Tron píše:Pro informaci mam mobilni internet LTE T-mobile, neomezeny(=1TB/mesic) s rychlosti 5-22 Mbit za 390,- mesic bez DPH, prekvapuje me, ze tak velka firma, jako odorik nedostane stejnou nabidku( tusim od Novery), jako firma s 50-100 zamestnanci a musi nabizet za jeste horsi penize 10GB.
Tohle by byl zajimavy podnet CTU - i kdyz nyni je CTU opet pod kridly operatoru a jen dela, ze neco dela.
Nicmene me opravdu prekvapuje, ze odorik ma tak slabou vyjednavaci pozici a nedokazi si vysvetlit, co to zpusobuje. Jestli je odorik tak mekky, nebo operatori tak silni, protoze za 2x vetsi cenu mit 100x mene s radove 50x vetsi kupni silou, to je silna disproporce.
Je to tak, je to cenový paradox v ČR. Virtuál s tisíci aktivními simkartami dostane horší podmínky než firma s 50 simkartami.
Prý to jinde na světě není běžné, ale osobně nevím, jaké jsou neveřejné nabídky pro větší firmy jinde ve světě.
Proč je to tak?
Osobně si myslím, že místo aby ona velká trojka investovala do zlepšení svých služeb (např. pokrytí signálem ve vlacích, lepší internetové připojení a pod.), soustředila se na nesmyslné přetahování firemních zákazníků mezi sebou. To mělo zásadní vliv na ceny a to takový, že ceny u firemních zákazníků jsou nyní několikanásobně nižší, než jaké jsou veřejné nabídky. Podle mého názoru už nyní prostě naráží na náklady a operátorům hrozí prodělek. Existují např. neveřejné nabídky pro Vietnamce, kdy za 600 Kč/měsíc dostanou neomezené volání v ČR a navíc 1000 minut do Vietnamu - u spousty simkaret na tom musí prodělat, protože velkoobchodní cena do Vietnamu je cca 1 Kč/min bez DPH. Že by Vietnamci nechávali větší část minut prostě ladem, se mi moc nechce věřit. Vietnamci jsou velmi úsporní. K čemu jsou vodafonu takoví zákazníci, kde se profit blíží nule, nebo je rovnou záporný?
Tedy trh, co se týče těchto neveřejných větších nabídek, je plně konkurenční. Kde jsou ale ceny stále nadsazeny, jsou veřejné nabídky pro koncové uživatele. A velká trojka si dává pozor na to, aby virtuálové nemohli výrazně tyto ceny snížit.
Lepší by podle mého názoru bylo, kdyby se velká trojka více soustředila na efektivnější chod a dokonalejší služby. Z toho by těžili totiž všichni zúčastnění a neveřejné nabídky by nemusely až tolik klesnout (argumentem k přechodu by byly lepší služby), o to více by mohly klesnout nabídky veřejné a virtuálních operátorů.
Pro někoho, kdo potřebuje hodně dat každý měsíc a celý rok, je asi nejlepší využít nějaké té neveřejné nabídky a pořídit si speciální datovou simkartu. U datové simkarty je to totiž podstatně jednodušší s přeúčtováním. Když se vypnou roamingová data (ta jsou stejně nevýhodná), vůbec nehrozí nebezpečně velký účet. A není třeba řešit přenos čísel a jiné často problémové věci.
Pokud ale někdo má u nás simkartu a potřebuje více dat třeba jeden měsíc v roce, může být pro něj pohodlnější a vlastně tím i výhodnější si to objednat u nás a to právě ve chvíli, kdy to potřebuje. A hlavně proto je zde tato naše nabídka.
Navíc část lidí se k neveřejné nabídce vůbec nedostane a nebo těch dat potřebují málo, že nemá smysl se tím zabývat. Pak jsme tu opět my.
Bohužel nemůžeme prodávat za nižší ceny, než nakupujeme. Máme jen možnost tyto balíčky nabídnout, nebo nenabídnout. Části lidem jsou a budou užitečné, a proto je nabízíme.
Sílu argumentovat před ČTÚ na vlastní pěst moc nemáme. Dělá to za nás např.
http://www.aodt.cz/. To ale moc nevadí, protože máme stále dost práce se zdokonalováním jiných věcí na Odorik.cz, které přímo ovlivnit můžeme a nikdo jiný to za nás neudělá.
U ČTÚ je to také tak, že každý hájí svoje vlastní zájmy a tak nějak se vyznat v těch všech argumentech a navíc požadavcích od EU nemusí být tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. I při vší píli a dobrém úmyslu.