V podstatě potvrzuji. Používám E51, integrovaný klient (nastaveno přes SW "SIP VoIP Settings", ale není to nezbytně nutné..), WiFi a/nebo O2 3G, různí operátoři (včetně vlastní virtuální PBX s LCR).Pitomec píše:Nokia E51, Vodafone 3G a Odorik v pohodě.
Ke známým WiFi AP se mi integrovaný VoIP klient loguje automaticky (doma, v kanceláři, na chalupě atd.) ke 3G se v případě potřeby přihlašuji ručně. VoIP volání je nastaveno jako prioritní, což znamená, že jakmile je klient nalogován, odchozí hovor jde automaticky přednostně přes VoIP.
Kvalita je zpravidla výborná (=> lepší než GSM) až dobrá (=> srovnatelné s GSM). Jen pro představu o využití - od posledního vynulování čítačů bylo 26:33 hod. GSM hovorů a 60:46 hod. VoIP hovorů.
Jinak E51 je už sice docela staré železo, ale po zralé úvaze ji nechávám repasovat (dokud jsou díly), protože je to podle mne z hlediska "využití pro telefonování" mimořádně povedený telefon a je to prostě "dělník".
Naproti tomu, u mnoha super extra nových androidů mám pocit, že telefonování (a to i přes GSM či 3G, natož přes VoIP) je bráno výrobci spíš jako nějaká doplňková funkce, na jejíž kvalitě příliš nezáleží...