhodu Odoriku vidím hlavně při kombinaci VoIP+GSM a v technických možnostech, které v takovém rozsahu - jako Odorik - snad veřejně nenabízí vůbec nikdo.
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
To je právě to, že to vychází plus minus stejně. Ale MVNO stejně musí ten poplatek do těch cen částečně rozpustit. Čili pořád ti více volajcí na to mohou být hůře, než při současném způsobu.Pitomec píše:Pak je ještě varianta třetí, kterou už minimálně jeden MVNO uplatňuje a to, že se poplatek hradí jenom při útratě nižší, než je jím stanovená měsíční/půlroční částka. Sice to vychází pořád stejně, ale opticky vypadá líp
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Jenom bych chtěl upozornit, že pokud se volá z Odorik SIM xxxxxxxxx*Y, kde Y je číslo linky, tak je to účtováno na linku jaká identifikace je použita, takže tahle "feature" (jak bylo dříve na fóru zmíněno) se přesune do kategorie "bug". Taky by se to asi dalo použít obráceně.xsouku04 píše:Tohle přesně je v plánu. I samotný poplatek by se měl trochu snížit a přibudou levnější datové balíčky, které se budou hodit těm co spotřebují dat více než pár desítek MB/měsíc. Zatím je to v plánu následovně. Pokud během předchozích 30 kalendářních dnů bylo na dané lince utraceno 100 nebo více Kč vč. DPH, dennní poplatek se nazaúčtuje. Po přihlášení pak můžeme uvádět, kolik zbývá k utratit k tomu, aby se poplatek následující noc neúčtoval.Pak je ještě varianta třetí, kterou už minimálně jeden MVNO uplatňuje a to, že se poplatek hradí jenom při útratě nižší, než je jím stanovená měsíční/půlroční částka. Sice to vychází pořád stejně, ale opticky vypadá líp
To spíše ne, pointa virtuálních operátorů by měla být právě v tom, že mají menší doprovodné náklady a pokud je velkoobchodní nabídka férová, tak jsou levnější. Kmenový operátoři mají obvykle vyšší náklady, obzvláště na předplacenky, protože kredit na předplacených kartách je vydáván ve fyzické formě (výroba, distribuce, marže prodejce). Drží spoustu prodejen, které často (asi?) ziskové nejsou. Spoustu věcí nemají automatizovaných (stejně jako spousta virtuálů), takže k nim hodně lidí volá (nebo by si to ani sami neuměli nastavit), nebo i pokud je to automatizované, tak stejně přijdou na prodejnu. Podle mne spíše zjistí, že přichází o ty zákazníky, kteří vyžadují menší přímou pozornost, protože jsou ochotni si to sami nastavit/zařídit. Samozřejmě že netuším jaká je korelace mezi průměrnou útratou zákazníka a tím kolik vyžaduje přímé pozornosti, ale tipnul bych si, že postupně zaniknou ti virtuálové, kteří mají doprovodné náklady stejné nebo větší než kmenový operátoři. (kromě virtuálů, u kterých je hlavním účelem propagace svého hlavního podnikání)helmut.niederman píše: ...
Já si spíše myslím, že příjde doba, kdy u virtuálů a teď nemám na mysli přímo Odorik, ale jiné virtuály, že zákazníci si uvědomí, že je lepší být u kmenových operátorů O2, VF., T-mobile .
...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Aha, tohle bych nejraději vyřešil tím, že bych dovolil CLIP měnit přes api a android aplikaci.Jenom bych chtěl upozornit, že pokud se volá z Odorik SIM xxxxxxxxx*Y, kde Y je číslo linky, tak je to účtováno na linku jaká identifikace je použita, takže tahle "feature" (jak bylo dříve na fóru zmíněno) se přesune do kategorie "bug". Taky by se to asi dalo použít obráceně.
No u nás je ale trh hodně pokřivený. Hlavně kdejaká šedivka dostane nabídku za poloviční ceny než virtuálové. Skutečná přidaná hodnota těchto operátorů se často blíží nule. Někdy mám i pocit, že je záporná - dělají zmatky.To spíše ne, pointa virtuálních operátorů by měla být právě v tom, že mají menší doprovodné náklady a pokud je velkoobchodní nabídka férová, tak jsou levnější. Kmenový operátoři mají obvykle vyšší náklady, obzvláště na předplacenky, protože kredit na předplacených kartách je vydáván ve fyzické formě (výroba, distribuce, marže prodejce). Drží spoustu prodejen, které často (asi?) ziskové nejsou. Spoustu věcí nemají automatizovaných (stejně jako spousta virtuálů), takže k nim hodně lidí volá (nebo by si to ani sami neuměli nastavit), nebo i pokud je to automatizované, tak stejně přijdou na prodejnu. Podle mne spíše zjistí, že přichází o ty zákazníky, kteří vyžadují menší přímou pozornost, protože jsou ochotni si to sami nastavit/zařídit. Samozřejmě že netuším jaká je korelace mezi průměrnou útratou zákazníka a tím kolik vyžaduje přímé pozornosti, ale tipnul bych si, že postupně zaniknou ti virtuálové, kteří mají doprovodné náklady stejné nebo větší než kmenový operátoři. (kromě virtuálů, u kterých je hlavním účelem propagace svého hlavního podnikání)
Podobně je to myslím i s virtuály. Pokud je něčí přidaná hodnota hlavně v tom, že si vymyslí vlastní název a balíčky, na které dělá reklamu, je to docela chabé, a pokud nebude jeden z největších, nejspíše zase brzy zanikne... Takové ohromné množství virtuálů, jak vzniká nyní, se může udržet, jen když bude trh nadále pokřiven.
