Stránka 2 z 3
Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: úte 25. lis 2014 17:16:29
od mobilemanic
Já hlavně nechápu, proč to tam cpou, když uživatel kredit ještě má...?! Tak snad poslední záchranu budu potřebovat až mi kredit dojde a ne předtím...? Nabednu

Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: úte 25. lis 2014 17:56:44
od ViR
mobilemanic píše:Já hlavně nechápu, proč to tam cpou, když uživatel kredit ještě má...?! Tak snad poslední záchranu budu potřebovat až mi kredit dojde a ne předtím...? Nabednu

No, jestliže "půjčí" 50 Kč a 5 Kč, tedy 10 %, si vezme třeba druhý den zpět, tak si spočítejte úrok či RPSN

. A s předstihem to tam rvou proto, že takhle si to od nich část lidí "půjčí " aniž by to skutečně potřebovali, ať už pro jistotu, nebo prostě jen na vyzkoušení...
Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: stř 26. lis 2014 16:36:27
od helmut.niederman
A ta jejich nová službička je i na nových vodafone předplacenkách ? Rád bych to otestoval, ale jestli je to na starých předplacenkách, tak mám smůlu

Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: stř 26. lis 2014 19:43:34
od xsouku04
helmut.niederman píše:A ta jejich nová službička je i na nových vodafone předplacenkách ? Rád bych to otestoval, ale jestli je to na starých předplacenkách, tak mám smůlu

Na Oskartě ne.

Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: čtv 27. lis 2014 13:00:20
od 5uch
Dollphinka píše:...upřímně řečeno, když posloucháte tu jejich automatickou nabídku "KPZ" v době, kdy nutně potřebujete zavolat, víte, že máte dostatečný kredit (např. 40 Kč) a ono Vám to půl hodiny mele do ucha nesmysly.....to člověku dojde trpělivost a hlavně přestane chápat smysl sdělení (a to jsem rodilá Češka, být cizinec, nechápu už vůbec

). Po vyslechnutí jejich nabídky stejně zmáčknete jakékoliv tlačítko, protože Vám řeknou, že se jinak nikam nedovoláte a tím aktivujete službu KPZ. Tudíž se ptám, jak mohu jejich nabídku odmítnout, vypnout sdělení apod.?
Půlhodina mletí nesmyslů to snad nebude...

Pokud jde délku hlášky a agresivitu vnucování služby, je třeba tlačit na VF (a ne zde), aby s tím VF něco udělal.
Text tzv. SOS SMS (který byl až příliš srdceryvný a zpovykaný) nakonec také upravili do neutrálnější podoby, patrně na základě zpětné vazby od zákazníků.
Dollphinka píše:
Já osobně Vodafone předplacenku nemám, nemohu vyzkoušet. Znáte někdo přesný postup?
Tak jak víte, že to mele půl hodiny nesmysly a nejde to utnout? (rýp, drc drc)

Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: čtv 27. lis 2014 13:10:31
od 5uch
xsouku04 píše:No já si myslím, že je to prostě tak, že člověk si to, ať chce nebo nechce, musí vždy vyslechnout a nic nemačkat, poté bude spojen. Na to, že to může někoho zmást, nebo někomu dokonce lézt na nervy, u Vodafonu nejspíš nepomysleli.
Stejně by mě ale zajímalo přesné znění té hlášky, abychom mohli posoudit, jak moc je zavádějící. Pokud někdo máte ještě předplacenku od Vodafone.
Už jsem to na jedné předplacence určené k zahození použil k "vydojení", ale hlášku si bohužel nepamatuji (a opakovat to nebudu).
Každopádně to nebylo nic pro mne matoucího, ale je nutno přihlédnout k tomu, že jsem dopředu o situaci s KPZ věděl, hlášku čekal a byl připraven službu využít, ne ji odmítnout.
Pozitivní informace: na rozdíl od podobné služby u O2 lze dlužný kredit použít i k úhradě premium SMS (např. SMS jízdenka). Pokud jde o DMS, audiotext a různé "odrblinky", tak nemám zkušenost.
Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: čtv 27. lis 2014 14:52:41
od Dollphinka
5uch píše:Půlhodina mletí nesmyslů to snad nebude...

Pokud jde délku hlášky a agresivitu vnucování služby, je třeba tlačit na VF (a ne zde), aby s tím VF něco udělal.
Text tzv. SOS SMS (který byl až příliš srdceryvný a zpovykaný) nakonec také upravili do neutrálnější podoby, patrně na základě zpětné vazby od zákazníků.
Samozřejmě půl hodinou přeháním, ale když Vám něco nabízí 2 minuty v době, kdy si chcete zavolat, tak Vás to přeci vytočí.

Samozřejmě, že by bylo lepší si stěžovat u VF, tady je to házení hrachu na zeď. Můj osobní problém to není, ale zákazníků, kterým vysvětluji použití služeb Odorik, se to týká. Tím potažmo i mě, protože si stěžují, že se nedovolají na ústřednu Odorik, což není pravda.
Dollphinka píše:
Já osobně Vodafone předplacenku nemám, nemohu vyzkoušet. Znáte někdo přesný postup?
5uch píše:Tak jak víte, že to mele půl hodiny nesmysly a nejde to utnout? (rýp, drc drc)

