Koktající hovory
Re: Koktající hovory
Hmm, nedobré hlášení. 15.2. cca 14 hodin: Odchozí hovor - IAX, síť bez problému (zkoušel jsem ping) - koktal (call ID 40084867). Požádal jsem druhou stranu, ať mi zavolá zpátky (bylo to společensky možné) a zvedl jsem to na pevné lince od O2 přes paralelní vyzvánění. Kvalita byla o něco lepší, ale znělo to taky jako ze studny a po necelých dvou minutách se to rozpadlo (já neslyšel nic, protistrana něco jako traktor) - call ID 40084987. Pak jsem zavolal protistraně přímo z pevné linky O2 - bez problému, i hovor v opačném směru byl bez problému (poprosil jsem opět o zpětné zavolání). Na druhé straně bylo mobilní číslo v síti O2.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koktající hovory
Přesměrovanej hovor (kdy to tedy není možné svádět na internetu u Vás) na pevnou linku O2 se po 125 vteřinách rozpadl, buy (tedy zavěšení) k nám přišlo směrem od mobilního čísla. Zkusíme nechť se vyjádří k tomu náš dodavatel.
Předpokládám že jakmile oděláme nový proxy budeme se zabývat monitorováním kvality hovorů. Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.
Předpokládám že jakmile oděláme nový proxy budeme se zabývat monitorováním kvality hovorů. Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koktající hovory
Mám vyjádření:
u nize popsaneho hovoru prisel release ze strany mobilniho operatora. V uvedem pripade figurujeme jako tranzitni operator, snizena kvalita by tedy musela byt mezi vsemi nasimi partnery. Zde ovsem zadne problemy nepozorujeme.
Nemůžeme se vyjádřit kdo přesně způsobil koktání, nicméně vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
u nize popsaneho hovoru prisel release ze strany mobilniho operatora. V uvedem pripade figurujeme jako tranzitni operator, snizena kvalita by tedy musela byt mezi vsemi nasimi partnery. Zde ovsem zadne problemy nepozorujeme.
Nemůžeme se vyjádřit kdo přesně způsobil koktání, nicméně vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
Re: Koktající hovory
Souhlas, jinak to asi opravdu nejde.xsouku04 píše:Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.
Věcně se mi to až tolik nezdá - s ohledem na to, že následně byly OK přímé hovory tam i zpět; ale jak se píše výš: nic dalšího asi nevyzkoumáme.xsouku04 píše: ... vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
V každém případě, v uplynulých dnech se mi potvrdilo, že kvalita internetu má vliv zcela zásadní; a nejen že nejde jen o propustnost, ale ani nulová ztrátovost paketů nemusí nic moc znamenat. V místě s ne moc dobrým připojením (o jehož kvalitách vím) se v posledních dnech občas kazila kvalita hovorů, tak jsem pustil monitoring sítě a k potížím zcela evidentně stačí jen trochu mizerný jitter (známý to postrach wi-fi sítí).
Re: Koktající hovory
Omlouvám se, výše jsem zapomněl na podpis.
Návštěvník píše:Souhlas, jinak to asi opravdu nejde.xsouku04 píše:Pokud nějaký zákazník bude hlásit občas se objevující potíže s kvalitou, zapneme monitoring rtp dat a budeme pak schopni říci přesně kde k potížím došlo. Máme to již rozmyšlené. Jiný způsob jak s jistotou řešit občasné náhodné potíže asi není.Věcně se mi to až tolik nezdá - s ohledem na to, že následně byly OK přímé hovory tam i zpět; ale jak se píše výš: nic dalšího asi nevyzkoumáme.xsouku04 píše: ... vypadá to, že z rozpadu hovoru je tímto usvědčen mobilní operátor.
V každém případě, v uplynulých dnech se mi potvrdilo, že kvalita internetu má vliv zcela zásadní; a nejen že nejde jen o propustnost, ale ani nulová ztrátovost paketů nemusí nic moc znamenat. V místě s ne moc dobrým připojením (o jehož kvalitách vím) se v posledních dnech občas kazila kvalita hovorů, tak jsem pustil monitoring sítě a k potížím zcela evidentně stačí jen trochu mizerný jitter (známý to postrach wi-fi sítí).
Re: Koktající hovory
Rozjel jsem VOIP volání na Nokii E52 i přes operátora Odorik. Několik let již používám i jiného VOIP providera, zatím jsem ale volal jen přes PC. Přes mobil teď zkouším obě služby. Poznatky jsou zatím následující. Zatímco kvalita hovoru přes Hallo je dobrá, jak na mobily, tak i na pevné linky, přes Odorik slyším všechny dobře ale všichni slyší mně špatně. Zkoušel jsem měnit různé hlasové kodeky, zatím je to pořád stejné. Prosím kohokoliv o radu, v čem by mohl být problém a jak by se to dalo dalo případně zlepšit. Předem děkuji
Re: Koktající hovory
Zdravim
Taky posledni dobou pozoruji problemy s volanim.
Ja slysim druhou stranu dobre, ona mne uz ne.Pozoruji problem tak zhruba 14 dni-3 tydny.je jedno jestli jsem na wifine (2 ruzne site) nebo na 3g.Pouzivam Android spolu s sopcast.
Martin
Taky posledni dobou pozoruji problemy s volanim.
Ja slysim druhou stranu dobre, ona mne uz ne.Pozoruji problem tak zhruba 14 dni-3 tydny.je jedno jestli jsem na wifine (2 ruzne site) nebo na 3g.Pouzivam Android spolu s sopcast.
Martin
Re: Koktající hovory
Včera se mi to také stalo. Volal jsem na mobil a asi po minutě jsem začal slyšet protistranu "jako ze studny", jako kdyby zvuk přešel přes nějakou úzkou pásmovou propust. Trvalo to asi 10 sekund, poté jsem zavěsil, protože nebylo rozumět a došla mi trpělivost. Číslo jsem vytočil znovu a už to bylo v pořádku. Asi bych tomu nevěnoval normálně pozornost, ale říkalo mi o tom už pár lidí... údajně se jim stalo to samé
Re: Koktající hovory
Já pozoruju koktání každou chvíli, poslední dobou čim dál víc. Ze všech kodeků to je nejlíp schopnej obstát GSM a aplikace Bria. Druhá strana mě vždycky slyšela o ranu hůř než já protistranu, každou chvíli slyšim "cože jsi řikal?" Zkoušel jsem dost klientů a kodeků, ale nějak jsem se musel smířit s tim, že takhle to prostě bude a jiný to nebude, vliv na to určitě bude mit asi i síť Vodafonu, i přesto, že signál mám při volání prakticky pořád plnej. Ale když i ostatní maj problémy...?