Kristovec píše:Muzete mit 294 SMS do vsech siti za 0,30 Kc,coz myslim jde.
Vyridte si CD InKartu,tedy Ceske Drahy,a jako zakaznik Ceskych Drah dostanete od Vodafonu tarif Nabito 350,ale se 75% slevou! A tak,za 88 Kc pausalu mate bud 70 volacich minut,nebo prave tech 294 SMS,pochopitelne do vsech siti.
Druha moznost - primo u Vodafonu mate za 500 Kc SMS zcela neomezene,treba í milion.
Ano existují výhodné tarify a bude to určitě v budoucnu lepší. Myslím, že pro toho kdo volá více, potřebuje být v pohybu a nejezdí a nevolá do zahraničí, tak si vystačí s tarify takovými jaké jsou a bez VoIP se poměrně dobře obejde.
Mít ale doma "pevnou linu" v podobě VoIP, nebo možnost zavolat z počítače ale také není špatný doplněk. Zvláště když
např. potřebujete volat na pevnou, nebo na různé odrb čísla jako 844, kde vás klidně mohou vodit za nos celou hodinu. A měli by jste pak po volných minutách. Někdo z lidí s kterým často komunikujete může též preferovat volání na geografické číslo před voláním na mobil.
Pokud si domů pořídíte VoIP telefon, třeba za 1500 Kč, můžete počítat, že jeho životnosti je 10 i více let. (na rozdíl od mobilu, který stojí třeba 7000 Kč a za dva roky mu životnost pomalu končí)
Mohu tak počítat měsíční pořizovací náklady na cca 10 Kč/měsíc. Tato investice se jistě vyplatí, protože stačí
několik hovorů měsíčně a máte vše zpátky i se ziskem. Nemluvě o pohodlí a dalších možnostech jako volat z obýváku na skype a pod.
Občas poslat sms pohodlně s doručenkou z webu nebo přes API z vaší vlastní aplikace, může být také užitečné.
Sms tedy považujeme spíše za doplňkovou službu.
Ale např. onen tarif kde za 500 Kč máte neomezené sms, znamená neomezené jen v reklamštině.
O tom jsem psal. Pokud se jim nebudete vyplácet, prostě vás zablokují a nebudou komunikovat jinak
než doporučenými dopisy. Takže mluvit o miliónu sms značí, že někdo uvěřil reklamštině.
Ve zkutečnosti můžete poslat jen maximálně tisíce sms měsíčně, pokud pošlete více, budete mít problém, přestože jen
obesíláte svoje zákazníky.
Neomezené tarify jsou vždy o tom kdo z koho. Operátor doufá, že si to zákazník aktivuje a pak to bude málo využívat a nejlépe to zapomene deaktivovat a bude stále platit. Zákazník zase kalkuluje s tím, že bude schopnej provolat třeba 2000 minut měsíčně, což mu ale dlouho nevydrží, protože takto dlouho telefonovat prostě není přirozené. (Málo kdo je schopný provolat více jak 1000 minut/měsíc - pokud netrpí nějakou úchylkou nebo nepořádá denně nějaké telefonní konference) Typicky hodně volající aktivní a schopný člověk neprovolá více jak 800 minut/měsíc. Kdyby totiž provolal více, přestává být jeho práce efektivní. (pokud není telefonování jeho hlavní náplň práce) Typicky ale provolá spíše tak 300 minut. Chci tím říct, že v běžných případech ony neomezené tarify nevyjdou výhodněji než VoIP, ale pokud je člověk v pohybu tak mohou být dobrý nápad.
Další význam VoIP je pro firmy, kde většina zaměstnanců je v kanceláři. Velká výhoda možnost přepojování hovorů a také propojení s informačním systémem firmy
pomocí API (připravujeme). Pokud bude volat zákazník, v době vyzvánění už budu vidět ve firemním informačním systému o jakého zákazníka se jedná a historii kontaktů.
Obrovská marketingová výhoda může být použití osmistovky. Krásný příklad dobrého použití osmistovky je zde
http://express-lakovna.cz/ Všude na stránkách je zákazník vyzýván aby jako první krok zavolal, a on opravdu nejspíš zavolá, protože je to nejpohodlnější. Jakmile zavolá, už je s ním možné pracovat. Úspěšnost získávání nových zákazníků se tak může několikanásobně vylepšit.