Re: Odchozí identifikace_číslo mobilu
Napsal: ned 30. říj 2011 20:01:57
Tak to nevím, ale u každé SIM při koupi přece nějaké papíry jsou. I předplacené
Váš poskytovatel telefonních služeb
https://forum.odorik.cz/
Tím ale prokazujete nikoli oprávnění s číslem disponovat, ale jen přístup k telefonu s se SIMkou svázanou s tím číslem. A to ještě jen v době, kdy ta "autorizační" SMS dorazila....Pitomec píše:A to je takovej problém to mobilní číslo autorizovat přes SMS, která se právě na daný číslo zašle?
Jenže to tady mícháte jabka s hruškama. Banka po Vás ty detaily nechce proto, že dispoziční právo k číslu je z hlediska účelu pro který to číslo banka chce zcela irelevantní. Stačí, že k němu máte přístup. A je jedno, zda plně či jen částečně oprávněný. Musel byste být padlý na hlavu, abyste uvedl pro zasílání autorizačních SMS číslo, které nemáte pod kontrolou.Pitomec píše:Ale to je tak všude - pokud mám internetový bankovnictví, tak mně taky chodí autorizační SMS na telefonní číslo, který jsem v bance uvedl a aniž by někdo zkoumal, jestli je to číslo moje nebo někoho jinýho. Zrovna tak když ho prodám nebo někomu věnuju, tak opět nikdo v bance toto neřeší a je to jenom můj problém.
Jenomže to bych musel být stejně padlý na hlavu i u VOIP, abych na svoje přidělené číslo od VOIP operátora registroval mobil někoho jiného, který taktéž nemám pod kontrolou.ViR píše:Jenže to tady mícháte jabka s hruškama. Banka po Vás ty detaily nechce proto, že dispoziční právo k číslu je z hlediska účelu pro který to číslo banka chce zcela irelevantní. Stačí, že k němu máte přístup. A je jedno, zda plně či jen částečně oprávněný. Musel byste být padlý na hlavu, abyste uvedl pro zasílání autorizačních SMS číslo, které nemáte pod kontrolou.Pitomec píše:Ale to je tak všude - pokud mám internetový bankovnictví, tak mně taky chodí autorizační SMS na telefonní číslo, který jsem v bance uvedl a aniž by někdo zkoumal, jestli je to číslo moje nebo někoho jinýho. Zrovna tak když ho prodám nebo někomu věnuju, tak opět nikdo v bance toto neřeší a je to jenom můj problém.
U CLI je problém v tom, že ač má spíš jen charakter srovnatelný se zpáteční adresou napsanou na obálce, je veřejností a sice podzákonnými, leč pro operátory "obecně závaznými" předpisy, vnímáno a prezentováno spíše jako "de facto identita", či její součást. Prostě jako něco, co není pouhý holý adresní údaj, ale dejme tomu něco jako podpis.
A jelikož z pohledu ČTÚ a jeho rozhodnutí o přidělení čísel nezodpovídá za nesprávné použití čísla "nesvéprávný účastník" ale operátor (leda že by prokázal, nejen že to nesprávné použití nezavinil, ale že navíc učinil i maximální opatření, směřující k zabránění zneužití), tak je přiměřená obezřetnost celkem na místě...
Ano, to je samozřejmě jeden z možných přístupů. Ale jelikož odpovědnost za odeslané CLI leží z pohledu správního práva (a možnosti nést sankce za správní delikt) na poskytovateli služby, je výhradně v jeho kompetenci, jakým způsobem bude požadovat doložení dispozičního práva k číslu.Pitomec píše:A pokud jde o případné zneužití, tak to jsme už tuším probírali - není problém, aby ona autorizační SMS měla platnost třeba jenom půl roku a po této době se posílala nová.