Je to podobné jako třeba obchody s potravinami. Po revoluci měl kde kdo svůj vlastní obchod, ale nyní jsou to už všechno velké řetězce, protože ty umožňují efektivnější fungování. I když někde to převzali Vietnamci a ti jsou stále samostatní, ale je to nejspíše tím, že dělají od nevidím do nevidím. Tedy malí virtuální operátoři zaniknou tím, že se začnou slučovat a marže budou tak nízké, že se to jinak než ve velkém nevyplatí dělat. Totiž marže na minutě bude třeba jen jeden haléř. Tohle očekávám i u VoIP operátorů.
Tedy snižovat náklady a mít co nejvyšší přidanou hodnotu, je podle mne cesta, jak se udržet.
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
A tím se to vyřeší? Mě přijde že sou 2 možný řešení. Buď účtovat na linku kde to skutečně originovalo a nebo udržovat v databázi co skutečně originovalo z Odorik SIM. Nebo už to v databázi udržujete?xsouku04 píše: Aha, tohle bych nejraději vyřešil tím, že bych dovoli CLIP měnit přes api a android aplikaci.
S tím, že virtuálu je příliš hodně a ty co nenabízí něco navíc tak zaniknou souhlasím, náš trh je na to moc malý. Hlavně mi přišlo vtipný jak někteří virtuálové malinko zdražili. Asi to špatně spočítali.xsouku04 píše: No u nás je ale trh hodně pokřivenej. Hlavně kdejaká šedivka dostane nabídku za poloviční ceny než virtuálové. Zkutečná přidaná hodnota těchto operátorů se často blíží nule. Někdy mám i pocit, že je záporná - dělají zmatky.
Podobně je to myslím i s virtuály. Pokud je něčí přidaná hodnota hlavně v tom, že si vymyslí vlastní název a balíčky na které dělá reklamu, je to docela chabé a pokud nebude jeden z největších nejspíše zase brzy zanikne .... Takové ohromné množství virtuálů jak vzniká nyní se může udržet jen když bude trh nadále pokřiven.
S tím, že je trh pokřiven ne (pokud tím teda nemyslíte pokřiven jako srovnání s jinými zeměmi), protože každá regulace je pokřivení trhu, ale "nepokřivený" trh v oligopolu znamená že cena produktu stoupne na maximální míru, kdy jsou lidi ještě ochotni takový typ produktu houfně kupovat.
A u nás je regulováno málo. (viz další odstavec)
To že operátoři dají lepší nabídky firmám než virtuálům, a to i přesto že jim musí navíc poskytovat doprovodné služby, znamená, že velkoobchodně jsou si ochotni na nějakém segmentu trhu konkurovat pouze pokud bude všechen zisk mezi kmenovými operátory.
Náš trh by se proto nejspíše dal označit za Smluvní oligopol a ČTU prostě neplní svou funkci. Ale to už jsem asi odbočil moc do ekonomie.
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Já jsem zcela proti jakémukoliv paušálu či takovému udržovacímu poplatku.
Oblíbenost VoIP je od Odorika v tom, že je v něm volnost. To bychom rádi i u volání z mobilu a jen vyčkáváme, zda se to zlepší. Zaujal nás také Voocall, ale také u předplacené karty chybí možnost roamingu
. Něco podobného bych rád viděl u Odorika. Ale některé ostatní služby Voocall které má v ceníku se nám protivý.
Oblíbenost VoIP je od Odorika v tom, že je v něm volnost. To bychom rádi i u volání z mobilu a jen vyčkáváme, zda se to zlepší. Zaujal nás také Voocall, ale také u předplacené karty chybí možnost roamingu

Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Kmenový T-mobile přece koupil GTS a tak by se snad mohlo něco změnit k lepšímu.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
Voocall sice nabízí nulový paušál, ale ve všeobecných podmínkách má uvedeno:MilanMr píše:Já jsem zcela proti jakémukoliv paušálu či takovému udržovacímu poplatku.
Oblíbenost VoIP je od Odorika v tom, že je v něm volnost. To bychom rádi i u volání z mobilu a jen vyčkáváme, zda se to zlepší. Zaujal nás také Voocall, ale také u předplacené karty chybí možnost roamingu. Něco podobného bych rád viděl u Odorika. Ale některé ostatní služby Voocall které má v ceníku se nám protivý.
Cituji.
A co více, vypadá to, že si zrušili fórum. Nevím proč, snad aby to tam nemohlo být veřejně propíráno. Včetně snad toho kolik maximálně minut lze provolat s "neomezenými" tarify.V případě mobilních předplacených Služeb je Zákazník povinen navýšit kredit alespoň jedenkrát za dva měsíce o minimálně 200Kč. V opačném případě je účtován poplatek 30Kč za každý měsíc kdy není podmínka splněna.
Zdroj.
https://www.voocall.cz/vop
Dnes (včetně) jsme snížili denní poplatek z 1 Kč/den na 0.70 Kč/den a připravujeme odpuštění tohoto poplatku při útratě 100 Kč a více během posledních třiceti kalendářních dnů. Nechceme totiž zákazníky nutit si dobíjet každý druhý měsíc po dvou stovkách.
Re: Poplatek 1,-Kč/1 den ?
To jsou příjemné novinky. Rodina byla zvyklá volat ze všeho možného jen ne z mobilů a tak zatím spotřeba jednotlivých čísel přes 100 Kč nehrozí. Časem se snad polepšíme.Dnes (včetně) jsme snížili denní poplatek z 1 Kč/den na 0.70 Kč/den a připravujeme odpuštění tohoto poplatku při útratě 100 Kč a více během posledních třiceti kalendářních dnů. Nechceme totiž zákazníky nutit si dobíjet každý druhý měsíc po dvou stovkách.