
Nová verze SIP proxy
Re: Nová verze SIP proxy
Teď za poslední asi 2 hodiny už mně zase vypadly 2 linky. Stačí restartovat telefon a cca půl hodiny je všechno v pohodě a pak zase výpadek a tak pořád dokola 

Re: Nová verze SIP proxy
Po 20. hodině jsem měl dnes příchozí hovor na svou pevnou linku v síti Odorik a hovor byl několikrát přerušen a volající mne musel vytáčet znovu (z pevné linky O2). Vždy se nejdříve přestal přenášet hlas ode mne k volajícímu, za pár vteřin skončil celý hovor a ozvalo se "halali". Hovor se po chvíli přerušil, i když jsem u sebe využil přesměrování na skype.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová verze SIP proxy
Abychom to mohli prošetřit, potřebujeme id hovorů, o které se jedná. Id hovoru najdete v podrobnějším výpise hovorů v pravém sloupečku.Vojtěch píše:Po 20. hodině jsem měl dnes příchozí hovor na svou pevnou linku v síti Odorik a hovor byl několikrát přerušen a volající mne musel vytáčet znovu (z pevné linky O2). Vždy se nejdříve přestal přenášet hlas ode mne k volajícímu, za pár vteřin skončil celý hovor a ozvalo se "halali". Hovor se po chvíli přerušil, i když jsem u sebe využil přesměrování na skype.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová verze SIP proxy
Hlavní důvodem byla funkčnost BLF. http://askozia.com/voip/what-is-blf/Návštěvník píše:Jak to napsat, aby si to někdo nevyložil jako zlovolný útok... opravdu to tak není myšleno...
Když jsem kdysi hodně, hodně dávno studoval jistý předmět o serverech, vyučující nám vtloukal do hlavy železné pravidlo: POKUD NĚCO FUNGUJE A PLNÍ SVŮJ ÚČEL, NESAHEJTE NA TO, a klidně třeba pět nebo deset let; produkční servery nejsou místem pro realizaci vývojářských ambicí. A za těch cca 30 let praxe jsem se o pravdivosti téhož dostkrát přesvědčil. Mne se zde probíraná inovace nijak nedotkla (alespoň mám ten dojem), nicméně přesto mně vede k otázce: Opravdu to bylo NUTNÉ?
Totiž - pak se nedivme, že ve veřejnosti stále přetrvává obecné povědomí, že VOIP telefonie je něco, co je ve srovnání s klasickou sice levné, ale zato nějak méně spolehlivé (občas to nefunguje a musíme se o to nějak starat)...
Pro použití i v menších firmách je to velmi užitečné. Vidíte, kdo má právě obsazeno, a tak nebude volat nebo přepojovat hovor na někoho, kdo má právě obsazeno.
Měla by to být snad poslední větší změna.
Změna je též prevence před potížemi a přetížením někdy v budoucnu. Nová verze se chová úsporněji a měla být odolnější na větší zátěž.
Re: Nová verze SIP proxy
Tak noční výpadky opět pokračovaly, zase odhlášeny 3 linky, bohužel 2 z toho na těch Grandstreamech samy nenaskočily.
Re: Nová verze SIP proxy
Teď opět další linka odhlášena a po 10 minutách přihlášena. Něco je špatně...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová verze SIP proxy
Vypadá to na prosté přetížení hardwarového stroje, který tak občas něco nevyřídí. Noční výpadky byly kvůli v té době probíhající záloze. David již počal dělat kroky k odstranění.Pitomec píše:Teď opět další linka odhlášena a po 10 minutách přihlášena. Něco je špatně...
Re: Nová verze SIP proxy
Na lince, kde je Siemens Gigaset, mně to až tak nevadí, protože ten se dokáže sám připojit znovu. Ale ty Grandstream-šunty bohužel ne a je nutný ruční zásah, což znamená buď zavolat na mobil, aby to někdo provedl (je-li poblíž), anebo až jsem u toho, tak to udělám sám. A to otravuje.
Re: Nová verze SIP proxy
Já bych si dovolil nesouhlasit. Proč?
Vše se vyvíjí a mnohé se, bohužel, nedá jinak udělat, než to na chvíli "odstavit".
U těch "klasických" telefonů, respektive ústředen a konfigurací telefonních sítí, se také prováděly mnohé změny, ale až na výjimky v době slabého provozu (v nočních hodinách), ale nikde se o tom zpravidla nepsalo, nemluvilo, systém samotný to nikde "nehlásil" (email)... Lidé byli tak nějak zvyklí, že to občas nešlo - kabelové poruchy, bouřky a jiné.
