Jenom bych chtěl upozornit, že pokud se volá z Odorik SIM xxxxxxxxx*Y, kde Y je číslo linky, tak je to účtováno na linku jaká identifikace je použita, takže tahle "feature" (jak bylo dříve na fóru zmíněno) se přesune do kategorie "bug". Taky by se to asi dalo použít obráceně.
Aha, tohle bych nejraději vyřešil tím, že bych dovolil CLIP měnit přes api a android aplikaci.
To spíše ne, pointa virtuálních operátorů by měla být právě v tom, že mají menší doprovodné náklady a pokud je velkoobchodní nabídka férová, tak jsou levnější. Kmenový operátoři mají obvykle vyšší náklady, obzvláště na předplacenky, protože kredit na předplacených kartách je vydáván ve fyzické formě (výroba, distribuce, marže prodejce). Drží spoustu prodejen, které často (asi?) ziskové nejsou. Spoustu věcí nemají automatizovaných (stejně jako spousta virtuálů), takže k nim hodně lidí volá (nebo by si to ani sami neuměli nastavit), nebo i pokud je to automatizované, tak stejně přijdou na prodejnu. Podle mne spíše zjistí, že přichází o ty zákazníky, kteří vyžadují menší přímou pozornost, protože jsou ochotni si to sami nastavit/zařídit. Samozřejmě že netuším jaká je korelace mezi průměrnou útratou zákazníka a tím kolik vyžaduje přímé pozornosti, ale tipnul bych si, že postupně zaniknou ti virtuálové, kteří mají doprovodné náklady stejné nebo větší než kmenový operátoři. (kromě virtuálů, u kterých je hlavním účelem propagace svého hlavního podnikání)
No u nás je ale trh hodně pokřivený. Hlavně kdejaká šedivka dostane nabídku za poloviční ceny než virtuálové. Skutečná přidaná hodnota těchto operátorů se často blíží nule. Někdy mám i pocit, že je záporná - dělají zmatky.
Podobně je to myslím i s virtuály. Pokud je něčí přidaná hodnota hlavně v tom, že si vymyslí vlastní název a balíčky, na které dělá reklamu, je to docela chabé, a pokud nebude jeden z největších, nejspíše zase brzy zanikne... Takové ohromné množství virtuálů, jak vzniká nyní, se může udržet, jen když bude trh nadále pokřiven.
Je to podobné jako třeba obchody s potravinami. Po revoluci měl kde kdo svůj vlastní obchod, ale nyní jsou to už všechno velké řetězce, protože ty umožňují efektivnější fungování. I když někde to převzali Vietnamci a ti jsou stále samostatní, ale je to nejspíše tím, že dělají od nevidím do nevidím. Tedy malí virtuální operátoři zaniknou tím, že se začnou slučovat a marže budou tak nízké, že se to jinak než ve velkém nevyplatí dělat. Totiž marže na minutě bude třeba jen jeden haléř. Tohle očekávám i u VoIP operátorů.
Tedy snižovat náklady a mít co nejvyšší přidanou hodnotu, je podle mne cesta, jak se udržet.