Stránka 2 z 2

Re: Filtrují operátoři hovory?

Napsal: pon 21. říj 2024 13:12:02
od alfi
Pitomec píše: pon 21. říj 2024 12:07:22 Celá ta regulace je na jedno velké lejno, protože v praxi může být všem šumák, jestli člověk volá s mobilním nebo pevným číslem a z jakého technického zařízení.
Nj, regulace zamrzla ve stavu před 20 lety, kdy rozlišovat pevná vs. mobil ještě dávalo smysl. Tehdy se i dost mluvilo-psalo o Fixed-Mobile convergence (https://www.google.com/search?q=fix+mob ... ring+plans&) a jak to nejlépe spojit. Ale ani o 20 let později se v tomhle nic moc zásadního nezměnilo (nejen u nás) :)

Re: Filtrují operátoři hovory?

Napsal: pon 28. říj 2024 22:01:34
od zdenek123
'Kromě toho je dost možné, že anonymní předplacenky skončí."

Stejně to nikam nevede. Síťoví operátoři přeci nemohou omezovat čísla, která jsou přidělována telekomunikačním úřadem. Omezování zákazníků je jako, když někomu, kdo se znelíbil v době minulé, tak mu odstřihli pevnou linku. "Když to řešíš takto, nemáš právo volat do naší sítě. A co na to síťová neutralita, mlčí. Operátor přeci nesmí omezovat a jinak zvýhodňovat něco na úkor něčeho jiného. Síťová neutralita by se měla vztahovat i na VOIP.

Re: Filtrují operátoři hovory?

Napsal: úte 29. říj 2024 8:02:42
od Pitomec
Velká trojka neomezuje přidělená čísla, ale omezuje, aby ta přidělená čísla mohl využívat pouze ten operátor, kterému byla přidělena a nikdo jiný. A v tomto směru si sotva může někdo na něco stěžovat. Možná je dokonce s podivem, že tak dlouho fungovala možnost si svoje mobilní číslo zaregistrovat na VoIP a volat s touto identifikací.

Re: Filtrují operátoři hovory?

Napsal: úte 29. říj 2024 9:24:12
od xsouku04
Pitomec píše: úte 29. říj 2024 8:02:42 Velká trojka neomezuje přidělená čísla, ale omezuje, aby ta přidělená čísla mohl využívat pouze ten operátor, kterému byla přidělena a nikdo jiný. A v tomto směru si sotva může někdo na něco stěžovat. Možná je dokonce s podivem, že tak dlouho fungovala možnost si svoje mobilní číslo zaregistrovat na VoIP a volat s touto identifikací.
Ale naštěstí zde je názor ČTÚ jednoznačný, že na to nemají právo, protože čísla patří zákazníkovi a státu. Tedy alespoň, co se týče odchozích hovorů. Na druhou stranu je to věc docela okrajová, takže to, co nyní máme, je rozumný kompromis.

Co se týče regulace, je škoda, že neexistují nějaká celoevropská čísla, na které by byla povinná cena volání stejná jako na místní čísla. Ta džungle, kdy má každý kraj v EU jiná čísla, je docela hrozná a zpátečnická. Ale bohužel to papaláše v Bruselu netrápí, stejně jako je kdysi trápil předražený roaming, takže k tomu nemají dostatečnou motivaci.

Re: Filtrují operátoři hovory?

Napsal: úte 29. říj 2024 9:32:16
od Pitomec
Čísla patří státu a stát je operátorům pronajímá za úplatu, takže proto asi mají operátoři pocit, že s čísly mohou nakládat jenom oni. Ale jasně, je to okrajová věc, protože dneska už má málokdo potřebu si zprovozňovat svoje mobilní číslo na VoIP.