xsouku04 píše:Všechno beru jako OK, akorát 4 si myslím že pro většinu lidí je to zbytečná komplikace. Už tak je to moc složité.
Tak v podstatě už samotné VoIP je "komplikace" oproti klasickému telefonování. Jenže prašule jsou prašule;) A většina lidí může pořád používat klasický způsob - kdyby se pro ten nový zavedlo další číslo. (Případně by se dalo vystačit i se starým, a to doplněním volby "pořadí" u každého z rychlých kontaktů.) Pořád jsou situace, ve kterých je lepší klasické pořadí (např. když se volá na úřady - tam by to prodlení bylo trochu problém). Zatímco když se volá známým...
ViR píše:Bohužel, část lidí to zavěsí, protože na něco takového nejsou zvyklí, a mají obavy, že "budou něco platit"
...není to takový problém. Sám to tak mám nastavené u přednastaveného zpětného volání. Pravda, na začátku jsem vždycky, když jsem se konečně "připojil k hovoru", rovnou slýchával nervózní: "No tak haló!":) ...ale všem jsem to vysvětlil a bez problémů si zvykli.
Jo, přesně jak píšeš - jeden kámoš (potom, co slyšel vyzváněcí tón na druhé straně) byl po celou dobu hovoru nedůvěřivý: "A určitě to neplatím já?":-D
Každopádně, současný callback je o nervy, když se volá chronickým nezvedačům telefonu... nebo těm, co si často vypínají zvonění, protože je "to ruší"... nebo těm, jsou zrovna ve škole/práci a člověk neví, jestli volá vhod. V těchto případech občas bývá výhodnější volat i přes klasického operátora s 2x vyšší sazbou - jen kvůli tomu, že nezdařené pokusy o dovolání člověka nic nestojí.
ViR píše:Pokud by to bylo bez hlášky, je pravděpodobnost zavěšení "hluchého telefonu" nejspíš ještě vyšší.
On nebývá hluchý, ale je tam vyzváněcí tón. Nevím, umím si představit, že ten hlas ze záznamníku může i třeba někoho vyděsit (když čeká hlas známé osoby). Oproti tomu, u současného stavu, když se to zvedne co nejrychleji, je čekací (hluchá) doba jen pár sekund, takže pokud ten člověk není nějak hodně nedočkavý...
Ale obecně - co by bylo méně odrazující (menší pravděpodobnost, že člověk zavěsí) je otázka snad pro psychologa
