Koktající hovory

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

Hmm, nedobré hlášení. 15.2. cca 14 hodin: Odchozí hovor - IAX, síť bez problému (zkoušel jsem ping) - koktal (call ID 40084867). Požádal jsem druhou stranu, ať mi zavolá zpátky (bylo to společensky možné) a zvedl jsem to na pevné lince od O2 přes paralelní vyzvánění. Kvalita byla o něco lepší, ale znělo to taky jako ze studny a po necelých dvou minutách se to rozpadlo (já neslyšel nic, protistrana něco jako traktor) - call ID 40084987. Pak jsem zavolal protistraně přímo z pevné linky O2 - bez problému, i hovor v opačném směru byl bez problému (poprosil jsem opět o zpětné zavolání). Na druhé straně bylo mobilní číslo v síti O2.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Přesměrovanej hovor (kdy to tedy není možné svádět na internetu u Vás) na pevnou linku O2 se po 125 vteřinách rozpadl, buy (tedy zavěšení) k nám přišlo směrem od mobilního čísla. Zkusíme nechť se vyjádří k tomu náš dodavatel.

Předpokládám že jakmile oděláme nový proxy budeme se zabývat monitorováním kvality hovorů. Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Mám vyjádření:
u nize popsaneho hovoru prisel release ze strany mobilniho operatora. V uvedem pripade figurujeme jako tranzitni operator, snizena kvalita by tedy musela byt mezi vsemi nasimi partnery. Zde ovsem zadne problemy nepozorujeme.

Nemůžeme se vyjádřit kdo přesně způsobil koktání, nicméně vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
Návštěvník

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Návštěvník »

xsouku04 píše:Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.
Souhlas, jinak to asi opravdu nejde.
xsouku04 píše: ... vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
Věcně se mi to až tolik nezdá - s ohledem na to, že následně byly OK přímé hovory tam i zpět; ale jak se píše výš: nic dalšího asi nevyzkoumáme.
V každém případě, v uplynulých dnech se mi potvrdilo, že kvalita internetu má vliv zcela zásadní; a nejen že nejde jen o propustnost, ale ani nulová ztrátovost paketů nemusí nic moc znamenat. V místě s ne moc dobrým připojením (o jehož kvalitách vím) se v posledních dnech občas kazila kvalita hovorů, tak jsem pustil monitoring sítě a k potížím zcela evidentně stačí jen trochu mizerný jitter (známý to postrach wi-fi sítí).
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

Omlouvám se, výše jsem zapomněl na podpis.
Návštěvník píše:
xsouku04 píše:Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.
Souhlas, jinak to asi opravdu nejde.
xsouku04 píše: ... vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
Věcně se mi to až tolik nezdá - s ohledem na to, že následně byly OK přímé hovory tam i zpět; ale jak se píše výš: nic dalšího asi nevyzkoumáme.
V každém případě, v uplynulých dnech se mi potvrdilo, že kvalita internetu má vliv zcela zásadní; a nejen že nejde jen o propustnost, ale ani nulová ztrátovost paketů nemusí nic moc znamenat. V místě s ne moc dobrým připojením (o jehož kvalitách vím) se v posledních dnech občas kazila kvalita hovorů, tak jsem pustil monitoring sítě a k potížím zcela evidentně stačí jen trochu mizerný jitter (známý to postrach wi-fi sítí).
mkx333
Příspěvky: 6
Registrován: stř 29. úno 2012 19:00:42

Re: Koktající hovory

Příspěvek od mkx333 »

Rozjel jsem VOIP volání na Nokii E52 i přes operátora Odorik. Několik let již používám i jiného VOIP providera, zatím jsem ale volal jen přes PC. Přes mobil teď zkouším obě služby. Poznatky jsou zatím následující. Zatímco kvalita hovoru přes Hallo je dobrá, jak na mobily, tak i na pevné linky, přes Odorik slyším všechny dobře ale všichni slyší mně špatně. Zkoušel jsem měnit různé hlasové kodeky, zatím je to pořád stejné. Prosím kohokoliv o radu, v čem by mohl být problém a jak by se to dalo dalo případně zlepšit. Předem děkuji
kallesin

Re: Koktající hovory

Příspěvek od kallesin »

Zdravim

Taky posledni dobou pozoruji problemy s volanim.
Ja slysim druhou stranu dobre, ona mne uz ne.Pozoruji problem tak zhruba 14 dni-3 tydny.je jedno jestli jsem na wifine (2 ruzne site) nebo na 3g.Pouzivam Android spolu s sopcast.

Martin
kallesin

Re: Koktající hovory

Příspěvek od kallesin »

Omlouvam se pouzivam, CsipSimple
kortas
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 16. úno 2012 13:20:49

Re: Koktající hovory

Příspěvek od kortas »

Včera se mi to také stalo. Volal jsem na mobil a asi po minutě jsem začal slyšet protistranu "jako ze studny", jako kdyby zvuk přešel přes nějakou úzkou pásmovou propust. Trvalo to asi 10 sekund, poté jsem zavěsil, protože nebylo rozumět a došla mi trpělivost. Číslo jsem vytočil znovu a už to bylo v pořádku. Asi bych tomu nevěnoval normálně pozornost, ale říkalo mi o tom už pár lidí... údajně se jim stalo to samé
tomicak
Příspěvky: 33
Registrován: pon 01. srp 2011 12:25:08

Re: Koktající hovory

Příspěvek od tomicak »

Já pozoruju koktání každou chvíli, poslední dobou čim dál víc. Ze všech kodeků to je nejlíp schopnej obstát GSM a aplikace Bria. Druhá strana mě vždycky slyšela o ranu hůř než já protistranu, každou chvíli slyšim "cože jsi řikal?" Zkoušel jsem dost klientů a kodeků, ale nějak jsem se musel smířit s tim, že takhle to prostě bude a jiný to nebude, vliv na to určitě bude mit asi i síť Vodafonu, i přesto, že signál mám při volání prakticky pořád plnej. Ale když i ostatní maj problémy...?
Odpovědět