Nároky nás uživatelů se postupem času zvyšují a na minulost se rychle zapomíná. Kdo si dnes pamatuje, že na telefonní hovor z bodu A do B musel také třeba čekat u telefonu i více jak dvě až čtyři hodiny než mu jej spojovatelka spojila. To i na samotné zřízení telefonu doma se čekalo i několik roků!!! Mobil? V té době, a není zas tak dávno, to bylo něco zcela nepředstavitelného...
Buďme rádi, že lidé u Odoriku na tom stále pracují a nespí na vavřínech! Čas ukáže, že jdou tím správným směrem. Jsem o tom, při svých zkušenostech, přesvědčen!
Všem přeji klidné a spolehlivé telefonování s Odorikem!
Vše se vyvíjí a mnohé se, bohužel, nedá jinak udělat, než to na chvíli "odstavit".
U těch "klasických" telefonů, respektive ústředen a konfigurací telefonních sítí, se také prováděly mnohé změny, ale až na výjimky v době slabého provozu (v nočních hodinách), ale nikde se o tom zpravidla nepsalo, nemluvilo, systém samotný to nikde "nehlásil" (email)... Lidé byli tak nějak zvyklí, že to občas nešlo - kabelové poruchy, bouřky a jiné.
Nároky nás uživatelů se postupem času zvyšují a na minulost se rychle zapomíná. Kdo si dnes pamatuje, že na telefonní hovor z bodu A do B musel také třeba čekat u telefonu i více jak dvě až čtyři hodiny než mu jej spojovatelka spojila. To i na samotné zřízení telefonu doma se čekalo i několik roků!!! Mobil? V té době, a není zas tak dávno, to bylo něco zcela nepředstavitelného...
Buďme rádi, že lidé u Odoriku na tom stále pracují a nespí na vavřínech! Čas ukáže, že jdou tím správným směrem. Jsem o tom, při svých zkušenostech, přesvědčen!
Všem přeji klidné a spolehlivé telefonování s Odorikem!
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová verze SIP proxy
Vypadá to, že ono občasné odhlášení způsobovalo běh monitorovacího softwaru v promiskuitním režimu síťové karty, který jsem vypnuli (není nutný, pomáhá jen při zkoupání potíží) a přesuneme jej na jiný stroj.Pitomec píše:Na lince, kde je Siemens Gigaset, mně to až tak nevadí, protože ten se dokáže sám připojit znovu. Ale ty Grandstream-šunty bohužel ne a je nutný ruční zásah, což znamená buď zavolat na mobil, aby to někdo provedl (je-li poblíž), anebo až jsem u toho, tak to udělám sám. A to otravuje.
Také David odstranil problém, kdy se některým stávalo, že telefon i po zavěšení zvonil dále. Naše proxy ignorovala Cancel. Ten problém byl zavlečen dnes v noci a odstraněn dnes dopoledne.
Další známý a stále nevyřešený problém je, pokud má někdo zapnuté RTP (není to běžné, je to malé procento zákazníků, kteří měli obvykle nějaké potíže se svým routerem nebo připojením k internetu) proxy a volá si ze své linky opět na svou a tu stejnou linku (tedy má přihlášených více linek paralelně), pak není v některých případech nic slyšet. Okamžitě se to dá vyřešit vypnutím RTP proxy (to děláme my, zákazník to sám nemůže udělat), problém dále zkoumáme, téměř nikoho se ale netýká.
Co se týče Grandstream GXP-280. Bohužel už nemáme žádný kus skladem, abychom něco podobného zkusili zopakovat. V každém případě je to špatně, protože k přechodnému selhání může dojít i z jiné příčiny, i když u nás bude vše na 100%, třeba výpadkem internetu.
Navrhuji bezplatnou výměnu jednoho ze dvou telefonů GXP-280 za novější typ GXP1160 http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/t ... am-gxp1160, abychom měli onen kus na zkoumání.
Nechce se mi moc věřit, že by to byla neřešitelná závada všech telefonu GXP-280 bez možnosti to nějak vyřešit. Předpokládám, že vymyslíme způsob, jak přenastavit ten druhý, aby se to již nedělo.
Možná to dělají jen tyto dva kusy, nebo to dělá jen ve spojitosti s daným routerem apod. Můžete se stavit na pobočce v Brně? Telefonů GXP-280 jsme prodali hodně a nikdo jiný si nestěžuje.