Takže jim názorně ukáži, jak mají prozvonit Odorik a byla jsem překvapená VF hláškou "Nemáte dostatečný kredit.... Máte 45,-Kč......bla bla bla." Odhaduji délku hlášky na 2 minuty a možná i méně. Každopádně je to velké zdržení. Většina cizinců vůbec netušila, co jim to říká, dají si telefon od ucha a čekají. Poté samozřejmě neví, co mají udělat. Když skončí hláška, tak mačkají tlačítka, půjčí si peníze a dovolají se.
Výhodný business pro VF

Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: čtv 27. lis 2014 15:22:54
od 5uch
Dollphinka píše:
Takže jim názorně ukáži, jak mají prozvonit Odorik a byla jsem překvapená VF hláškou "Nemáte dostatečný kredit.... Máte 45,-Kč......bla bla bla." Odhaduji délku hlášky na 2 minuty a možná i méně. Každopádně je to velké zdržení. Většina cizinců vůbec netušila, co jim to říká, dají si telefon od ucha a čekají. Poté samozřejmě neví, co mají udělat. Když skončí hláška, tak mačkají tlačítka, půjčí si peníze a dovolají se.
Výhodný business pro VF

Už rozumím...
Ale pokud se nepletu, ta hláška o nízkém kreditu tam byla i dříve (nevím, zda se pouštěla při kreditu pod 50 Kč, nebo až při ještě nižším).
Ale to byla určitě kratší a hlavně - nebyla tam ta interaktivita.
Správné řešení by bylo:
- hned v úvodu s oznámením stavu kreditu dát možnost zbytek hlášky přeskočit (klávesou)
- nebo dát možnost si vyslechnout info o podmínkách půjčky (jiná klávesa). Potvrzení půjčky řešit v hlasovém automatu až po potvrzení zájmu
- bez stisku klávesy se nic nepůjčuje a provede se hovor.
Celé by se to mělo vejít do půl minuty.
Nebo:
- při poklesu kreditu zaslat jednorázově SMS s informací "jak na to".
Pokud jde o jazyk automatických hlášek - mám za to, že i to jde nastavit v samoobsluze (do angličtiny), kdo by to ale dělal, že.
Je to schované v samoobsluze -> výdaje pod kontrolou -> nastavení vyúčtování. Zda to ovlivní i plechovou hubu si nejsem jistý, ale podle logiky věci by mělo.
Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: čtv 27. lis 2014 16:02:55
od Dollphinka
5uch píše:
Už rozumím...
Ale pokud se nepletu, ta hláška o nízkém kreditu tam byla i dříve (nevím, zda se pouštěla při kreditu pod 50 Kč, nebo až při ještě nižším).
Ale to byla určitě kratší a hlavně - nebyla tam ta interaktivita.
Správné řešení by bylo:
- hned v úvodu s oznámením stavu kreditu dát možnost zbytek hlášky přeskočit (klávesou)
- nebo dát možnost si vyslechnout info o podmínkách půjčky (jiná klávesa). Potvrzení půjčky řešit v hlasovém automatu až po potvrzení zájmu
- bez stisku klávesy se nic nepůjčuje a provede se hovor.
Celé by se to mělo vejít do půl minuty.
Nebo:
- při poklesu kreditu zaslat jednorázově SMS s informací "jak na to".
Pokud jde o jazyk automatických hlášek - mám za to, že i to jde nastavit v samoobsluze (do angličtiny), kdo by to ale dělal, že.
Je to schované v samoobsluze -> výdaje pod kontrolou -> nastavení vyúčtování. Zda to ovlivní i plechovou hubu si nejsem jistý, ale podle logiky věci by mělo.
Ano, hláška byla vždy (bylo to méně než 50 Kč), byla kratší a jak říkáte, nebyla interaktivní. Možná VF hlášku již upravil, naposledy mi připadala trochu kratší, ale opět jsem neměla možnost doposlouchat ji celou. Předpokládám, že lze volat i bez zapůjčení kreditu, ale to pochopí jen česky mluvící člověk.
Souhlasím s Vaším návrhem správného řešení. To bychom ovšem po VF z jejich vlastní iniciativy chtěli moc a bylo by to pro ně kontraproduktivní
Ano, jazyk hlášek lze určitě změnit v Samoobluze, ale většina zákazníků, kteří s tímto problémem přijdou, jsou rusky mluvící a vůbec nemají tušení, že mají VF Samoobsluhu. A nejsem si jistá, zda je v nabídce i ruský jazyk kromě anglického. Každopádně Samoobsluhu jim zakládat nebudu, to je radši naučím nepůjčovat si kredit, až konečně někdo napíše návod, jak na VF a jejich novou KPZ

Re: Vodafone předplacenka - není možné provolat kredit k nul
Napsal: sob 29. lis 2014 12:35:20
od 5uch
Dollphinka píše:
Ano, jazyk hlášek lze určitě změnit v Samoobluze, ale většina zákazníků, kteří s tímto problémem přijdou, jsou rusky mluvící a vůbec nemají tušení, že mají VF Samoobsluhu. A nejsem si jistá, zda je v nabídce i ruský jazyk kromě anglického. Každopádně Samoobsluhu jim zakládat nebudu, to je radši naučím nepůjčovat si kredit, až konečně někdo napíše návod, jak na VF a jejich novou KPZ

Pokud vím, jako jazyk samoobsluhy a hlášek se nabízí jen čeština a angličtina.
Možná by měl VF zapřemýšlet o té ruštině a také vietnamštině.

Na druhou stranu je otázka, zda by se to vyplatilo. Máte nejspíš pravdu v tom, že to spousta lidí neřeší. Cizinci s krátkodobým pobytem se tím otravovat nebudou a možná ani ti s tím dlouhodobým.